Skocz do zawartości

Skoda Superb vs Audi A4 vs BMW E46


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jakie są konsekwencje używania węższych opon na zime?

-lepsza przyczepność w głębszym śniegu,

-mniejsze ryzyko aquaplaningu,

-dłuższa droga hamowania,

-gorsza przyczepność na zakrętach.

 

Cytat:

Węższa opona zimowa będzie posiadać większy nacisk jednostkowy na cm2, dzięki czemu wzrosnąć może jej przyczepność na śniegu. Z tego powodu w sportach samochodowych w przypadku opon kolcowanych, konstruuje się bardzo wąskie opony, aby kolce mocniej wbijały się w śnieg. Węższy bieżnik będzie posiadał równocześnie mniejszą powierzchnię kontaktu z podłożem, co z kolei może pogorszyć jego przyczepność na śliskich nawierzchniach.

 

Montaż węższych opon może spowodować, iż opona w pewnych sytuacjach i przy większej mocy silnika, o wiele szybciej będzie zrywać przyczepność. Systemy takie jak ASR, ABS itd. są ustawiane biorąc pod uwagę zalecane dla danego pojazdu ogumienie. Montaż niewłaściwych opon może sprawić, iż systemy te mogą odbierać niewłaściwe sygnały wynikające z innego zachowania się węższej opony na podłożu. Czasami zdarza się, iż ABS włącza się zbyt często w sytuacjach, w których nie hamujemy zbyt mocno lub kiedy nawierzchnia jest sucha.

Opublikowano

kolce w sniegu nic nie daja to raz.

dwa nie nacisk jednostkowy determinuje przyczepnosc na sniegu, tylko ilosc lamelkow, ktora sie zwieksza wraz ze wzrostem powierzchni styku, moim zdaniem lepsza przyczepnosc jesli chodzi o ruszanie/hamowanie w kopnym sniego jest zdecydowanie przy szerszych oponach.

trzy dla kolcow inaczej rozklada sie zaleznosc wspolczynnika przyczepnosci od masy (posrednio nacisku jednostkowego), dlatego ich nie mieszajmy.

Opublikowano

swego czasu w domu było 2 łałdi b4 z 1,9tdi pod maska i jedna obuta byla w opony debica frigo2 195/65/15 a druga w 205/65/15 tej samej marki i ta na wezszym ogumieniu duzo lepiej radzila sobie w kopnym sniegu i błocie posniegowym,

 

bo jak by nie bylo to w lubelskiem w zimie to troche lepiej zawiewa niz u Ciebie @brzozak2 tongue.gif

Opublikowano

a w ogole teraz spojrzalem, ze masz jakis niestandardowy rozmiar tych kółek. Zwykle w A6 byly 215/55/16 lub 225/55/16. Jaka masz szerokosc felgi? jakie ET?

Zdecydowanie jest 225/60R15-szerokość felgi nieznana :) -dosyć ciekawe są te felgi-oryginalne Audi pięcioszprychowe-ale na Allegro nie znalazłem takich-ciekawe ile mogą kosztować...co to jest ET ?-bo mi się ze Spielbergiem kojarzy ;)

Opublikowano

nie wiem bo zawsze jezdze na cisnieniu w zimie mniejszym od normalnego o 0.3- 0.2bar

Gość Profil usunięty
Opublikowano

ET to odsadzenie środka felgi od piasty. Im bardziej ujemne tym bardziej felga odstaje od piasty, im bardziej dodatnie tym felga bardziej chowa się w nadkolu.

Opublikowano

ET to odsunięcie powierzchni przyleganie felgi w stosunku do powierzchni środka felgi. Im większe ET, tym głębiej felga wchodzi pod samochód. Szerokość i kształt felgi powinna być podana na wewnętrznym obrzeżu lub na powierzchni pomiędzy szpilkami . Lepiej sam poczytaj o kształtach i oznaczeniach

http://www.felgi-opony.com/Warto_wiedziec/Felgi_stalowe___budowa_i_parametry_montazowe_,1,121,40.html

Opublikowano

@mirasek szczerze to stary tak praktykował i poszedłem w jego slady jak nie zapomne to w tym roku postaram sie troche na wyzszym cisnieniu pojezdzic

Opublikowano

swego czasu w domu było 2 łałdi b4 z 1,9tdi pod maska i jedna obuta byla w opony debica frigo2 195/65/15 a druga w 205/65/15 tej samej marki i ta na wezszym ogumieniu duzo lepiej radzila sobie w kopnym sniegu i błocie posniegowym,

 

bo jak by nie bylo to w lubelskiem w zimie to troche lepiej zawiewa niz u Ciebie @brzozak2 tongue.gif

i co 10 mm dalo taka diametralna roznice? obie byly dokladnie w tym samym stanie?

w blocie jak najbardziej lepiej mogla sobie radzic, ale w kopnym sniegu nie wiem z jakiego powodu mialaby lepiej ciagnac.

brzozak, nie bede z Toba dyskutowal, bo widze ze nie masz o tym pojecia ;)

przedstawiam argumenty do ktorych nie umiesz sie ustosunkowac, chyba tylko dlatego wciaz mnie obrazasz...

Opublikowano

@brzozak2 oba kaplety byly nowe i mniej wiecej mialy jednakowy poziom zużycia (po przejechaniu jakichs 2tys km)

Opublikowano

no dobra niech bedzie, ze praktyka wie lepiej, ale potraficie powiedziec dlaczego tak sie dzieje?

 

ja jak odsniezalem Same na waskich kolkach do miedzyrzedzi to za daleko nie ujechalem ze spychem (a u mnie jak sami mowiliscie zimy sa nietęgie), natomiast jak zalozylem mu szerokie kapcie (zmiana o 300 mm, a nie 10) to mial sile napedowa i radzil sobie nieporownywalnie lepiej.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Na kopny śnieg lepsza szersza, bo się auto tak nie zapadam byle by miało dużo lamelek i rowków. tongue.gif

Opublikowano

brzozak, chocbym przedstawil Ci powszechnie panujące teorie, Ty bedziesz caly czas przy swoim, bo wychodzi na to ze jestes madrzejszy od technologów w wielkich koncernach oponiarskich ;) Wiec jaki tu jest sens? Ja nie wymyslam teorii na temat tego ze węższa opona jest lepsza w glebokim, kopnym sniegu(ale tylko takim). Ta teoria juz jest na swiecie dawno :D Ja moge jedynie sie dziwic ze Ty ich nie znasz.Przytoczylem Ci cytaty, jak widac Ty jestes madrzejszy.

Za to Ty wymyslasz nowe teorie ze 'kolce nic nie daja w sniegu', ze to nie nacisk jednostkowy na powierzchnie odpowiada ze przyczepnosc na sniegu.

Obecnie jednak, technologia tak poszla do przodu jesli chodzi o zimowki, ze producenci nie zalecaja wkladania wezszych opon na zime. Szersza opona to lepsze hamowanie, lepsza trakcja na winklach, poprostu wiekszy styk z powierzchnia. Ale caly czas powtarzam ze na gleboki snieg, wezsza daje sobie rade o wiele lepiej.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

@brzozak ja piszę o oponach znacznie szerszych i wyższych na dużym balonie i kopnym śniegu na 50cm dajmy , a nie zwykłej powiatówce po opadzie śniegu. tongue.gif

Opublikowano

bobek i dobrze, ze tak piszesz, bo tylko jak sie znacznie zwiekszy sie wymiary to mozna dostrzec roznice i zjawiska jakie zachodza i za co odpowiadaja. jakos nie chce mi sie wierzyc zeby 10 mm mialo jakakolwiek roznice na odczucia kierowcy.

Opublikowano

jezdzilem na kolcach. na sniegu robilem co chcialem. 'prawie' jak na suchym asfalcie.

powtarzam, pytasz sie, a ja znow odpowiadam: węższa opona zimowa ma wiekszy nacisk jednostkowy na powierzchnie podłoża, wobec tego lamelki bardziej 'wgryzają się' w śnieg. ot cala filozofia.

Teraz juz zgodziles sie ze tak sie dzieje, a wczesniej uparcie przy swoim ze nie. Ja teggo nie wymyslilem. Tak poprostu jest i juz.

Nie porownuj jazdy ciagnikiem do jazdy autem. zupelnie inne swiaty opon.

 

10mm ma cholerne znaczenie na odczucia kierowcy. tak jak subiektywne odczucia odnosnie opon roznych producentow w tym samym rozmiarze. Proponuje przesledzic wyniki testów ADAC.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez magik503
      Hej
      Chciałbym poznać waszą opinie na temat tego samochodu: http://szukaj.pl.mobile.eu/pojazdy/showDetails.html?id=152997173
      Potrzebuję kupić jakiś samochód do jeżdżenia na uczelnie , mam troszkę daleko o pociągi nie jeżdżą już tak jaki kiedyś..
      Jakie są wasze opinie na temat tego Opla?
    • Przez Marcin821010
      Witam wszystkich,
      Mam pytanie gdzie w przyczepie Autosan D50 z 1990 r.  znajduje się tabliczka znamionowa i numery ramy
    • Przez Gremorg
      Witam, mam pytanie dotyczące obsługi, a konkretnie do czego służą te 3 przyciski w ładowarce Manitou MT 1740 SLT.
      Nie mam do niej instrukcji obsługi, a podczas pracy ciężko zaobserwować aby coś znacznie się zmieniało.
      Dzięki za pomoc i pozdrawiam !


    • Przez Paweł8484
      Witam, Mam problem z ładowarką teleskopową manitou mt1135 rozrusznik kręci ale maszyna nie chce odpalić tak jak by była jakaś blokada. Wyświetla się czerwony trójkąt z wykrzyknikiem. Może ktoś coś wie coś na ten temat

    • Przez Filip98
      Witam serdecznie,  poszukuje kompletną kabinę do kramera 612slx,  czy wiecie może gdzie udało by mi się kupić? Pozdrawiam serdecznie 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v