Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Na powietrzniku czyli gdzie? na manometrze musialem ustawić ok 2 bar na niebieskich dyszach, na żółtych mam 3.5bara i na ha idzie mi ok 300l cieczy. Szybciej niż na 4 biegu c330 ? zgubił bym ten opryskiwacz, lance by waliły o ziemię na wetrepach, kretowiskach itd..

Opublikowano

Witam Panowie :) kupiłem na jesień używany opryskiwacz renal 400 litrowy. Wcześniej nie miałem styczności z żadnym opryskiwaczem. Facet od którego kupowałem twierdził, że jest on ustawiony tak, że wychodzi 200 litrów cieczy na 1 ha. Dysze są koloru niebieskiego. Mam pytanie : jakim biegiem mam pryskać na chwasty ? Posiadam Ursusa C-330. Wy tutaj piszecie, żeby jeździć na 4 biegu. Jak dla mnie wydaje mi się to za szybko. Proszę o porady, jestem nowicjuszem, więc proszę o wyrozumiałość. Z góry dziękuję za porady ;)

Opublikowano

Witam Panowie :) kupiłem na jesień używany opryskiwacz renal 400 litrowy. Wcześniej nie miałem styczności z żadnym opryskiwaczem. Facet od którego kupowałem twierdził, że jest on ustawiony tak, że wychodzi 200 litrów cieczy na 1 ha. Dysze są koloru niebieskiego. Mam pytanie : jakim biegiem mam pryskać na chwasty ? Posiadam Ursusa C-330. Wy tutaj piszecie, żeby jeździć na 4 biegu. Jak dla mnie wydaje mi się to za szybko. Proszę o porady, jestem nowicjuszem, więc proszę o wyrozumiałość. Z góry dziękuję za porady ;)

Na 4 biegu na pewno nie jest za szybko. Jest to jakieś 5km/h. Według tej tabeli możesz sobie ustawić opryskiwacz.

http://www.lechler.agro.pl/rys/wydatki_rozpylaczy_rolniczych_1.jpg

Opublikowano (edytowane)

Troche przesadzasz, musiałby chyba całkiem bez gazu jechać żeby było 5km/h, na 4 biegu 30tka wyciąga 8km/h przy 2200 obr

Chyba żartujesz, taką prędkość to ja mam sześćdziesiątką na 3 biegu, który jest o wiele szybszy od 4 w trzydziestce.

Poza tym po co mam jechać na maksymalnych obrotach??? Ja pryskam na 1200-160 obr. Zależy jaką prędkość i ciśnienie chcę osiągnąć.

Edytowane przez pasiu66
Opublikowano

Kiedyś na potrzeby oprysku, obliczaliśmy poszczególne prędkości jazdy dla różnych obrotów silnika. Jednak w praktyce ma to mniejsze znaczenie i trzeba samemu wyczuć wydajność danego sprzętu.

W C 330 M(pamiętajmy że nieco szybsza) jeśli dobrze pamiętam, przy 1600 obr/min prędkość wynosi ok. 6 km/h :)

Opublikowano

Przy 2200 obr/minute na 3 biegu trzydziestka przekracza 5 km/h, wiec nie wiem jakie macie opony wsadzone ale życzę powodzenia przy np. orce jeśli Wam tak zamulają, nie chciałbym oglądać tego pola (najefektywniejsza prędkość orki to ok 9km/h, więc trzeba by było ją 5 wykonywać wg tego co mówicie). Moja Mka jest minimalnie wolniejsza od 60tki 3P, a mój 28 na oponach 10tkach zostawiłby Was daleko w tyle jak widze

Opublikowano

A ja mam takie pytanko, jak powinno się jeździć z opryskiwaczem zawieszanym żeby nie narobić mijaków i co jak mi zostanie np od miedzy pasek 2m to jak go potem mam opryskać?

Opublikowano

Skoro nieznasz takich zasad to smiem twierdzic ze wogule nie powinienes brac sie za opryski. Idz najpierw na kurs hemizacyjny,tam sie wszystkiego dowiesz a i przy okazji uprawnienia zdobedziesz co jest obecnie niezbednie potrzebne.

Opublikowano

Kolego. Po 1 masz opryskiwacz tak?? I co niewiesz jak sie go obsluguje?? Nie wiesz ze zamyka sie pewny odcinek lancy zeby korygowac zaklady na polu lub tak jak piszesz krutkie odcinki np od miedzy. A wiesz jakie cisnienie ustawic na opryskiwaczu lub jakich dysz uzyc? Nie oczekuj gotowych odpowiedzi tylko czytaj wiecej zamiast zasmiecac to forum.

Opublikowano

witam mam pytanie odnośnie opryskiwacza biardzki 300L ,jak ustawić go aby wystarczyło cieczy na 1hektar, jakie cisnienie, dodam ze będzie podłączony do ciągnika C 328 i końcówki mam ustawione na niebieskie , z góry dziękuję za pomoc


i jaką prędkość osiąga na 4 biegu c -328 obroty np  1400

Opublikowano

I ja wtrącę swoje 5 groszy  ;)

C-330, IV bieg, obroty 1800, ciśnienie 3 bary, rozpylacze niebieskie 03, szerokość 10 metrów czyli 20 dysz, wydatek z jednej dyszy  około 1,32 l/min, całość 300 l/ha

Opublikowano

myślę ze powinienem sam sprawdzić prędkość i skalibrować opryskiwacz, a pomózcie proszę jeszcze  odnośnie oprysków pszenicy ozimej  i pszenzyta ozimego   i terminów tych zabiegów, mam na myśli opryski na chwasty, grzyba i antywylegacze. Na chwasty mam zamiar pryskać Lancetem plus a na grzyba i wyleganie przyznaję ze wstydem jeszcze nigdy nie pryskałem ,proszę o poradę i z góry dziękuję

Opublikowano

Panowie ma pytanko ponieważ ostatnio poszerzyłem sobie opryskiwacz z 10m na 12m i jak sami wiedzie  wymaga ponownej kalibracji. 

Ciapek z obrotami 1800 na 4 biegu jedzie 5km/ha mierzyłem bo obok znajomy jechał JD także jest dobrze mam końcówki 0.3 niebieskie.

Chciał bym pryskać 300l/ha  sprawdziłem w tabeli i w przybliżeniu przy tej prędkości trzeba mieć 3.5 bara ale chciał bym trochę te ciśnienie zmniejszyć i najlepiej na 2.5 bara ale przy 5km/ha godzinę wody wyszło by około 254l/ha.

 

I właśnie moje pytanie jest takie: jakie obroty trzeba aby ciapek jechał 4km/h przy 1600 bd te 4km/ha jechał ? bo wtedy by  mi pasowało te 2.5 bara i wychodziło by mi te 300l/ha tylko jakie obroty aby było 4km/h ? Wtedy sprawdziłem JD bo akurat sąsiad był na polu i się zgadało i ustawiliśmy a teraz nie chcę już sąsiadowi zawracać głowy i liczę na Was :D   

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez SZYMQ
      Cześć wyszyskim 🙂
      Mam takie do was pytanie czy ktoś testował doszedł z pływakami i wskaźnikami poziomu paliwa 
      Bo ja przetestowałem chyba wszystkie pływaki i wskaźniki paliwa jakie są dostępne i prawie żaden nie zgrywa się z wskaźnikiem 
      1:
       
      2:
       
      3:
      Tylko ten zestaw poprawnie dziala :


      Pływak nr.89352973 wskaźnik: 89352972
      Tylko w tym zestawie jest minus że lampka rezerwy jest podłącza pod wskaźnik paliwa i ciągle się świeci czym większą rezystancja (oporność) tym mocniej świeci 
      Reszta pływaków pokazuje że jest paliwo do połowy lub odwrotnie pokazuje zero że jest full a full jak jest zero paliwa 
      Może ktoś doszedł z tymi plywakami  i wskaźnikami i wie który zestaw dobrze będzie działa razem
      Dziękuję za pomoc z góry 
      I na pewno to będzie informacja dla innych pokoleń 
       

    • Przez PioTroK
      Witam. Podjąłem się zmiany opon wraz z felgami w moim C-330 ze względu na zamontowanego tura.
      Zakupiłem na portalu aukcyjnym zestaw opon wraz z felgami 10.75-15.3 i wszystko ładnie pasuje ale mam jeden mały problem.
      Mianowicie krawędź wewnętrzna felgi przy skręcie będzie ocierać o wystający materiał w półosi osi przedniej. Dodam, że mam przód twardy okrągły..
       
      myślałem nad zastosowaniem dystansów lecz nie znalazłem gotowych dystansów, które posiadałyby zatoczenie na felgę aby koła nie opierały się na śrubach..
      lub nad przyszlifowaniem krawędzi półosi przedniej, bo tam spokojnie jest te 5cm materiału który uważam ze jest zbędny.
      moze Wy macie jakieś pomysły. 
    • Przez RolnikAgroKujawski
      Cześć ludzie. Mam pytanko. Jak myślicie co to może być za kierownica. Ursus c330 1974. Po założeniu kapsla od Zetora, bo mam 2 ramienna Zetora w c360 z turem, wygląda trochę jak z Zetora. A i kierownica jest płaska. Być może dziadek ją kiedyś wymieniał 



         

    • Przez igor730
      Witam . Proszę o poradę. C330M. Posiadam rozdzielacz oryginalny podłączony w sposób jak na zdjęciu. 
      Teraz podłączyłem do oryginalnego rozdzielacza dodatkowy rozdzielacz dwusekcyjny z jedna sekcja plywajacateraz ona jest zaślepiona. Odłączyłem rurkę która tworzyła bypass między góra a bokiem rozdzielacza i do górnego króćca podłączyłem przewod do rozdzielacza zewnętrznego gniazdo P a od bocznego króćca z rozdzielacza oryginalnego do nowego rozdzielacza do gniazda T. Generalnie takie połączenie przewija się w internecie. 
      Rozdzielacz zewnętrzny potrzebuje do sterowania ładowaczem z siłownikiem z dwoma przewodami. 
      Problem jest następujący już na samym początku otóż z oryginalnego rozdzielacza mogę podnieść tuza ale nie jestem w stanie go opuścić. Dając wajchę w dół słuchać że pompa pracuje mocno ale tuz nie opuszcza się. 
      W czym jest problem. Wydaje się że olej jest blokowany i nie może wrócić do skrzyni z tuza



×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v