Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam problem z fendtem 309. 4 lata dmuchnął uszczelkę , miał przy okazji zrobione gumki pod tulejami , nowe tłoki i pierścienie wrzucone. Teraz ostatnio znowu wydmuchał uszczelkę. Zrobione zostały głowice i wtryski bo lały. Pompa sprawdzana , nie ma jeszcze tragedii. 
Problemem jest niestety dym siwy z rury wydechowej. Wpada też w kolor niebieski. Są jakieś złe warunki spalania. Ściągałem kolektory nie widać żeby głowice zostały źle zrobione a nie byle kto je robił , firma ma od lat 90 dobra renomę. Ma ktoś pomysł czemu tak jest ? Dodam że na jałowym biegu jak stoi też dymi. Cały czas leci dym. Turbo nie widać by puszczało , zapłon cofany , przyspieszany na cofniętym jest o wiele gorzej. Filtry wymienione , nigdzie w przelotkach syfu nie ma , filtry czyszczone i zmieniane. Zawory regulowane ściślej , i odwrotnie. Dziwi mnie tylko że z odmy nie widać żadnego dymku ani nic nic. Suchy wąż. Z góry dzięki za jakiekolwiek wskazówki ale powoli tracę już siły. Kiedyś dymił tylko jak się gaz w podłogę wcisnęło ale te ciągniki akurat na turbosprzegle tak mają. Teraz wstyd nim jechać pustym przez wieś 😂

Opublikowano

Siwy dym świadczy o wadliwym spalaniu , a właściwie brakiem samozapłonu części mieszanki . Trzeba by się było skupić na tych elementach gdzie było " dłubane". Wtryski do sprawdzenia - sprawność , ciśnienie ( 180 bar)  oraz czy wtryski są właściwe do tego silnika. Ustawienie początku wtrysku ( 30st przed GMP), Ew. pomiar kompresji ( pod względem różnicy) . Czy któryś z zaworów nie zaciera się w prowadnicy, ( luz zaworowy 0,2 na zimnym ,wszystkie ) . Oraz jak wyżej wątpliwość co do poprawnego działania pompy przy nowych wytryskach . To tak z grubsza.

Opublikowano

U znajomego Fendt 510 dymił na czarno, też różne cuda wianki robili. A co się potem okazało, wtryskiwacze były obrócone w otworze o 180 stopni, bo tak łatwiej potem rurki przykręcać. Zwróć uwagę może na to.

  • Thanks 1
Opublikowano

Koledzy wszystko się zgadza jak mówicie mi też przez myśl pompa. Ale ciągnik do samego końca nie dymił nawet na lejących wtryskach.  A po remoncie jest inaczej. Ciągnik zachowuje się jak wcześniej , cyka tylko że dymi non stop. I teraz wiem już bo 2 lata temu w311 robiłem sam kapitalny i nadmiar jest od zbiornika oleju hydraulicznego a teraz majstry w 309 włożyli od str klawiatury nadmiar. Czyli albo ten model tak ma albo są obrócone o 180 jak kolega napisał. To jest dobry trop tylko pytanie czy to ma aż taka różnice w spalaniu paliwa? Ale trop który mnie uspokoił trochę 

Opublikowano

Tłoki na pewno są dobrze  i wiem i tym że pod jedną str jest umiejscowiona komora spalania. Pamiętam jeszcze z remontu 311. Także to może być dobry trop z tymi wtryskami. Na pewno nadmiar w niej jest odwrotnie jak w 311 bo znalazłem stare zdj. A 5 otworów ma wtrysk jak pamiętam to jedna mgiełka idzie całkiem gdzie indziej niż powinna i nie spala się dobrze 

Opublikowano (edytowane)

Robił to człowiek co się tylko zajmuje wtryskami i pompami. Po nr jest że Fendt 309 ale nie pamiętam czy kod silnika się zgadzał z nimi. 

Edytowane przez Conami17
Opublikowano

Kolego rozwiązałeś problem bo mam taki sam tylko w Perkinsie 1006.6. Po oddaniu pompy i wtrysków do zakładu ciągnik na wolnych obrotach czy zimny czy ciepły delikatnie dymi na szaro a dym jest bardzo szczypiący. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez okejas
      Mam pytanie odnośnie ceny części zamiennych i naprawy skrzyni biegów tak jak w temacie w fendzie 309,mianowicie chodzi o to,ze wyskakują biegi(2 oraz półbiegi),a 3 podczas szybkiej zmiany zgrzyta....ile mógłby wynieś całkowity koszt naprawy??????
    • Przez szympek
      Witam mam problem mianowicie w ciągniku po dodaniu gazu i jego odpuszczeniu chwilę po tym jak chodzi na wolnych obrotach puści dymka niebieskiego i czuć olej, z miarki centymetr ubyło pracował 6 godzin przy kombajnie na wysoki obrotach po dodaniu gazu nie dymi ani nic tylko chwilę po na wolnych puści raz czy dwa
    • Przez adam8211
      Witam wszystkich.
      Problem dotyczy Fendta 312lsa z 1991 roku. Skończyło się sprzęgło, tarcza zupełnie się rozpadła. 
      Ciągnik już po wymianie docisku z tarczą LUK, podstawą tarczy oraz wałka tego co wchodzi do turbosprzęgła. Wszystkie łozyska w sprzęgle suchym i turbomatiku włożone nowe. Zmieniony olej w turbosprzęgle. Nowa pompka sprzęgłowa i wysprzęglik.
      Problemem są ciężko wchodzące biegi. Tak jakby nie wysprzęglał do końca. Wysokie biegi jakoś wchodzą ale czym niższe tym gorzej. Gdzie szukać problemu ?
    • Przez kBieszczad
      WITAM
      Pilnie potrzebuje instrukcji obsługi lub ksiązki pojazdu dla traktora Fendt 311 lsa r 91.
      Gdzie można kupić lub czy ktoś ewentualnie wie gdzie można ściągnąć w wersji elektronicznej.
    • Przez PolExit
      Panwie, 
      zakupiłem w ostatnim czasie Fendt 306 LS Turbomatik, proszę o podpowiedź w sprawie biegów i półbiegów bo mam ich mieć teoretycznie 21 + wsteczne a w praktyce wychodzi że mam ich mniej lub coś nie działa prawidłowo.
      Pytanie podstawowe, bo czytam i trafiam na sprzeczne informacje. Czy po włożeniu np. pierwszego biegu i ustawieniu dźwigni półbiegów na "0" ciągnik powinien ruszyć czy nie? 
      Bo według książki do Fenda którą posiadam powinien ruszyć, a stoi w miejscu. Biegi działają tylko po ustawieniu dźwigni półbiegów na "S" lub "L", czyli tak jak by ruszał tylko na półbiegach. 
      W książce na dźwigni od półbiegów ma dodatkowy przycisk którego ja nie posiadam. 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v