Skocz do zawartości

Tylny most wyciek - robocizna


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry,

Dużo roboty jest z wymianą tych uszczelniaczy (14 i 17) w tylnym moście c355 ? mam wyciek od spodu w zaznaczonym miejscu (nie pamietam ktory to otwor dokładnie) i zastanawiam sie czy dużo jest przy tym dłubaniny, bo jakiegoś spektakularnego wycieki nie ma ale wolna chwilą chciałbym tam zajrzeć. Da rade samemu zwalić zwolnice/pochwe czy trzeba jakiegos pomagiera?

Majac już to rozebrane warto cos sprawdzic/wymienić dodatkowo? 

 

obraz.png

obraz.png

Opublikowano
22 minuty temu, Celownik07 napisał:

Da rade samemu zwalić zwolnice/pochwe czy trzeba jakiegos pomagiera?

Jak masz dość siły w ręcach😅, te otwory co zaznaczyłeś na zdjęciu to chyba specjalnie wiercone jako odpływowe.

 

25 minut temu, Celownik07 napisał:

zastanawiam sie czy dużo jest przy tym dłubaniny,

Jak dla kogo, trzeba zdjąć błotnik, zwolnicę , bęben z półosi i wymienić uszczelnienia. Złożyć z powrotem.

Opublikowano (edytowane)
58 minut temu, Celownik07 napisał:

Dzień dobry,

Dużo roboty jest z wymianą tych uszczelniaczy (14 i 17) w tylnym moście c355 ? mam wyciek od spodu w zaznaczonym miejscu (nie pamietam ktory to otwor dokładnie) i zastanawiam sie czy dużo jest przy tym dłubaniny, bo jakiegoś spektakularnego wycieki nie ma ale wolna chwilą chciałbym tam zajrzeć. Da rade samemu zwalić zwolnice/pochwe czy trzeba jakiegos pomagiera?

Majac już to rozebrane warto cos sprawdzic/wymienić dodatkowo? 

 

 

obraz.png

obraz.png

Jeżeli pokazuje się olej z otworów z obudowy ręcznego hamulca, to są do wymiany te uszczelniacze panie, z przekładni głównej wycieka, mogą być nowe uszczelniacze i przy nieumiejętnym zakładaniu zwolnicy już ich spierd*lisz, dlatego albo żurawik, albo ludzie do pomocy żeby równo wyjmować i zakładać zwolnicę, a nie byle jak wyjąć i byle jak włożyć. Ewentualnie uszczelka 22 z pod pokrywy 23.

Screenshot 2023-10-05 at 11-18-57 Katalog czesci do Ursusa C-355 i C-360.pdf.png

 

Edytowane przez Desperado
Opublikowano
29 minut temu, witejus napisał:

te otwory co zaznaczyłeś na zdjęciu to chyba specjalnie wiercone jako odpływowe.

dokladnie, olej z mostu leci, kolo talerzowe zarzuca go i wyciek gotowy - wlasnie tylko od strony kola talerzowego. Sprawdzam stan oleju co jakis czas to jest ok - wiec nie jakis spektakularny wyciek a ze teraz bedzie ciagnik mniej potrzebny to moze bym sie za to zabral.

Opublikowano
5 minut temu, Celownik07 napisał:

a dobra, widze... chodzilo mi o te uszczelniacze co ty @Desperado zaznaczyles - zmylila mnie pochwa i myslalem ze to te co na rysunku z hamulcami sa.

Dobrze ze nie kupilem ich przed rozbiórką już :)

rozumiem ze caly beben hamulca z osprzetem trzeba zrzucac?

Bęben hamulca ręcznego wyjdzie razem ze zwolnicą, taśma musi być tylko poluźniona.

Opublikowano

ok. nie wiem jak to w srodku wyglada to posilkuje sie katalogiem - ale juz mam ogolny poglad. Planowalem najpierw zdjac zwolnice a potem pochwe (nie jako jedno) zeby było lżej. Zakładanie w ten sam sposób- napierw pochwa potem zwolnica.

Ten walek blokady wyjdzie razem z pokrywa czy trzeba go gdzies rozpiąć?

Opublikowano

Jak będziesz ręcznie wyjmował to jakiś stół od spodu zmajstruj żeby w miarę równo szło, ta zwolnica waży z 70-80kg. Kiedyś tak robiłem po prostu wysunąłem po tym stole bo bym nie dał rady, choć ze zdjęcia wyglądasz na takiego co może i da rady sam 😎

  • Haha 3
Opublikowano
17 minut temu, witejus napisał:

Tak się nie da

a ok. znowu sugerowalem sie katalogiem z tym połówkowaniem zwolnicy.

Dobra, zmajstruje sobie pomagiera i  kawałek bloczka

 

Dzieki panowie.

obraz.png.298dd456f9b3b9bcd9074cdce2520133.png

6 minut temu, raven18 napisał:

choć ze zdjęcia wyglądasz na takiego co może i da rady sam

100kg juz przerzuciłem wiec sie łatwo nie dam złamac tej zwolnicy :) choc kregosłupa szkoda

jeszcze pytanie zebym nie mial niespodzianki:

w zaznaczonym miejscu na walku nic sie nie "rozpina" nie ma zadnego blokujacego pierscienia osadczego. normalnie odkrecam sruby po obwodzie pochwy i wysuwam całość? (zdjecie z neta)

obraz.png

Opublikowano

Żuraw jest super do tej roboty. Samemu bez żadnego wysiłku wymieniłem cylinderek.

W SKRach zakładali w 3 osoby. Dwie trzymają zwolnice a trzecia celuje półosią. Samemu to ciut ciezko bedzie dzwigac i montowac od strony blokady 😜

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Celownik07
      co macie zamocowane/ albo co powinno byc zamocowane do tego otworu ? Jakaś wersja kabiny na 3otwory? wersja c355






    • Przez bolo12121
      Panowie co może być przyczyną stukania w zwolnicy np przy ruszaniu z miejsca do tyłu lub do przodu ale tylko pod obciążeniem np z załadowaną przyczepą słychać takie stuknięcie dodam jeszcze ze na łączeniu pochwy i zwolnicy od czasu do czasu kapnie olej ??????
    • Przez agrodara
      Witam.Mam od pewnego czasu problem polega on na tym że podczas ruszania piszczy i zgrzyta  w zwolnicicy dzieje się tak przez kilka metrów póżniej cicho macie jakieś przypuszczenia co może się tam dziać  .Pozdrwaiam
    • Przez jerry4424
      Cześć nadszedł czas na zmianę przewodow chlodnicy w mojej siuntce jakiej marki są teraz najlepsze , żeby wytrzymało trochę ,a nie ciekło po tygodniu ?
    • Przez TheAgroTV
      Witam pacjent c360 tylne lewe koło . A mianowicie jest bardzo duży luz w kole podczas szarpania za koło jedną ręką słychać stukanie i luz, w czerwcu były zmieniane 2 łożyska na wale koła i nakrętki zostały dokręcone do oporu wtedy jeszcze nie było takiego luzu jak teraz i przed wymianą łożysk był raczej mniejszy luz. W czym mam szukać przyczyny? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v