Skocz do zawartości

Polecane posty

sprite    0

witam.. przy wlaczonym przednim napedzie i skreconych kolach podczas ruszania czuć jakby hamowanie ciagnika/ blokowanie napedu. Normalne to jest czy to jakas usterka? Efekt nie wystepuje przy ruszaniu z kolami ustawionymi na wprost, tylko przy skreconych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    199

jak masz samoczynną blokadę o zwiękrzonym tarciu wewnętrznym to występuje takie zjawisko czasem nawet jedno koło potrafi się sunąć a nie swobodnie toczyć ale nie wiem jak dokładnie to u ciebie wygląda


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sprite    0

Tak wlasnie to wyglada - jak sa kola skrecone to nie toczy sie swobodnie tylko tak lekko sie uslizguje. A jak moge to sprawdzic czy mam ta samoczynna o zwiekszonym tarciu? i jeszcze mam pytanko - mozna wlaczac i wylaczac przedni naped i blokade mostów podczas jazdy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

mariusz(ZDUN)    199

MOŻESZ WŁACZAĆ BO ONE DZIAŁAJĄ TEŻ W TRYBIE AUTOMATYCZNYM PO PRZEKROCZENIU OKOŁO 14KM/h SAMOCZYNNIE SIĘ WYŁACZAJĄ A PO ZEJSĆIU PONIŻEJ SPOWROTEM WŁĄczają takrze uniesienie podnośnika do góry wyłączy blokadę a opuszczenie załaćzy da się to zobzczyć sprawdz czy z lewej strony przy wale napędowym do obudowy mech. różniocowego wchodzi przewód hydrauliczny jak wchodzi to masz blokadę kłową jak nie to samochynną i tego efektu nie da się wyeliminować


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sprite    0

no mam ten przewod hydrauliczny to wychodzi na to ze mam blokade kłową.. nie da sie tego efektu wyelimonowac w sensie jak sie ma tą samoczynna czy wogole sie nie da tego usunac niezaleznie od rodzaju blokady?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    199

na kłowej nie powino być to widoczne koła powinny iść płynnie oczywiście zewnętrzne rwie glebę i idzie szybciej ale nie powinno być tego efektu na blokadzie samoczynnej nie wyeliminujesz tego


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie w MF 6160 jak hamuje to mi prawe przednie koło kręci się do tyłu dlaczego tak jest i czy to jest normalne? Dzieje się tak przy wyłączonym przednim napędzie.

Edytowano przez FerdekKiepski

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomi382    99

Tu nie mam pewności bo powiem Ci że jak ja hamuje to też koła kręcą się do tyłu a może to wynikać z tego ze jak podniesiesz most i kręć lewym kołem to drugie kręci się w przeciwną

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nasil90    96

W moim 3080 dzieje się tak samo prawe koło zaczyna się kręcić do tyłu ale tylko na śliskim na twardym podłożu jest normalnie.


Massey Ferguson-Uniwersalność przede wszystkim.
mariusz(ZDUN) sprawdzony mechanik polecam.
mirek maszyny sprawdzony sprzedawca maszyn polecam.
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    199

Przecież masz mechanizm rożnicowy w moście wiec to normalka przy hamowaniu na śliskiej nawierzchni blokujesz całkowicie koła tylnie i zatrzymujesz wałek ataku w przednim moście więc koła zaczynają się obracać na mechainznmie różnicowym, występuje tylkoprzy mechaniźmie z blokadą kłową na samochynnej żadko daje się to zaobserwodać i to nie ma reguł że prawe idzie do tyłu może i jedno i grógie to zalerzy które ma aktualnie mniejszą przyczepnośc względem drógiego a oba jednocześnie jak ktoś wyżej pisał do tyłu krecić się nie mogą


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc.Właśnie u mnie jest tak tylko na lodzie.Mam blokadę kłową. A nie wiecie czy w tych Fergusonach podczas hamowania i ruszania włącza się przedni napęd?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    199

Ten ciągnik zawsze załącza napęd przy hamowaniu zresztą praktycznie wszystkie to robią jak mają załaczanie elektrohydrauliczne. Natomiast jeśli o ruszanie chodzi to tak ten modek zawsze startuje 4x4 i przy prędkości 1,5km/h następuje samoczynne rozłacznie czasem jest takie nie przyjemne szarpniecie w tym momencie

Edytowano przez mariusz(ZDUN)

Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No właśnie ja tak mam że przy ruszaniu mi trochę szarpnie i jak jest lud to na chwilę traci przyczepność. Pytam się bo wydawało mi się ze przedni napęd u mnie się nie chce rozłączyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jest wracałem z przyczepami pełnymi drewna i przy hamowaniu na śniegu koła do tyłu zaczynały się kręcić. Przy ruszaniu czuć szarpnięcie i wydaje mi się że bardziej jest odczuwalne jeżeli traktor ma jeszcze ładowacz czołowy.


Podziwiać należy wielkie czyny, a nie wielkie słowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    199

Z pewnością bo przedni most jest bardziej dociążony, jest to bardziej wyczuwalne jak są już opony któreś zużyte z regóły przednie a tył jest ładny wtedy zwiękrzają sie różnice w obrotach miedzy osiami i to też powoduje wzrost tego szarpnięcia

 

 


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez El_Chapo2812
      Witam, posiadam Ursusa 4512, od mniej więcejcpół roku zaczęły się problemy ze skrzynią biegów tzn. Podczas jazdy biegi wchodzą i wychodzą bardzo płynnie, bez zgrzytów. Natomiast podczas postoju i pod obciążeniem jest problem przy wyrzuceniu i wrzuceniu zwłaszcza jedynki oraz wstecznego. Przy wrzuceniu strasznie zgrzyta a przy wyrzuceniu trzeba dwoma rękami trzymać lewarek. Ciągnik chodzi głównie w prasie walcowej i agregacie uprawowym(ciężka brona z wałem).
      Proszę o wasze rady i uwagi co może być tego przyczyną i jak to naprawić gdyż jest to bardzo uciążliwe.
      Pozdrawiam
    • Przez witch
      Witam mam mf 6290 i ciagnik po odpaleniu na zimnym nie działa przedni napęd podczas hamowania a gdy ciągnik się rozgrzeje chwile pochodzi w polu przedni naped działa gdy nacisne na pedał hamulca co to może być? Myślałem ,że może coś z elektrozaworem albo cewką
    • Przez Krol295
      Witam dzis podczas prac polowych zauważyłem, że w moim nh 8560 ford przedni napęd nie działa. Kontrolka sie normalnie swieci, gdy wcisne od niego przycisk, ale naped nie działa. Nie szarpie ani nic tak jak by bez napedu jechal. Gdy jadę bez napedu i zmienię kierunek jazdy rewersem zaświeca sie kontrolka od napedu na okolo 1 sek. Dodam, ze jeszcze nic nie sprawdzalem bo jak wrocilem to juz bylo ciemno.
    • Przez radekFT675DT
      Witam mam problem z moim mf a mianowicie, ciągnik jeździ normalnie do póki wrzucę N na rewersie i ponownie chce ruszyć, wtedy wyskakuje błąd i nie chce jechać, ale wystarczy pobawić się rewersem kilka razy wcisnąć sprzęgło i załapie, dzieje się to tak raz na jakiś czas ale tylko wtedy gdy przełączę rewers w pozycje N, a gdy nie wrzucę rewers na N to jeździ cały dzień bez problemu, myślałem że to może czujnik dolnego położenia sprzęgła ale chyba to nie on bo mogę cały dzień używać sprzęgło i nic się nie dzieje do póki nie wrzucę N na rewersie Czy ktoś wie co to może być ?
    • Przez Maniek24240
      Witam, mam problem z nowym nabytkiem Deutz-Fahr Agrotron 200, 1998 rok, dziś podczas prac polowych zaczął się zakopywać i odziwo wszystkie koła kręciły a napęd nie był załączony , nie można wcale rozłączyć napędu i ciągnik przy wyższych biegach szarpie obstawiam że wina tkwi w elektrozaworze tylko nie wiem który to. Mam nadzieję że coś mi doradzicie jak można naprawić te usterkę aby ten napęd się rozłączał , dodam że dioda na pulpicie od przedniego napędu reaguje na przycisk ale poza tym nic się nie dzieje
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.