Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam

Mam John Deera 6100. Mam problem gdyż nie działa wałek przekaźnika. Po załączeniu słychać jak elektrowłącznik się załącza i wałek rusza, ale kręci się wyłącznie bez obciążenia gdy podłączy się maszynę nie kręci się.

Być może spotkał się z was ktoś z taką awarią womu? Prosiłbym o jakąś poradę i szacunkowy koszt naprawy.

Opublikowano

Widzę że,masz mały problemik z womem więc postaram się dać ci kilka podpowiedzi .

Przeniesienie napędu na wałek wom odbywa się po przez sprzęgło hydrauliczne i to ono jest najczęstrzym powodem niedziałania wałka poprostu z biegiem czasu wyrabiają się tarczki,zużywają się uszczelnienia na tłoku załączającym tworząc przecieki wewnętrzne i ciśnienie poprostu nie jest w stanie załączyć sprzęgła bo nieszczelności powodują duży spadek tego ciśnienia.

Zacznij od sprawdzenia ciśnień ,na zaworze sterującym masz dwa korki jeden od ciśnienia hamulca drugi ciśnienie sprzęgła porównaj te ciśnienia,jeśli są wewnętrzne przecieki to ciśnienie na sprzęgle będzie napewno niższe od ciśnienia , hamulca sprzęgła.

Częstym powodem nie działania prawidłowegom jest sam zawór sterujący musisz poprostu to sprawdzić czy nie widać jakichś zewnętrznych znaków od uderzenia co powodowałoby zawieszanie się suwaka zaworu,niejednokrotnie powodem tego jest uderzenie zaczepu przy podpinaniu przyczepy,sam suwak z czasem też się wyrabia.

A jeśli chodzi o koszty to majątku nie stracisz nie są to jakieś kolosalne wydatki,jak masz trochę pojęcia to sam sobie spokojnie poradzisz z wymianą tych elementów.będzie taniej .

Jednak zachęcał bym cię abyś zlecił to serwisowi,będzie szybciej i masz gwarancję na te elementy wrazie czego.

tyle narazie i pozdrawiam. B)

Opublikowano

Wielkie dzięki. Podobne rozwiązania są w Zetorach 8011 także są tarczki, które z czasem się wyrabiają. A może orientujesz się jaki koszt mniej więcej będzie takiego remontu- mowa oczywiście o częściach- zmieszczę się w 1000 zł??

Opublikowano

Tak jak wcześniej napisałem powodów niedziałania womu może buć kilka należało by najpierw znać powód niedziałania a nastepnie rozmawiać o kosztach naprawy jednak myślę że w najgorszym przypadku w 1000 powinieneś się zmieścić,co do części.

Opublikowano

Tak jak wcześniej napisałem powodów niedziałania womu może buć kilka należało by najpierw znać powód niedziałania a nastepnie rozmawiać o kosztach naprawy jednak myślę że w najgorszym przypadku w 1000 powinieneś się zmieścić,co do części.

kolego jesli chcesz sie z tym sam uporac to zmierz na poczatek cisnienia jesli sie okaze ze sa ok i raczej tak bedzie bo walek w JD bardzo zadko jest mechanicznie uszkodzony w takiej sytuacji jak twoja zaczal bym od zaworu modulacyjnego tego na zewnatrz obok elektrozaworu rozkrec to i wyczysc moze sie przycina a jesli dalej bedziesz mial z tym problem to zglos sie z tym do mnie napewno naprawie B)

Opublikowano

Ten zawór jest sprawny tak mi się wydaje ponieważ po załączeniu wałka zaczyna się kręcić gdy się go zablokuje np. kawałkiem drewna wałek przestaje się kręcić, ale w pewnym, momencie jakby dostał większe ciśnienie i zaczyna się kręcić ale zrobi ze 3 obroty i znowu staje po czym ponownie się przekręci pod obciążeniem.

Opublikowano

Ja jednak sugeruje zebys zanim zaczniesz cos rozbierac dobrze sprawdzil ten zawor tyle ci powiem a jak sobie nie poradzisz to wiesz gdzie mnie znalezc B)

Opublikowano

Witam

Mam John Deera 6100. Mam problem gdyż nie działa wałek przekaźnika. Po załączeniu słychać jak elektrowłącznik się załącza i wałek rusza, ale kręci się wyłącznie bez obciążenia gdy podłączy się maszynę nie kręci się.

Być może spotkał się z was ktoś z taką awarią womu? Prosiłbym o jakąś poradę i szacunkowy koszt naprawy.

jesli reszta działa poprawnie to jest napęd i rewers z biegami należy zmierzyć cisnienie na womie może być przeciek lub zawór otwiera się do połowy

Opublikowano (edytowane)

Witam

 

Troche już minęło ale mam taki sam problem z 5090R sprawdziłem czujnik prędkości i jest ok, elektrozawór teoretycznie chodzi, nie wiem jak pod ciśnieniem sie zachowuje. dodam iż problem powstał nagle, nie było objawów zużywania się tarczek

ciekawe jak kolega rozwiązał podobną sprawe

 

dziś sprawdziłem ciśnienia, na hamulcu jest cisnienie a po włączeniu na womie jest znikome cisnienie

 

pomocy

Edytowane przez fordtw15

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez gabrysszostak
      Witam, mam pytanie, czy da się odblokować bieg F w John Deere 6100 z 1996 roku albo jak sprawdzić, czy ten bieg się w nim znajduje oraz czy trzeba było by podnosić kabinę do sprawdzenia biegu?
    • Przez marcinus99
      Witam!
      Szukam instrukcji serwisowej TM4487. Będę wdzięczny za wszelkie informacje.
      Pozdrawiam
      Marcin
    • Przez Antramx
      Witam,
      Otóż niedawno kupiłem JD 6200 z 1997 roku. Traktor posiada skrzynię biegów z dwoma dźwigniami i rewersem (przy kierownicy).
      Jedna dźwignia od A do D, a druga od P/1 do 4.
      Problem polega na tym, że nie miałem nigdy styczności z taką skrzynią, a jedynie manualną i automatyczną, przez co nie jestem pewien czy dobrze nimi operuję.
      Mianowicie, czy jest jakaś różnica gdy ruszam z np. A-4 albo D-1? Jakie biegi służą raczej do prac polowych, a które do transportu? Czy mogę w trakcie jazdy zmieniać swobodnie z np. B na C czy powinienem raczej rozpędzić traktor na czwórce i dopiero przerzucać na inny półbieg?
      Do tego mam małe pytanie - do czego służy dźwignia/przełącznik po prawej stronie na skraju panelu (żółw i królik) czy to dodatkowe ustawienia biegów czy może prędkość wałka? gdyż w moim egzemplarzu ta dźwignia jest ułamana.
       
      Z góry dzięki za odpowiedzi.
    • Przez Artur312
      Witam mam problem z podnośnikiem. Ze cały czas pompa bije ciśnieniem
      jest brak regulacji siły uciagu, podczas prób zmiany pozycji na potencjometrze dochodzi do dziwnego zjawiska cały układ zaczyna dziwnie działać tzn ramiona podnoszą się do końca pompa wyje oraz potencjometr od szybkości reakcji zamienia się w pokrętło od podnoszenia i opuszczania. Problem znika po natrafieniu pokretlem potencjometru od siły uciagu w "punkt" który odblokuje caly panel sterowania , lecz siła uciagu nadal nie dziala.
    • Przez _Grzesiek_5
      Witam,
      Od dłuższego czasu hydraulika wydaje odgłosy jakby miało zaraz coś sie rozlecieć, ale wszystko działa. w dniu wczorajszym wymieniłem wszystkie filtry na nowe oryginał zalałem nowym olejem john deere i myślałem że będzie jakaś poprawa no i jest gdy nie ruszam ładowaczem bądz kierownica to cicho pracuje a jak czymś ruszę to zaraz słychać dzwięk jak na nagraniu.
      Od początku , zapalam johna i słychać to co na nagraniu gdy kręce kierownicą bądz ruszam ładowaczem po jakimś czasie jest lepiej ale dalej to słychać i nie pracuje cicho .Czasami potrafi odciąć jakiś zawór i przestaje działać wszystko ,zgaszę zapalnę ciągnik i wszytko zaczyna działać. Ma ktoś pomysł co może być przyczyną?
      Dzięki za odp
      video-1585735926.mp4
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v