Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć.

Mam problem ze skrzynią powershift w Agrotronie 6.15. Przeszukałem chyba cały internet i nie znalazłem rozwiązania. Chodzi o to, że na rozgrzanym oleju przy zmianie półbiegów ciągnik na 1-2s gubi ciśnienie i zapina kolejny półbieg, co skutkuje tym, że mocno szarpie, aż skacze ("standardowe" szarpnięcie, w tych skrzyniach, z M na H przy tym to pikuś). Mierzyłem ciśnienie oleju na koszach i mają po 16-16,5 bar (zimny i ciepły). W trakcie zmiany półbiegów odcina ciśnienie i wraca. Na zimnym oleju wszystko jest ok. Podejrzewam, że bez rozpołowienia ciągnika się nie obejdzie. Mierzył się ktoś z tym?

Pozdrawiam 

Opublikowano (edytowane)

A sterownik nie robi tych przerw? Mierzyles napięcie na poszczególnych cewkach przy zmianie polbiegow? Nie są popękane widełki od zaworów? Katalogowo jest 18bar, albo źle ustawione ciśnienie, albo wywalony zawór utrzymujący ciśnienie albo przecieki na koszach albo pompa systemowa taka słaba. Nie masz żadnych  błędów? Przy walnietych czujnikach obrotów skrzyni też takie rzeczy się dzieja

Edytowane przez JD1052
Opublikowano

Błędów nie ma, raz na jakiś czas wyskoczy "EB" ale to nie od tego. Widełki od zaworów całe, zawory pozamieniałem miejscami i bez zmian. Czy coś z tym zaworem od ciśnie można zrobić? Podkręcić? Myślałem, że też już pompa może kończyć żywot, albo gdzieś któryś zawór się przycina. Napięć i sterownika nie sprawdzałem. 

Fabrycznie nie ma hydroakumulatora, ale dołożyłem 0.7l i 9 bar ciśnienia z regulowanym jednostronnie zaworem zwrotnym, poprawiło to pracę skrzyni, ale tylko na zimnym oleju.

@jd1052 mówisz o czujniku, który jest przy tylnym prawym kole czy jeszcze jest gdzieś jakiś? Czasami licznik mi wariuje i pokazuje różne prędkości gdy ciągnik stoi, ale w czasie jazdy wskazuje dobrze. Zdarzało się też, że komputerek piszczał ale błędu nie pokazywał, a zaczęło się to dziać kilka lat wcześniej zanim zaczął szarpać skrzynią. Mogłoby to być powiązane?

Uprzedzając fachowców wiem, wiem wróżę z fusów... 

Opublikowano (edytowane)

Ciśnienie reguluje się podkładkami w zaworze na dole płyty rozdzielacza ale ta płyta jest z aluminium i ogólnie się wyrabia z przebiegiem i nie koniecznie się poprawi. Tak z boku skrzyni dwa czujniki, jeden na wejściu drugi na wyjściu skrzyni. Jak swojego zbyt dobrze umyłem to miałem błąd jednego z nich i też tak zmieniał półbiegi jak w twoim

 

Edytowane przez JD1052
  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez daizor
      Tak jak w temacie kompletna serwisów-ka w języku angielskim.
       
      Instrukcja do pobrania :
      http://www.wrzucaj.com/518069
       
      Proszę o wciśnięcie "głosuj na post do góry"
      W sprawie hasła do archiwum pisać na PW
    • Przez arty
      Jak prawidłowo używać tzw sprzęgło pięciominutowe WOM w ciągniku Deutz/Same/lamborghini?

      Mam z lewej strony dźwignie z pozycjami - Wałek WOM zależny od prędkości jazdy/luz/wałek zależny od obrotów silnika.
      Aby przełączyć dźwignię z luzu na zależne od prędkości jazdy mogę to zrobić przy pracującym silniku - nic nie zgrzyta - aby przełączyć z luzu na zależne od obrotów murze zgasić silnik bo w przeciwnym razie jest zgrzyt.... (sprzegło pieciominutowe cały czas wyłączone). Aby wałek zaczął się obracać muszę jeszcze przekręcić elektryczny przełącznik....  -nie znam sie na tym ale to chyba to sprzęgło pięciominutowe.... - tym też wyłanczam WOM np na nawrotach...
      Gdzieś słyszałem ze  aby nie zużywało się jakieś tam łożysko powinno sie po skończonej pracy z WOM wyłączyć sprzegło pieciominutowe - właczyć luz na dzwigni i następnie sprzegło pieciominutowe znow przelaczyc na pozycję załączone tak jak w trakcie pracy WOM. Nie wiem czy ta instrukcja dotyczy konkretnej marki czy w ciagnikach SDF też powinno sie tak robić???
    • Przez tomek3105
      witam mam problem z ciagnikiem lamborghini premium 1060 
      mianowicie problem polega na tym że ciezko wrzucic bieg roboczy szybkie wolne każdą serię jak przerzucę na jadę do przodu to jest troszkę ciszej tak samo do tyłu na luzie na rozłączonej skrzyni jest najciszej jest to wersja bez połbiegów
      pompa hydrauliczna nowa
      nie wiem już czego się złapać
      kalibracja zrobiona 
      tarczki sprzęglowe zrobione 
      brak błędów na komputerze
      jest taki objaw e stuka po lewej stronie skrzyni przy silniku na wysokości jak kończy się kosz sprzęgłowy ale w samym koszu nie  było nic uszkodzone poszły nowe uszczelniacze  nie wiem co jest 
      już dużo kasy włożone i nie wiadomo o co chodzi 
      proszę o pomoc 
    • Przez radek8817
      Witam posiadam deutz agrotron mk3 135 swieci mo się kontrolka emc ładnie zapala wszystko niby działa ma moc tempomat dziala od czego ona może byc. Kolejna kontrolka  to zolw cały czas swieci zokw Skrzynia 6biegow 4 polbiegi ciagnik jezdzi normalnie szybko jak ja wyłączyć?. Kolejna sprawa pokazuje mi włączony Przedni wom i obroty przedniego womu ciagnik nie posiada przedniego womu nawet włącznika do niego ktoś cos moze podpowie o co tu chodzi 
    • Przez Wojtas3c
      Posiadam Same Silver 100.6 i potrzebuję zrobić hamulec ręczny. Od dołu skrzyni jest okienko z dojściem do hamulca postojowego. Spuściłem olej ze skrzyni i tylnego mostu około 60l i mam wgląd na klocki hamulcowe, które znajdują się na wale, tylko nie mam pojęcia jak je zdemontować ponieważ są już zjechane. Klocki te są przełożone poprzez okrągłe tarcze hamulcowe tzn. zasada jest taka że jeżeli zaciągam ręczny to wtedy zaciskają klocki tarcze hamulcowe na wale skrzyni. Tarcze hamulcowe są frezem osadzone na wale i moje pytanie czy one są osadzone na stałe czy na frezie powinny się przesuwać. Oczywiście wszystko pracuje w oleju.
      Poglądowy schemat https://sklep-agroland.pl/CZESCI-DO-CIAGNIKOW/Sektor-klocek-hamulca-recznego-jednostronny-0.171.5451.2
       
      Proszę o podpowiedź w jaki sposób zdemontować klocki i czy tarcze hamulcowe są przesuwne czy stałe na wałku.
       
      Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v