Skocz do zawartości

Słabe ładowanie pytanie do posiadaczy john deere 22**


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam posiadam kombajn 2254 ,miałem problem z ładowaniem po włączeniu świateł gubił ładowanie ale nie zawsze wymieniłem nawet alternator i prawie wykończyłem akumulatory, nie mówiąc wyłączającej się młocarni bo nie było odpowiedniego napięcia w instalacji. 

Szukałem przyczyny dosyć długo jedynie na co się napotkałem grzebiąc to że po odłączeniu przewodów z D+ (wzbudzenie) było na nich napięcie 6,5V, sprawdziłem do kąd idą te przewody jeden prowadzi do kontrolki a drugi jest dla mnie zagadką  bo idzie do skrzynki pod silnikiem a tam połączony jest do przekaźnika k45 odpowiadającego za alarm biegu wstecznego, jedno z drugim nie ma nic wspólnego, przewód D+ wchodzący do przekaźnika otwiera (lub po prostu przechodzi) i wychodzi masą przez to jest spadek napięcia na wzbudzeniu po odłączeniu przekaźnika napięcie to okolice 12V. Czyli wszystko porządku 

Na razie mam ładowanie na światłach również, zamontuje jeszcze woltomierz w kabinie.  Ciekami mnie ten dodatkowy przewód D+ czy ktoś pomylił się w fabryce ? wygląda jak te oryginalne przewody  czy może do czegoś to jest?

 

Stąd moje pytanie do posiadaczy takich kombajnów czy też macie dwa niebieskie cienkie przewody wychodzące z D+ na śrubce m5 przy alternatorze?

 

Opublikowano
W dniu 8/7/2025 o 2:52 AM, LulaszRol napisał(a):

Hello, I have a 2254 combine harvester, I had a problem with charging, after turning on the lights it lost the charge but I didn't always replace the alternator and almost exhausted the batteries, not to mention the threshing machine turning off because there was no appropriate voltage in the installation. 

I searched for the cause for quite a while, but what I found was that after disconnecting the D+ (excitation) wires, the voltage on them was 6.5V. I checked where these wires go. One goes to the warning light, but the other is a mystery to me because it goes to the box under the engine and is connected to the K45 relay responsible for the reverse gear alarm. One has nothing to do with the other. The D+ wire going to the relay opens (or simply passes through) and goes out to ground. This causes a voltage drop on the excitation. After disconnecting the relay, the voltage is around 12V. So everything is fine. 

For now, I'm also charging at the lights. I'll also install a voltmeter in the cabin. I'm curious about this additional D+ wire, did someone make a mistake at the factory? Does it look like the original wires, or is poor bunny for something else?

 

Hence my question to owners of such combines, do you also have two blue thin wires coming out of D+ on the m5 screw near the alternator?

 

Też mam podobny problem z ładowaniem po włączeniu świateł w JD 22**, ale nie zwracałem uwagi na przewód D+. Dobrze, że opisałeś dokładnie połączenia – sprawdzę u siebie jak to wygląda. Daj znać czy po zamontowaniu woltomierza w kabinie problem całkowicie zniknął, bo ciekawi mnie czy faktycznie chodzi tylko o spadek napięcia na przekaźniku. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez RolnikMat
      Zainteresował mnie ten model kombajny marki JOHN DEERE. Czy moglibyście mi powiedzieć co nieco o nim. Jakieś dane techniczne chodzi mi tu o moc silnika, masę kombajnu, cena, awaryjność. Proszę nie dawać linków z przekierowaniem na 1450 cws.
    • Przez mikolaj12345678
      Witam szukam schematu elektryki kombajnu john deere 1072 1075
    • Przez poderwa
      Witam-po odpaleniu kombajnu nie działają żadne przełączniki od hydrauliki, to znaczy że nie mogę podnieść hederu ani załączyć młocarni itp. Ładowanie akumulatora gaśnie, gdzie szukać awarii ?
    • Przez damianus2222
      Witam mam pytanie do użytkowników kombajnów John Deere 1450 /1470 lub innych którzy mieli podobny problem. 
      Mam problem tego typu że, kombajn rano jest czyszczony obsługa codzienna na tip top jadę w pole kosze od 11 do ok 17/18 te 6/7 godzin i zaczyna mi się zapalać kontrolka powietrza dolotowego czyli żółta kontrolka świec żarowych, nad głową zapalają się 2 diody czerwona i żółta, gdy zejdę obrotami na 2 zakres gaśnie ujade kawałek indie znów zapala... Kody błedow to spn 1569, 1078, 1077 a fmi 31. Nie wiem w czym leży przyczyna, dodam że filtr powietrza jest nawet w ciągu dnia czyszczony tak po 5 godzinach . Proszę o pomoc lub rady 
    • Przez WojtekBuawski
      Wczoraj pojawił mi się błąd SPN 94 FMI 17- no rail fuel pressure na max obrotach silnika, który po czasie znikał i się ponownie pojawiał kilka godzin później. Dzisiaj błąd pojawił się i nie znikał, cały czas mrugała kontrolka silnika z wykrzyknikiem. Nie odczuwałem jakichkolwiek zmian w pracy silnika. Co może powodować pojawianie się tego błędu?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v