Skocz do zawartości

Polecane posty

sprite    0

witam.. przy wlaczonym przednim napedzie i skreconych kolach podczas ruszania czuć jakby hamowanie ciagnika/ blokowanie napedu. Normalne to jest czy to jakas usterka? Efekt nie wystepuje przy ruszaniu z kolami ustawionymi na wprost, tylko przy skreconych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    180

jak masz samoczynną blokadę o zwiękrzonym tarciu wewnętrznym to występuje takie zjawisko czasem nawet jedno koło potrafi się sunąć a nie swobodnie toczyć ale nie wiem jak dokładnie to u ciebie wygląda


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sprite    0

Tak wlasnie to wyglada - jak sa kola skrecone to nie toczy sie swobodnie tylko tak lekko sie uslizguje. A jak moge to sprawdzic czy mam ta samoczynna o zwiekszonym tarciu? i jeszcze mam pytanko - mozna wlaczac i wylaczac przedni naped i blokade mostów podczas jazdy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

mariusz(ZDUN)    180

MOŻESZ WŁACZAĆ BO ONE DZIAŁAJĄ TEŻ W TRYBIE AUTOMATYCZNYM PO PRZEKROCZENIU OKOŁO 14KM/h SAMOCZYNNIE SIĘ WYŁACZAJĄ A PO ZEJSĆIU PONIŻEJ SPOWROTEM WŁĄczają takrze uniesienie podnośnika do góry wyłączy blokadę a opuszczenie załaćzy da się to zobzczyć sprawdz czy z lewej strony przy wale napędowym do obudowy mech. różniocowego wchodzi przewód hydrauliczny jak wchodzi to masz blokadę kłową jak nie to samochynną i tego efektu nie da się wyeliminować


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sprite    0

no mam ten przewod hydrauliczny to wychodzi na to ze mam blokade kłową.. nie da sie tego efektu wyelimonowac w sensie jak sie ma tą samoczynna czy wogole sie nie da tego usunac niezaleznie od rodzaju blokady?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    180

na kłowej nie powino być to widoczne koła powinny iść płynnie oczywiście zewnętrzne rwie glebę i idzie szybciej ale nie powinno być tego efektu na blokadzie samoczynnej nie wyeliminujesz tego


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie w MF 6160 jak hamuje to mi prawe przednie koło kręci się do tyłu dlaczego tak jest i czy to jest normalne? Dzieje się tak przy wyłączonym przednim napędzie.

Edytowano przez FerdekKiepski

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomi382    99

Tu nie mam pewności bo powiem Ci że jak ja hamuje to też koła kręcą się do tyłu a może to wynikać z tego ze jak podniesiesz most i kręć lewym kołem to drugie kręci się w przeciwną

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nasil90    95

W moim 3080 dzieje się tak samo prawe koło zaczyna się kręcić do tyłu ale tylko na śliskim na twardym podłożu jest normalnie.


Massey Ferguson-Uniwersalność przede wszystkim.
mariusz(ZDUN) sprawdzony mechanik polecam.
mirek maszyny sprawdzony sprzedawca maszyn polecam.
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    180

Przecież masz mechanizm rożnicowy w moście wiec to normalka przy hamowaniu na śliskiej nawierzchni blokujesz całkowicie koła tylnie i zatrzymujesz wałek ataku w przednim moście więc koła zaczynają się obracać na mechainznmie różnicowym, występuje tylkoprzy mechaniźmie z blokadą kłową na samochynnej żadko daje się to zaobserwodać i to nie ma reguł że prawe idzie do tyłu może i jedno i grógie to zalerzy które ma aktualnie mniejszą przyczepnośc względem drógiego a oba jednocześnie jak ktoś wyżej pisał do tyłu krecić się nie mogą


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc.Właśnie u mnie jest tak tylko na lodzie.Mam blokadę kłową. A nie wiecie czy w tych Fergusonach podczas hamowania i ruszania włącza się przedni napęd?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    180

Ten ciągnik zawsze załącza napęd przy hamowaniu zresztą praktycznie wszystkie to robią jak mają załaczanie elektrohydrauliczne. Natomiast jeśli o ruszanie chodzi to tak ten modek zawsze startuje 4x4 i przy prędkości 1,5km/h następuje samoczynne rozłacznie czasem jest takie nie przyjemne szarpniecie w tym momencie

Edytowano przez mariusz(ZDUN)

Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No właśnie ja tak mam że przy ruszaniu mi trochę szarpnie i jak jest lud to na chwilę traci przyczepność. Pytam się bo wydawało mi się ze przedni napęd u mnie się nie chce rozłączyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jest wracałem z przyczepami pełnymi drewna i przy hamowaniu na śniegu koła do tyłu zaczynały się kręcić. Przy ruszaniu czuć szarpnięcie i wydaje mi się że bardziej jest odczuwalne jeżeli traktor ma jeszcze ładowacz czołowy.


Podziwiać należy wielkie czyny, a nie wielkie słowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    180

Z pewnością bo przedni most jest bardziej dociążony, jest to bardziej wyczuwalne jak są już opony któreś zużyte z regóły przednie a tył jest ładny wtedy zwiękrzają sie różnice w obrotach miedzy osiami i to też powoduje wzrost tego szarpnięcia

 

 


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez profarmer
      MF 61-xx-6130-6140 ile takie ciagniki pala przy orce i w transporcie zboza itp??
      Jakie spalanie maja ciagniki mf w oparciu o inne marki??
    • Przez kravter
      witam chcialbym dowiedziec sie czy w mf 3630 jest filtr od wspomagania??i gdzie on sie znajduje poniewaz wolno chodzi mi wspomaganie i ehr (pompa wymieniona i dalej to samo)
    • Przez silny84
      Witam.
      Mam mf 6130 i podczas jazdy i pracy moim mf-em po rozgrzaniu się oleju w skrzyni zapala się mi kontrolka nr 7. Wymieniłem filtry olejowe. Zalany jest olej agrol. Olej ten wychodził już ok 350 mtg. Podnośnik jest odpowietrzony tak jak powinien bo odpowietrzałem go po wymianie filtrów tą pompką pod skrzynia. Dlaczego skrzynia mi się tak nagrzewa podczas jazdy? I dlaczego zapala się ta kontrolka? Proszę o pomoc.
       
      opis kontrolek
    • Przez pokorny
      Witam, jakie macie akumulatory w 3050 ( 68km ), lub innych traktorach o podobnej mocy. Pojemność nie całe 4000cm
    • Przez pablo21
      Drodzy koledzy wczoraj moj MF zaczał sie dziwnie zachowywac rano pojechałem uprawiac scierniska i jak konczyłem koło 13 to juz agregat troche wolniej niz zawsze podnosił a wieczorem musiałem zaorac 1,5 ha pola i po tym juz ledwo mogł podniesc pług niezaleznie czy na wolnych czy wysokich obrotach plug ledwo ledwo szedł w gore do tego wspomaganie ciezko działa a po właczeniu połbiegu nie dosc ze on sie nie włacza to zapala sie kontrolka od cisnienia w skrzyni wysokie obroty nic na to nie pomagaja. I włąsnie nie wiem co sie stało czy to wina filtra hydrauliki oleju czy moze czegos innego bo dodam ze dzis rano wszystko chodzi ok bo ciagnik jest zimny. Jesli ktos by cos wiedział w tej sprawie bede bardzo wdzieczny za pomoc.
×