Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, potrzebuję pomocy aby ktoś mi wytłumaczył od czego są, jak działają poszczególne dźwignie w MF 590 4x4. Jestem pewny że nie wszystko działa poprawnie. niedawno go kupiłem jest kilka rzeczy do naprawy i chciałbym wiedzieć jak co powinno działać i jak co włączać żeby nie zepsuć.

Na lewo od siedzenia jest przełącznik trzypozycyjny (1) na zdjęciu, i z tego co wiem jest on od podnośnika, w pozycji środkowej działa podnośnik. Pozycja na prawo (lewo na zdjęciu) jest zabezpieczona przed włączeniem, z siedzenia nie da się go przełączyć, jest to możliwe jedynie od tyłu pytanie jak to powinno działać, myślę że da się wyregulować.

Do czego dokładnie służy dźwignia (2) i jak jej używać

Od czego jest przełącznik (3) można go wyciągnąć i wcisnąć.

Jak działa przełącznik (4) jest opisany jako żółw i zając. 

Chętnie też wysłucham jakichś porad co do biegów skrzynia 12+4 i z tego co wiem na żółwiu wszędzie nie działają hamulce, ponadto w moim przy zjeżdżaniu z górki na żółwiu nie można hamować silnikiem bo nie trzymają biegi.

.

IMG_20231114_142949.jpg

IMG_20231114_142938.jpg

 

IMG_20231114_142933.jpg

IMG_20231114_142923.jpg

Edytowane przez MKHarikeen
Opublikowano

Nr 1 - nie pamiętam, u mnie było w tym miejscu małe pokrętełko, nigdy nie było ruszane.

Nr 2 - WOM- pozycja na środku - wyłączony, pozycja do przodu - niezależny 540, pozycja do tyłu - nie pamiętam, może zależny ?

Nr 3 - przedni napęd. Wyciągnięte - włączony , wciśnięte - wyłączony. 

Nr 4 - szybkość działania podnośnika

 

Co do skrzyni - na żółwiu ciągnik przyspiesza z górki, czyli tak jak piszesz nie ma hamowania silnikiem. Na zającu jest odwrotnie. Poza tym zmiana biegów na zającu jest z tego co pamiętam bardzo trudna jeżeli nie niemożliwa - wrażenie jakby coś trzymało dźwignię - chyba że coś było nie tak w moim. Ogólnie jest dość wolny ten ciągnik, jak półbieg nie działa to całkiem kaplica.

  • Like 2
Opublikowano

Zasada działania tej skrzyni biegów jest taka, że zawsze jeździ się na zającu a jak brakuję mocy, np przy wjeżdżaniu po górę, to przełącza się na żółwia i po zmniejszeniu obciążenia, np wjechaniu na górkę, z powrotem zmiana na zająca. Zmiana biegów na zającu powinna być normalnie płynna, jedynie przy samoczynnym toczeniu kół do tyłu mogą być problemy z przełączaniem, wtedy trzeba przerzucić na żółwia, zmienić bieg i dalej na zająca. Ogólnie trzeba wyczucia do tej skrzyni, np podczas zmiany kierunku jazdy sprawnie przerzucić na wsteczny.

  • Like 1
Opublikowano

Troche nieścisłości, co do 2 to WOM - ma pozycje włącz/ wyłącz bo jest hydrauliczny. 1 to może być rozdział wyjść hydrauliki lub przełączanie wyjść na siłownik jedno lub dwustronnego działania- zobacz z tyłu do czego odchodzą przewody.

Opublikowano

Zawór sekcyjny 

 

Zastosowanie zaworu selekcyjnego

 

Zawór selekcyjny znajduje się w przedniej części osłony hydraulicznej i obsługuje się go dźwignią umieszczoną po lewej stronie siedzenia kierowcy. Zawór zwiększa wydajność układu hydraulicznego, umożliwiając bezpośrednie sterowanie przepływem do jednej z trzech poniższych funkcji.

 

Pozycja środkowa — przepływ oleju do hydrauliki rolniczej.

 

Pozycja prawa EXTI - Przepływ oleju do dwóch wyjść ciśnieniowych na zaworze. Umożliwia to podłączenie dwóch siłowników jednostronnego działania, które obsługiwane są za pomocą dźwigni hydraulicznych ciągnika. Cięgna są blokowane hydraulicznie w górnym położeniu.

 

Pozycja lewa – EXT2 – Przepływ oleju do wylotu ciśnienia na zaworze. Umożliwia to podłączenie cylindra jednostronnego działania. Cięgna są blokowane hydraulicznie w ustawionej pozycji.

 

Przed uruchomieniem rozdzielacza dźwignia wewnętrzna musi znajdować się w położeniu transportowym, a dźwignia zewnętrzna w położeniu górnym.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez karol_365
      Witam. Może ktoś podpowie, czy mam słuszne podejrzenie odnośnie wycia w skrzyni i ewentualnie doradzi jak to zlikwidować. Jakieś 2 lata temu zakupiłem MF 698 w tanich pieniądzach z niesprawnym wzmacniaczem momentu ( dźwigienka pod kierownicą, czyli skrzynia na 2 wajchy). Wzmacniacz ogarnąłem. Były pęknięte pierścienie w nim i przy okazji zregenerowałem kosz wzmacniacza. Przed remontem nie było praktycznie ciśnienia na skrzyni z jazdą, więc dla spokojności wstawiłem nową pompę hydrauliczną. Podczas wymiany zauważyłem że na przekładni pompy hydraulicznej na takiej płycie ( dołączam na zdjęciu) jedne koło zębate było luźne( strzałka na zdjęciu) . Niestety zignorowałem to i złożyłem wszystko do kupy. Efekt? Wszystko działa jak żyleta, wzmacniacz ,wom , podnośnik, cisnienia są luks. Jedynie pozostało głośne wycie. Wycie pojawia się tylko i wyłącznie wtedy gdy załączony jest wzmacniacz momentu, tzw. przyspieszacz. I moje pytanie brzmi, czy te wycie może powodować te małe koło zębate, które miało luz , które ja zignorowałem i zostawiłem? Ciągnikiem dużo nie jeżdżę ale jak już coś robię , to mnie szlak trafia , bo wyje to głośniej niż c360 z kosiarką 😅 W wolnej chwili chciałbym to zrobić ale przed tym wolę się upewnić czy dobrze myślę. Pozdrawiam 




    • Przez kuna9977
      Zastanawiam się nad opryskiwacza wpadł ładny pilmet 1215 używany. Tylko mam górzysty teren i zastanawiam się czy MF 255 z pełnym da radę na 2 biegu. Też mam kilka kawałków w klin jak wygląda sprawa ze zwrotnością? Czy lepiej kupić 800l. Na Zetora 7340. Mf mały zwinny mało pali chodzi również z rozsiewaczem. 
    • Przez Mateusz0110
      Witam
      Niedlugo zaczynam remont mojego MF 255 , może ktoś podpowie jak I czy wg da się przerobić hydraulika w MF 255 żeby hydraulika była niezależna z podnosnikiem, było by to milion razy wygodniejsze. 
      Dzięki za informacje 
      Np jakbym zalozyl dwa takie rozdzielczego jeden z lewej strony do hydrauliki a drugi po prawej do podnośnika żeby nietrzebabylo przekręcać tej dźwigni pod siedzeniem jets to uciążliwe przy rozsiewaczu do nawozu gdzie jest otwierany hydraulicznie 

    • Przez Clark
      Witam. Jestem na etapie wymiany instalacji w MF255. Poza kontrolkami od kierunków wszytko niby działa ale jest jeden podstawowy problem- brak ładowania. Jeśli wzbudzę alternator to wszystko hula jak złoto. Teraz pytanie w jaki sposób w oryginalnej instalacji poprowadzone jest wzbudzenie. Instalacja którą kupiłem ma tylko dwa przewodu. Jeden główny i drugi od kontrolki. Ten od kontrolki nie podaje plusa więc wzbudzenia nie ma. Jeśli podam plus wszystko działa. Co najważniejsze- nowa instalacja jest zrobiona na wzór oryginału a ja mam alternator przerzucony na drugą stronę i jest to on od samochodu. Nie wiem jak w oryginalnym było rozwiązane wzbudzenie. Poprzednio alternator zakładał mi elektryk ale zrobił to metodą gospodarczą i po linii najmniejszego oporu (sama kontrolka od początku nie działała). W necie znalazłem informację, że przez przewód kontrolki chwilowo powinien być podawany plus ale tak się nie dzieje. Czy w oryginale jest jakiś dodatkowy przewód?     
    • Przez kiken
      Witam ogólnie szukam opinii na temat MF 264 najlepiej użytkowników wady i zalety kto co wie i na co zwrócić uwagę przed kupnem ? Jak radzi sobie z turem ten konkretnie jest z napędem 4x4  był plan założyć turą do 3p a teraz zastanawiam się nad takim rozwiązaniem pozdrawiam 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v