Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam problem z silnikiem Iveco 8361 w nh l627, silnik dymi na wysokich obrotach nawet bez obciążenia, do 1500 obrotów raczej nie widać dymienia, przy 2tys lekka smuga, przy 2350 wyraźnie widoczne dymienie. Myślałem że może brakuje mu powietrza ale turbo wygląda normalnie więc nie wiem czy rwać wytryski czy co?

Opublikowano

To silniki starej generacji z lat 90 tych. Pompa rzędowa z korekcją dawki ciśnieniową, sterowanie zaworu rurką c kolektora dolotowego. Pytanie pierwsze, co robione było z wtryskami, bo końcówki łatwo dostępne nie są. Pytanie drugie to turbosprężarka, bo to że wygląda dobrze nic nie wnosi. Pytanie trzecie to regulator dawki ma pompie, czyli membranka i cewka z dwoma kablami uruchamiana w chwili kręcania rozrusznikiem. O ile masz cewkę gaszenia sterującą dźwigienką, to zobacz czy się nie przycina. Najwięcej zaś i najczęściej w takich maszynach jak kombajny, w tych silnikach niedomagał z czasem odśrodkowy regulator obrotów. Miałem 6 maszyn z tymi silnikami i 6 pomp miało ten sam ból,

Opublikowano (edytowane)

Tam jest wszystko mechaniczne bez cewek, gaszenie także, elektrozawór tylko od świecy ale świeca fabrycznie nie uruchomiona-zaślepka w miejscu włacznika, nie wiem co było z wtryskami. Wyciągnę chyba wszystko i dam do sprawdzenia , ale może faktycznie ta pompa bo jak wtryski leja to w pełnym zakresie obrotów powinien dymić a nie tylko na wysokich i to jeszcze bez obciążenia?

Edytowane przez Imigrant1204
Opublikowano

Nie wiem z którego roku masz silnik ale  pamiętam że w części tych silników gniazda wtrysków to były oddzielne tulejki miedziane wciskane w głowicę z uszcelnienieniem na oring. Tak że ostrożnie żebyś nie wyjął wtrysku z gniazdem, bo pójdzie płyn nad tłok.

Opublikowano

Witajcie ponownie, walczę z tym tematem, wtryski sprawdzone, trzy były ok a trzy lały- zrobione to jest silnik mniej dymi ale jeszcze to nie to, chce wyciągnąć pompę do sprawdzenia i nie wiem jak nią wyciągnąć bo 2 śruby od strony bloku nijak odkręcić, chyba że z całym tym kielichem ma to wyjść ale wtedy rozrząd do rozebrania żeby dostać się do śrub?

IMG_20231125_112242508.jpg

IMG_20231125_112316764.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Kamilost
      Witam może ktoś coś o new Holland seria Tf czy Deutz Topliner głównie zboże i qq
    • Przez ramzesss
      prosił bym o wskazanie róznic miedzy tymi modelami ( są one 5 klawiszowe na dwóch bębnach) czym się różnią te modele bo nie ma informacji. Proszę o pomoc
      może ktoś posiada taką maszynę to niech się wypowie czy to warte uwagi względem tx64
    • Przez renovoltage
      Czy podczas pracy silnika bez włączonej sieczkarni powinien grzać się ten wałek od elektrosprzęgła  przez co i łożysko na zdjęciu, łożysko świeżo wymienione, temperatura jest wysoka że nie można złapać, najcieplejszy jest wałek z tej strony, od strony drugiego łożyska jest normalnie


    • Przez nojsze
      Witam wszystkich, 
      mam problem z NH TX 64 po załączeniu młocarni przestaje działać podnoszenie opuszczanie hedera, bez włączonego zespołu omłotowego wszystko działa .
      - oddałem alternator do naprawy - ładuje 13,8-14,5
      Proszę o pomoc.
    • Przez mate2132
      Witam mam taki problem z kombajnem Nh tx66  że prędkość  jazdy na 4 biegu pełnym gazie mam 18,5 km/h a gdy włączę młocarnie kombajn jedzie dużo szybciej bo 27km/h czy miał ktoś taki przypadek ? Czy da się to zmienić żeby jechać te 27 ale bez załączonej młocarni ? Kombajn z 1995r .
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v