Skocz do zawartości

Zawór regulacji ciśnienia pneumatyki, który działa tak jak zetorowski.


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam, chce trochę zwiększyć wydajność pracy pneumatyki w c385 i zaczynam od zaworu i odolejacza (stary zawór potrafi się zacząć i wypuścić powietrze na postoju). Mam w związku z tym pytanko chce założyć zawór taki żeby po nabiciu ciśnienia do układu otwierał się tak (oczywiście zamykając resztę instalacji) że sprężarka będzie sobie luźno biła w atmosferę a nie cały czas dobijała do tych 8 bar (bo tyle chce zrobić, czyli układ 2 obw), wiem że zawór Zetorowski tak ma, ale czy ten z osiemdziesiątki po modernizacji (powiedzmy z metalowym kapturkiem)też tak ma, albo ten: WABCO: 9753034730 czy też działa na tej samej zasadzie? Jak to ogarnę to będę szukał z Zetora cylindra sprężarki 65mm z głowicą z zaworami "blaszkowymi" (podobno po przeróbce korbowodu ma to pasować, pozostanie zrobić mniejsze koło pasowe sprezarki i wyciągnę z tego ile się da. Proszę aby ci co mają założone te zawory i siebie dali znać czy działają one tak jak to opisałem.

Opublikowano
9 godzin temu, sqadak napisał(a):

 chce założyć zawór taki żeby po nabiciu ciśnienia do układu otwierał się tak (oczywiście zamykając resztę instalacji) że sprężarka będzie sobie luźno biła w atmosferę a nie cały czas dobijała do tych 8 bar

Chyba nikt na świecie nie wymyślił jeszcze takiego zaworu. Może załóż zawór trójdrożny i jak sprężarka nabije te 8 barów to cyk wyskoczysz z kabiny i przełączysz aby dmuchała w eter. A jak zobaczysz że ciśnienie spadło to znowu wyskoczysz i przełączysz z powrotem i tak w kółko :D

Opublikowano

Użytkownicy "mikad i witejus" widzę że wam do pełni szczęścia to tylko wystarczy że ktoś wynalazł koło a kręcić się już ono nie musi. Z informacji jakie znalazłem to właśnie ten zawór Zetorowski działa na takiej zasadzie i nie potrzeba tam żeby jakiś cymbał biegał tam i z powrotem pilnować ciśnienia. Myślałem że zadając takie pytanie wypowiedzą się użytkownicy takich zaworów, a nie pieniacze.

Opublikowano (edytowane)

Niewiem czy ogarnąłeś temat  ale zawór zetorowski  ten z plastikowym kapturkiem tak działa jak opisujesz, kupiłem  w skrawmecie za około 150zl, regulator z metalowym kapturkiem opisywany jako c385/ kamaz działa  na takiej samej zasadzie. 

Edit

Układ proponował bym rozbudować  na zaworze "kapusta", u siebie zrobiłem  na zaworze hzs2 ale nie do końca  jestem z tego zadowolony.

Edytowane przez pawi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez eryk94
      Witam agrofotowiczów mama problem z szóstką brak hamulców . Wymienione pompki hamulcowe na Fragokov , nowy wyrównywacz przewody i cylinderki i mam brak hamulców . Jakby pompki nie chciały podawać płynu na rurki . Bo po odkręceniu przy cylinderkach nawet nie ma ani kropli płynu . Pedały hamulca miękkie przy pompowaniu . Co może być powodem tego ? Nowe części wadliwe raczej chyba nie ? 
    • Przez Pawel197890
      Panowie co może być przyczyną pulsacyjnego hamowania w Ursus c 385.po wciśnięciu pedału koło blokuje i puszcza tak jak ABS w samochodzie 
    • Przez Majstero17
      Panowie, chciałem sprawdzić czy w ogóle mam hamulce w przyczepie d36, podpiąłem je włączyłem sprężarkę od czekałem 3min i chciałem zahamować a tam żadnej reakcji cóż to może być? 
      Czy tu powinien być jakiś drążek i przez to nie ma reakcji? 


    • Przez ENDRIUROL
      Witam
      Problem niby blachy i prosty a jednak.
      Godzinę odpowietrzalem układ bo prawe koło nie hamowało. Myślę że mało płynu bo spojrzałem to nie było widać w zbiorniku. Lewe koło brzytwa trochę nacisne pedał lewy i bierze. Prawy 2 razy papnac  trzeba i wtedy na końcówce bierze koło zatrzymuje dość mocno. Zasilanie dochodzi. Olej tryska bez powietrza z obu odpowietrznikow. Co może być przyczyną? Będę wdzięczny za wszelkie sugestie 
    • Przez Mbanita
      Witam wszystkich. Może miał ktoś z Państwa taki problem. Wymieniłem w swoim zetorze 7245 rok. 1992 obie pompy hamulcowe (na oryginalne czeskie). Zalałem je płynem hamulcowym Dot 4. Odpowietrzyłem uklad. Wszystko działało prawidłowo. Po trzech tygodniach pedały hamulca zaczęły znowu wpadać w podłogę. Nie da się ich odpowietrzyć, tak jakby pompy nie dawały cisnienia, a przecież są nowe. Nie mam już pomysłu co z tym dalej robić. Może ktoś z was miał taki przypadek. Nie wiem czy do tego ukladu musi być jakiś specjalny (dedykowany) płyn hamulcowy. Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki. Pozdrawiam Mariusz 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v