Skocz do zawartości
mocek14

podnośnik

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
martinezo    27

prawdopodobnie po podniesieniu narzędzia rozdzielacz nie odcina dopływu oleju (nie kieruje oleju na przelew) i ciśnienie podawane jest cały czas na tłoczysko. To charakterystyczne wycie to dzwięk pompy hydraulicznej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

martinezo    27

należałoby sprawdzić rozdzielacz i układ dźwigni, które sterują rozdzielaczem, jeśli luzy na układzie dzwigiennym będą zbyt duże to trzeba je wyeliminować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mocek14    0

A czy trzeba wyciągnąć cały podnośnik by to wszystko sprawdzić

Edytowano przez andrzej2110
Cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczepek2    4

W tylnej części tzw "plecaka" jest duży korek (klucz chyba znacznie ponad 30 mm) do którego w nowszych modelach jest podłączony m.in. przewód przelewowy od siłowników wspomagających oraz zawór zwrotny (który czasem lubi się zaciąć i podnośnik nie chce opadać). Po odkręceniu tego korka w środku zobaczysz śrubkę (chyba M8 lub M10) z nacięciem na śrubokręt zakontrowaną nakrętką. Odkręć kontrę i wkręć 1 obrót tę śrubkę wkrętakiem. Po podniesieniu ramion podnośnika ta śrubka powinna wcisnąć dźwignię, która otworzy zawór przelewowy i olej będzie miał gdzie swobodnie wypływać, gdy podnośnik zatrzyma się w górnym położeniu.


Brak roboty, nadmiar kasy = popieprzone w głowie. Rolnictwo ratuje mnie przed jednym i drugim.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    537

Super podpis, czyli rolnictwo lekiem na głupotę.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mocek14    0

W tylnej części tzw "plecaka" jest duży korek (klucz chyba znacznie ponad 30 mm) do którego w nowszych modelach jest podłączony m.in. przewód przelewowy od siłowników wspomagających oraz zawór zwrotny (który czasem lubi się zaciąć i podnośnik nie chce opadać). Po odkręceniu tego korka w środku zobaczysz śrubkę (chyba M8 lub M10) z nacięciem na śrubokręt zakontrowaną nakrętką. Odkręć kontrę i wkręć 1 obrót tę śrubkę wkrętakiem. Po podniesieniu ramion podnośnika ta śrubka powinna wcisnąć dźwignię, która otworzy zawór przelewowy i olej będzie miał gdzie swobodnie wypływać, gdy podnośnik zatrzyma się w górnym położeniu.

domyślałem się tego kiedyś ruszałem tamta śrubą dziękuje za odpowiedz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez vailus
      Witam. Przeglądam ofertę ze strona y sklep dla rolnika i jestem zdecydowany zakupić tam po sezonie kompletna hydraulike do tura w zetor 8045. Ale mam kilka pytań odnośnie wyboru rozdzielacza w tym zestawie, gdyż zamierzam sobie odrazu pociągnąć dodatkowe wyjścia na tył ciągnika. Rozdzielacz będzie napewno na dzwignie. 1. Do tura będą szły 2 sekcje na siłowniki dwustronnego działania. Pierwsza na podnoszenie całych ramion, a druga na manewrowanie łyżka. Dodatkowe dwie sekcje chciałbym puścić na tył ciągnika. I teraz pojawia się pytanie. W ofercie sklepu są rozdzielacze z wybraną sekcja pływająca, nurnikowa i zatrzaskiem. W jakiej ilości i jakie te sekcje wybrać? Dodam że w przyszłości ciągnik będzie pracowal z prasa zwijajaca typu jd 550 lub coś podobnego (zależy od stanu, jak to w używanych prasach). 2. Poprzedni właściciel podłączył za pomocą zwykłego trójnika wyjście na podnoszenie ramion tura do góry, biorąc zasilanie z wyjścia hydraulicznego z tyłu (są tam siłowniki jednostronnego działania które wymienię na dwustronne) . Myślę żeby tam wstawić zawór trójdrożny zamiast tego trójnika i poprowadzić zasilanie na nowy rozdzielacz. Czy powrót z tego rozdzielacza można skierować do korka wlewu oleju do skrzyni? Czy może jest jakieś inne rozwiązanie jak podłączyć dodatkowy rozdzielacz? 3. Czy ta liczba wyjść hydraulicznych jest optymalna żeby później myśleć o podłączeniu tego do prasy zwijajacej? Chciałbym sobie to naszykowalem już na gotowe i nie bawić się w ponowne przeróbki w niedalekiej przyszłości, więc dlatego wolę zrobić wszystko na gotowe już teraz. Dziękuję i pozdrawiam.
    • Przez tomas318
      Witam wykonuje naprawy elementów hydrauliki siłowej tz. pompy rozdzielacze siłowniki itp wiecej inforamcji udziele prywatnie 
    • Przez vailus
      Witam. Posiadam zetora 8045 i chciałem się zapytać czy możliwe jest zainstalowanie hydrauliki podanej w linku poniżej do tura w tym ciagniku. Tur jest marki hydrac. Chciałem się dowiedzieć gdyż w zimę planuje modernizację mojego tura. A niestety nie mogę znaleźć kompletu który jest dedykowany dla mojego modelu.. https://www.sklepdlarolnika.pl/pl/p/Kompletna-hydraulika-do-ladowacza-Tur-Zetor-5211-7211%2C-rozdzielacz-dwa-cylindry-do-podnoszenia-i-jeden-do-lychy-przewody-komponenty/25356
    • Przez vailus
      Witam. Na wstępie zaznaczę że przeszukałem kilka tematów i nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie. 
      Chce rozbudować hudraulike w zetorze 8045, który jest wyposażony w tura. Tur posiada jedną parę siłowników jednostronnych wpietych trojnikiem do zasilania z pompy.  W przyszłości zamierzam dodać jeszcze jedna parę siłowników do krokodylka itd. Natomiast z tyłu chciałbym mieć jedną parę wyjść zasielanie i powrót oraz jedno wyjście jednostronnego działania. A teraz czy dobrze to kombinuje. Podłącze zasilanie z pompy bezpośrednio do rozdzielacza hydraulicznegoc4 sekcyjnego i powrót rozdzielacz do powrotu hydrauliki. Następnie podlacze jedna sekcje nurnikowa do siłowników jednostronnych w turze, druga zwykła do krokodylka. Dwie pozostałe sekcje z rozdzielacza do tylnych wyjść. W tym także jedna sekcja nurnikowymi do wyjścia np do kiprowania przyczepy. Druga para wyjść zasielanie i powrót do innych maszyn. Praca będzie odbywała się po pociągnieciu  dźwigni hydraulicznej w ciagniku. 
      Moje pytanie brzmi : czy takie rozwiązanie ma sens? Czy to będzie działało? Czy może jest inny pomysł jak to rozwiązać? 
    • Przez nradek96
      Witam, posiadam zetora 16145. Przy podnoszeniu big bag'a coś jakby strzeliło, zatrząsł się wąż idący od pompy do tura i pompa przestała działać. Odkręciłem przewód wychodzący z niej i ciągnik chodził na wolnych obrotach aż podało olej ale działało może z 2 minuty i to samo. Dolałem oleju, na miarce jest prawidłowo i po odkręceniu przewodu pompa znów podała olej, zakręciłem i wszystko działało do momentu aż dodałem trochę gazu. Wtedy się wyłączyła i już nie działa mimo że włączam ją tą dźwignią pod kabiną (nie mam klapki ale da się ją załączyć bez niej). Ktoś miał podobny przypadek i jest w stanie pomóc? Pompa nie miała problemów z wydajnością, jedynie 2 lata temu wydarzyło się to samo, tyle że wtedy się dowiedziałem o tym że mogła się wyłączyć i to pomogło, a teraz już niestety nie. Czekam na porady i pozdrawiam. 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.