Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam wszystkich mam pytanie zwiazane z marka ciagnikow rolniczych zetor dokladnie rozchodzi mi sie o tym 7745 jak wiadomo on ma naped 4x4 ale czy mozna go wylaczac by byl napedzany tylko na tylnia os czy on ciagle ciagnie na 4 kola a jak da sie wylonczy 4x4 na 2x4 to jak to zrobic. POZDRAWIAM

Opublikowano

Załączam zdjecie z poprawnym zaznaczeniem wajchy włącznika napędu.

post-395-1185391947_thumb.jpeg

Opublikowano

Witam!

Jak to jest z tymi silnikami starych i nowych zetorów, że wolnoobrotowe to zgoda, ale kolega jeździł kiedyś 5211 zawsze przekonywał mnie jak to dobry ciągnik i lepszy od mojego mf 255, ale zmienił na 7745 albo 7245 nie wiem widziałem z daleka ale koła 34'tył i nie jest jużtak zadowolony, spalanie spalaniem duze było ale mocy brak, 2 przyczepy 4,5 t i trochę drzewa naładowane i buczy i słabnie niewiele mnie jak ten 5211, uciągu ma dużo lae mocy brak, wkurzył się i podkręcił dawkę paliwa moc jest ale spalanie porażające leje opał i tak robi ale, jak pochwaliłem sie ze w planach mam proxime zaczoł jednak odradzać, nawet nie mówiłem mu że tam silnik c385 turbo, więc czy ta proxima nie bedzie taka ospała jak stare zetory bo podobno też solnik bardziej wolnoobrotowy i ta sama pompa paliwa

Opublikowano
nawet nie mówiłem mu że tam silnik c385 turbo, więc czy ta proxima nie bedzie taka ospała jak stare zetory bo podobno też solnik bardziej wolnoobrotowy i ta sama pompa paliwa

Proxima ma przecierz inny silnik niż w C385 :rolleyes:

Opublikowano
A jednak ma z c385 tylko zmodyfikowany i z turbo a podstawa to ten silnik

Możliwe, skok tłoka jest ten sam ale średnice cylindrów zmniejszone o 5mm, stąd mniejsza pojemność. Jeśli ma podobną charakterystyke jak w C385 to współczuje :) ale turbina i mniejsza masa ciągnika może zamaskują jego mulastość na niskich obrotach :rolleyes:

Opublikowano
Możliwe, skok tłoka jest ten sam ale średnice cylindrów zmniejszone o 5mm, stąd mniejsza pojemność. Jeśli ma podobną charakterystyke jak w C385 to współczuje :) ale turbina i mniejsza masa ciągnika może zamaskują jego mulastość na niskich obrotach :rolleyes:

Dobra, ale co z tymi starymi zetorami mulisty jest czy nie?> pamiętam jak mi belował 7211 to niewiadomo kiedy zdusiło go i zgasł,

Opublikowano
Dobra, ale co z tymi starymi zetorami mulisty jest czy nie?> pamiętam jak mi belował 7211 to niewiadomo kiedy zdusiło go i zgasł,

 

Stary takie bajki to możesz przedszkolakom na dobranoc opowiadać.....Ja osobiście jeszcze nie zdusiłem silnika w moim 7011 a to taki sam silnik jak 7211....Powiem więcej mój zetor ma większego kopniaka niż 3p...Więc albo ten 7211 co u ciebie belował to jakiś konkretnie zajeżdżony albo sie zapowietrzył :rolleyes: ....Nie rozumiem czemu tak najeżdżasz na zetory....A ten 7745 że niby z 2 dwoma przyczepami 4,5 t ma ciężko....Jak ja swoim 7011 rozrywam pod górkę nawet....A 7745 jest silniejszy i ma napęd....Wuja ma 7711 i w 4 skibowcu to leci jak głupi....I kopyta ma...Także nie wiem kto ci takich bajek naopowiadał....Albo porostu ty jesteś anty zetor.....

Opublikowano
Dobra, ale co z tymi starymi zetorami mulisty jest czy nie?> pamiętam jak mi belował 7211 to niewiadomo kiedy zdusiło go i zgasł,

Miałem 7211 i mimo że był słabszy od "osiemdziesiątki" sprawiał wrażenie bardziej żywego na niższych obrotach. A to że go zdusiło i zgasł to chyba normalne, nie wiem czego oczekujesz od ciągnika 63KM, podepnij pod 95KM to Ci będzie co chwila zrywało zabezpieczenia na prasie.

Opublikowano

Sorki, ale pisałem że jak go przestawił na dawce pliwa idzie dobrze ale chla jak smok, podejrzewam że w większości zetory mają zmniejszaną dawkę paliwa i stąd jest opinia że to mułu, nie jestem anty zetorowo nastawiony bo sam chce kupić proxime 6441 a dlatego tą mniejszą bo jak narazie bedzie wystarczająca myślałem o większej 8441 ale naczytałęm się tutaj i od ludzi że na biegu jałowym pali 6l/mtg to sorki ale lamborghini czy perkins 110 km ma takie spalanie a zrobi 2 razy wiecej, to ile w transporcie palą te 7745? tzn mniej czy podobnie do 914?

Opublikowano

No ja osobiście miałem przyjemność jeździć ursusem 4512 z silnikiem perkinsa, i po przesiadce na zetora 7711 to bez porównania. Ja uważam wręcz przeciwnie, dla mnie zetor to mocny i zwawy ciągnik, i możecie mi mówić ze palą dużo ale po zmianie C-360 3p na zetora zostało mi 40 l paliwa z zapasów, które zawsze kupowałem do 3 P. Co z tego że inny ciągnik pali 4 mtg na godz a zetor 6 jak zetorem mam prawie 2 razy lepszą wydajność,. Opinia, że zetor pali dużo wzięłą się stąd, że w latach 90 nie były tak dostępne odpowiednie maszyny do zetorów i każdy pracował nimi z maszynami od C-360, które są po prostu za małe, i przez to paliły one sporo, a nie przekładało się to na wykonaną pracę.

Opublikowano
No ja osobiście miałem przyjemność jeździć ursusem 4512 z silnikiem perkinsa, i po przesiadce na zetora 7711 to bez porównania. Ja uważam wręcz przeciwnie, dla mnie zetor to mocny i zwawy ciągnik, i możecie mi mówić ze palą dużo ale po zmianie C-360 3p na zetora zostało mi 40 l paliwa z zapasów, które zawsze kupowałem do 3 P. Co z tego że inny ciągnik pali 4 mtg na godz a zetor 6 jak zetorem mam prawie 2 razy lepszą wydajność,. Opinia, że zetor pali dużo wzięłą się stąd, że w latach 90 nie były tak dostępne odpowiednie maszyny do zetorów i każdy pracował nimi z maszynami od C-360, które są po prostu za małe, i przez to paliły one sporo, a nie przekładało się to na wykonaną pracę.

Zgoda miko, ale to jak masz samą produkcję roślinną i odpowiednie maszyny, a jak ja mam chodowlę i czy tym perkinsem czy zetorem tak samo będe ładował bele i gnój turem z tym samym rozrzutnikiem i beczką jeździł i tą samą przyczepą woził po 22 belki, tym samym siewnikiem siał itd itd więc będe w takim układzie bardzo stratny.

A tak na marginesie coś dużo paliło Twoje 3p bo mój mf 255 w lekkich pracach jak zgrabiarka lekki transport itd spala 2,5l/godz zegarową (kilka razy mierzyłem bo sam nie wierzyłem)

ale z tym 4512 to może i masz racje bo znajomy ma tego perkinsa i 7245 i twierdzi że zetor wydaje sie być silniejszy, ale kolo do oszczędnych a może skąpych ludzi należy i ile to on się co roku musi nażalić ile to spali jego zetor przy ośnieżaniu drogi to jak tu nie pytać o spalanie :) :rolleyes:

Opublikowano
No ja osobiście miałem przyjemność jeździć ursusem 4512 z silnikiem perkinsa, i po przesiadce na zetora 7711 to bez porównania. Ja uważam wręcz przeciwnie, dla mnie zetor to mocny i zwawy ciągnik, i możecie mi mówić ze palą dużo ale po zmianie C-360 3p na zetora zostało mi 40 l paliwa z zapasów, które zawsze kupowałem do 3 P. Co z tego że inny ciągnik pali 4 mtg na godz a zetor 6 jak zetorem mam prawie 2 razy lepszą wydajność,. Opinia, że zetor pali dużo wzięłą się stąd, że w latach 90 nie były tak dostępne odpowiednie maszyny do zetorów i każdy pracował nimi z maszynami od C-360, które są po prostu za małe, i przez to paliły one sporo, a nie przekładało się to na wykonaną pracę.

Święte słowa...Jak ktoś ma do takiego zetora maszyny od 360 to wiadomo że pali dużo...wtedy jest mała wydajność i dlatego....Zetor z serii 7XXX powinien mieć większe maszyny niż te od 360....Wtedy taki zetor jest naprawdę ekonomiczny....Z maszynami od 360 powinien pracować zetor 5211 i to będzie miał większy zapas mocy jak 360....Wiec historia że zetory dużo palą jest wyssana z palca.....

 

Zgoda miko, ale to jak masz samą produkcję roślinną i odpowiednie maszyny, a jak ja mam chodowlę i czy tym perkinsem czy zetorem tak samo będe ładował bele i gnój turem z tym samym rozrzutnikiem i beczką jeździł i tą samą przyczepą woził po 22 belki, tym samym siewnikiem siał itd itd więc będe w takim układzie bardzo stratny.

A tak na marginesie coś dużo paliło Twoje 3p bo mój mf 255 w lekkich pracach jak zgrabiarka lekki transport itd spala 2,5l/godz zegarową (kilka razy mierzyłem bo sam nie wierzyłem)

ale z tym 4512 to może i masz racje bo znajomy ma tego perkinsa i 7245 i twierdzi że zetor wydaje sie być silniejszy, ale kolo do oszczędnych a może skąpych ludzi należy i ile to on się co roku musi nażalić ile to spali jego zetor przy ośnieżaniu drogi to jak tu nie pytać o spalanie :) :rolleyes:

 

No fakt faktem że zetor w pracach typu sianie spali dużo (ale zależy jaki siewnik)po prostu w takich pracach zetorem jak sianie,rozsiewanie nawozów, dajesz wiekszy bieg i male obroty i wtedy tez pali mało.....Ale do transportu zetor jest super....

Koledzy ale spalanie to nie wszystko...liczy sie też komfort pracy,awaryjność.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez JakMag
      czy zrobił kiedyś ktoś taką modyfikacje silnik zetor 10145 do 7245 odrazu mówię tylko sie zastanawiam czy takie cos by dalo radę zrobić 
    • Przez KRKrzysieK
      Witam.
      Mam problem z kodem od silnika Zetor, od czego to silnik jest teraz przy c 360 bo był kiedyś kupiony na giełdzie a planuje remont i chciałbym się dowiedzieć o czego on jest . Kod jest


    • Przez KRKrzysieK
      Witam.
      Mam problem z kodem od silnika Zetor, od czego to silnik jest teraz przy c 360 bo był kiedyś kupiony na giełdzie a planuje remont i chciałbym się dowiedzieć o czego on jest . Kod jest

    • Przez grzegorzw1971
      Witam! Chyba jestem zmuszony do zakupu opon do Zetora 7245, oczywiście radialne cena duża, a diagonalne? Ma Ktoś? Są ok? Pracuję trójkami obrotowymi i agregatem uprawowo siewnym,mam tylko 10 h ,diagonalne mogą być ok? Z tyłu mam 16,9/30 radialne i już są boki słabe,pęknięcia i kapcie często,i bieżnika też prawie nie ma,a z przodu diagonalne

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v