Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam

Od jakiegoś czasu z silnika dobiega dzwięk, który można porównać do stukania, klepania. Pojawia się on na gorącym silniku pod obciążeniem. Po kilkukrotnym przegazowaniu dzwięk ustępuje, jednak po pewnym czasie znowu się pojawia. Na zimnym silniku wszystko jest ok. Moje podejrzenia to problem z wtyskiwaczami bo silnik trochę kopci na zimnym. Niepokojącym objawem jest też lekkie sączenie się oleju spod kolektora wydechowego w okolicach 1 cylindra. Niektórzy twierdzą, że przyczyną są szpilki kolektora przechodzące na wylot do spływu oleju, jednak po odkręceniu tej szpilki nie zauważyłem, aby przechodziła ona na wylot. Po odpaleniu zimnego silnika zauważyłem, że przez chwilę przepala olej bo spaliny są niebieskie. Czyżby to uszczelniacze zaworowe czy jednak lekki przedmuch na cylindrach? Po otwarciu wlewu leju można dostrzec spaliny, ale do lokomotywy to jeszcze brakuje. Wszystkie objawy powyżej oprócz stukania były od początku gdy ten traktor kupiłem, więc to stukanie jest chyba spowodowane czymś innym 🙂

Proszę o jakieś porady co może być przyczyną tego stukania. W planach mam wyciągnąć wtryskiwacze i sprawdzić luzy zaworowe. Na co jeszcze powinienem zwrócić uwagę? Z góry dzięki za wszelkie sugestie :D  

Opublikowano (edytowane)

Dzięki @1kris1 za podpowiedź. Dzisiaj byłem na sprawdzeniu wtryskiwaczy i wszystkie dobrze rozpylają. Ale tak się zastanawiam to może dopiero po rozgrzaniu któryś wtrysk zaczyna szwankować? Takie sprawdzanie wtryskiwaczy przez chwilę, wydaje mi się że nie odzwierciedla działania wtrysków w silniku. Ten dźwięk nie jest metaliczny tylko bardziej głuchy. I też dziwne jest to że dopiero po rozgrzaniu, na dużych obrotach i pod obciążeniem 

Edytowane przez Kris_95
Opublikowano

Ściągnąłem pokrywę zaworów i po złapaniu pierwszej dźwigienki zaworowej zauważyłem bardzo duży luz wzdłużny. Na innych dźwigienkach luz jest bardzo mały. Pierwsza i ostatnia jest chyba ustawiana poprzez dokręcanie śruby na tym wałku, a te w środku są dociskane przez sprężyny. Czy luz wzdłużny na dzwigience może powodować stukanie? Ma ktoś informacje jaki powinien być tam luz oraz jaki luz powinien być na zaworach. Jest to wersja turbo i nigdzie nie mogę znaleźć informacji odnośnie luzów zaworowych 

Opublikowano (edytowane)

Witam ponownie. Wracając do tematu luzów zaworowych to dzisiaj je ustawiłem bo na kilku zaworach luzu nie było. Luz na tej dzwigni zaworowej zminimalizowałem. Wszystko poskładałem i niestety ale dzwięk po rozgrzaniu silnika słyszalny jest dalej.

Nagrałem ten dzwięk, może komuś będzie on znany i podpowie co może być uszkodzone. Dzwięk nagrywałem od strony wtryskiwaczy.

Prosiłbym o wszelkie sugestie bo już naprawdę nie wiem czy silnik do kapitalki czy jednak może ten dzwięk zwiastować padnięty wtryskiwacz. 

Jeszcze przed chwilą zrobiłem test, a mianowicie, odpaliłem traktor i popuszczalem rurki od wtryskiwaczy i na jednym z nich czyli trzecim traktor w ogóle nie zmienił obrotów. Jak popuszczalem inne rurki to traktor zmieniał obroty bardziej kulał 

Recording_1.m4a

Edytowane przez Kris_95
Opublikowano

Witam.
Stukaniem w silniku okazała się odkręcona nakrętka korbowodu. Urwany został również łepek śruby tego korbowodu. Czy może być jakaś przyczyna, która spowodowała odkręcenie się nakrętki? Powinienem zwrócić na coś uwagę czy po prostu wymienić śrubę i nakrętkę?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v