Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

znasz w polsce rolnika który wydał 400-500tys i mówi że coś jest do niczego

p.s jeśli ten rolnik jest twoim sąsiadem to licz się z tym że i tak prawdy nie powie

  • Root Admin
Opublikowano

nie wiem ale sąsiad kupił i se chwli a heder ma 5 m

są hedery 5m w kombajnach JD?

szczerze to nie wydaje mi się :unsure: z tego co się wstępnie orientuję to albo 4,8 albo 5.5

Opublikowano

SZATAN to czemu wziąłeś nowego JD a nie NH? Ile godzin zrobiłeś jd, miałeś jakieś awarie? Jak byś teraz mógł wziąć jeszcze raz to który byś wybrał? Przeliczając twoje wyniki to jd pali ci ok 20 l/ha, to ile pali ci nh jeśli mówisz że jd dużo pali?

 

 

 

spalanie NH 12l/h

 

a jesli koszt kombajnu to wyszedł 80tys. euro = 300000 po upuście bez stołu i wózka cena netto

Opublikowano

w 1450 to chyba jakies starsze byly bez rozroznienia na model.

 

EDIT

 

juz sie dowiedzialem, ma heder serii 300 i tak jak pisales ma 4,8 metra, pomylilem z jego mega - sorry za wprowadzenie w blad :unsure:

Opublikowano

SZatan, czy mógłbyś napisać jak sie kosiło tym 1470, jaki optymalny heder, jakieś awarie? i co z serwisem

 

Jd kupilismy miesiac temu i teraz czekamy na odbior. Cena 310 netto jest z hedere 4.8m, wozkiem, 3 silownikami podajnika pochylego i radiem.

Mi tez NH 5070 na poczatki proponowali za 350 netto ale rura zmiekła po Bednarach i zeszli do 320 netto ze stolem ale to byla oferta bierzesz teraz za tyle albo nie, wiec pewnie juz sprzedany.

Mam dylemat czy brać tc5070 czy jd1470, nh chyba troche bardziej wydajny, jd lepiej wykonany. Mam ochote na jd ale troche boję sie czy nie bedzie problemów z usterkami.

Szczewko czy możesz napisac gdzie targowałes te kombajny?

Opublikowano

to jest pewnie heder 5,5m co do blizniaków a co john deere jest teraz tańszy ale new holland ma separator choc moc jest poruwnywalna jakim hederem chcesz czy stół do rzepaku też i napisz na forum

Opublikowano

Nh z hederem 4,5 a jd 4,8. Takie są w standardzie i nawet mi to pasuje. Kombajn musi byc ze stołem. Podoba mi sie bardziej jd 1470 ale jego poprzednik - 1450- ma nienajlepszą opinię i dlatego mam troche obaw. Nh wydaje mi sie pewniejszy, mniej paliwożerny, jest bardziej popularny, lepsza siec serwisowa i w razie problemów tańszy w utrzymaniu. Ceny bardzo podobne.

Opublikowano

Słyszałem, że to co się psuło w jd 1450 jest poprawione w 1470, rozmawiałem z gościem z serwisu, to mówił że w 1450 były problemy z silnikami i z elektroniką, a teraz z 1470 w sezonie nie mieli poważniejszych awarii.

Opublikowano

Tez rozmawiałem z serwisantami, ale co oni mają powiedziec,beda zachwalac swoj towar. A 1470 troche jest za krótko na rynku żeby można było wydawać jakieś wiarygodne opinie.

  • Root Admin
Opublikowano

wczoraj byłem i oglądałem 3 letniego 5070, dziś oglądałem 1470 z tego roku, kurcze w głowie mętlik a wypadałoby na dniach złożyć zamówienie.

chyba jednak będzie rzut monetą

Opublikowano

U mnie też te dwa kombajny wchodziły w grę, prawdopodobnie będzie to 1470, chociaż do nh nie mam zastrzeżeń (można powiedzieć że jd wybrałem z rzutu monetą)

Opublikowano

Napiszcie jakie macie ceny na te kombajny. Mi zaproponowali 315000 netto za 1470 i 320000 na 5070, ale mysle ze bedzie jeszcze taniej. Chyba jestem blizej nh5070.

  • Root Admin
Opublikowano

eh,

jets temat do cen, ale popatrz na to ze cena nic nie mówi, dopiero cena w konkretnej specyfikacji coś mówi, bo przecież kombajn kombajnowi nie równy.

ja jesli wezmę to będzie miał, stół do rzepaku, wózek, szerokie koła (w okolicy 750-800), może poziomowanie hederu i jak taki kombajn porównać do standardu?

później ktoś powie ze jeden dostał 315 a drugi 330 - to tego co dał 330 mocno orżnęli na cenie :)

Opublikowano

Ja mówie o cenach z podobnym, standardowym wyposażeniem. Podałem ceny bez stołu i bez poziomowania. W jd jest więcej bajerów w kabinie a w nh dodatkowy bęben. Poza tym bardzo podobnie.

  • Root Admin
Opublikowano

ok, nie mam więcej pytań, ale bądźmy poważni i nazywajmy rzeczy po imieniu - odrzutnik to odrzutnik, bęben to bęben. separator jest problematyczny bo jedni nazywają go bębnem inni separatorem - z tego co się zorientowałem oba kombajny mogą miec separator - oczywiście w innych miejscach i nie można ich bezposrednio porównywać ale jako takie części są

Opublikowano

separator slomy ciezko w sumie nazwac bebnem mlocacym gdyz nie posiada listew cepowych, to po prostu aktywny wytrzasacz, z reszta bardzo przydatny :)

wychodzac od etymologii slowa separator, mozna powiedziec, ze to narzedzie sluzace do odseparowania (ziarna od slomy), odseparowac to odizolowac, oddzielic i rzeczywiscie tylko taka funkcje ma ten beben, gdyz tak jak wczesniej pisalem nie posiada listew cepowych.

odrzutniki slomy sa tylko po to by sloma nie owinela sie wokol bebnow, czy beda 2 czy 1 to zalezy od konstrukcji, ale nie wplywa to na jakosc i wydajnosc omlotu, a wydluza sekcje mlocarni, pozostawiajac mniej miejsca na wytrzasacze.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez mikolaj12345678
      Witam szukam schematu elektryki kombajnu john deere 1072 1075
    • Przez poderwa
      Witam-po odpaleniu kombajnu nie działają żadne przełączniki od hydrauliki, to znaczy że nie mogę podnieść hederu ani załączyć młocarni itp. Ładowanie akumulatora gaśnie, gdzie szukać awarii ?
    • Przez damianus2222
      Witam mam pytanie do użytkowników kombajnów John Deere 1450 /1470 lub innych którzy mieli podobny problem. 
      Mam problem tego typu że, kombajn rano jest czyszczony obsługa codzienna na tip top jadę w pole kosze od 11 do ok 17/18 te 6/7 godzin i zaczyna mi się zapalać kontrolka powietrza dolotowego czyli żółta kontrolka świec żarowych, nad głową zapalają się 2 diody czerwona i żółta, gdy zejdę obrotami na 2 zakres gaśnie ujade kawałek indie znów zapala... Kody błedow to spn 1569, 1078, 1077 a fmi 31. Nie wiem w czym leży przyczyna, dodam że filtr powietrza jest nawet w ciągu dnia czyszczony tak po 5 godzinach . Proszę o pomoc lub rady 
    • Przez LulaszRol
      Witam posiadam kombajn 2254 ,miałem problem z ładowaniem po włączeniu świateł gubił ładowanie ale nie zawsze wymieniłem nawet alternator i prawie wykończyłem akumulatory, nie mówiąc wyłączającej się młocarni bo nie było odpowiedniego napięcia w instalacji. 
      Szukałem przyczyny dosyć długo jedynie na co się napotkałem grzebiąc to że po odłączeniu przewodów z D+ (wzbudzenie) było na nich napięcie 6,5V, sprawdziłem do kąd idą te przewody jeden prowadzi do kontrolki a drugi jest dla mnie zagadką  bo idzie do skrzynki pod silnikiem a tam połączony jest do przekaźnika k45 odpowiadającego za alarm biegu wstecznego, jedno z drugim nie ma nic wspólnego, przewód D+ wchodzący do przekaźnika otwiera (lub po prostu przechodzi) i wychodzi masą przez to jest spadek napięcia na wzbudzeniu po odłączeniu przekaźnika napięcie to okolice 12V. Czyli wszystko porządku 
      Na razie mam ładowanie na światłach również, zamontuje jeszcze woltomierz w kabinie.  Ciekami mnie ten dodatkowy przewód D+ czy ktoś pomylił się w fabryce ? wygląda jak te oryginalne przewody  czy może do czegoś to jest?
       
      Stąd moje pytanie do posiadaczy takich kombajnów czy też macie dwa niebieskie cienkie przewody wychodzące z D+ na śrubce m5 przy alternatorze?
       
    • Przez WojtekBuawski
      Wczoraj pojawił mi się błąd SPN 94 FMI 17- no rail fuel pressure na max obrotach silnika, który po czasie znikał i się ponownie pojawiał kilka godzin później. Dzisiaj błąd pojawił się i nie znikał, cały czas mrugała kontrolka silnika z wykrzyknikiem. Nie odczuwałem jakichkolwiek zmian w pracy silnika. Co może powodować pojawianie się tego błędu?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v