Skocz do zawartości

MTZ 952.(350Mtg) Awaria Monoblock. Problem z opuszczaniem podnośnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam. Mam dość nietypowy problem z podnośnikiem w MTZ 952.3 (350mtg) Mianowicie ciągnik stał kilka dni z podniesionym ramionami, max do góry( dwie wajchy od sterowania podnośnikiem na liczbie 1) i niestety okazało się że podnośnik przestał reagować. Nie mogę opuścić ramion. Wcześniej żądnych problemów, podnośnik dźwigał maszyny w granicy 800kg. Dodatkowo na prawym ramieniu pojawił się, nie duży wyciek oleju, podsyłam zdjęcie w którym miejscu. wajchy przy kierownicy w pozycji neutralnej, wałek wom działa. Miał ktoś może taki problem?. z góry dziękuje za pomoc.

IMG20240726140333.jpg

Edytowane przez iridium3000
Opublikowano

Prawdopodobnie zacięty rozdzielacz. Spróbuj wcisnąć taki kółeczek widać go od tyłu pod kabiną. Tylko uważaj jak masz podpięta jakąś maszynę żeby Ciebie nie przygniotło jak opadnie.

  • Like 1
Opublikowano
1 godzinę temu, gregory81 napisał:

Prawdopodobnie zacięty rozdzielacz. Spróbuj wcisnąć taki kółeczek widać go od tyłu pod kabiną. Tylko uważaj jak masz podpięta jakąś maszynę żeby Ciebie nie przygniotło jak opadnie.

Hej. Wciskałem ten przycisk o którym mówisz wielokrotnie i nic. Ciągnik stoi bez zapiętej maszyny, a ramiona ani drgną. 

Opublikowano (edytowane)

Spróbuj wyłączyć pompe hydrauliki. Powinna być po prawej stronie. I stań na ramionach żeby je troche obciążyć. Oczywiście wajchy od podnośnika obie ustaw na opuszczanie. 

Edytowane przez PionierRR
  • Thanks 1
Opublikowano (edytowane)
Dnia 28.07.2024 o 14:35, PionierRR napisał:

Spróbuj wyłączyć pompe hydrauliki. Powinna być po prawej stronie. I stań na ramionach żeby je troche obciążyć. Oczywiście wajchy od podnośnika obie ustaw na opuszczanie. 

 

Edytowane przez iridium3000
Opublikowano
Dnia 28.07.2024 o 16:34, gregory81 napisał:

To odkrec przewody od siłowników jeżeli ramiona nie opadną to prawdopodobnie coś z silownikiem

 

Opublikowano (edytowane)

Serdecznie dziękuje Użytkownikowi PionierRR   za podpowiedz co zrobić. Udało się, wszystko wróciło do normy. Jesteś wielki. 💪🍺Dziękuje również pozostałym użytkownikom za rady.

PS gdyby ktoś miał taki problem jak mój, i nie wiedział jak wygląda włącznik/ wyłącznik pompy, to w instrukcji na stronie 61 jest orientacyjne zdjęcie. Na zgaszonym silniku, wyłączacie pompę, na uruchomionym włączacie.

Temat można zamknąć. Jeszcze raz dzięki PionierRR oraz innym użytkownikom.😃

Edytowane przez iridium3000
Opublikowano

Ciesze się że się udało. Nie jestem wielki. Po prostu 12 lat mam belarusa. Ogólnie zacinający się podnośnik to objaw zużytego, brudnego lub wymieszanego oleju hydraulicznego (podpinanie maszyn sąsiadów, kipowanie cudzych przyczep). U mnie to występowało, wymieniliśmy olej hydrauliczny na nowy i problem zniknął.

  • Thanks 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v