Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Kupiłem tura do mojego jd1950 i mam pytanie jak podłączyć do niego hydraulikę.

Czytałem na różnych forach i są dwa najlepsze sposoby.

Pierwszy to dać trójnik w miejscu gdzie idzie zasilanie na orginalny rozdzielacz na błotniku a w rozdzielacz tura dać tuleję ciśnieniową z zaślepką

Drugi to zamiast trójnika najpierw podłączyć rozdzielacz tura, dać tuleję ciśnieniową i z niej zasilanie na orginalny rozdzielacz na błotniku.

I jeszcze gdzie dać wolny spływ z tura? Podczepić do filtra czy prosto do skrzyni?

Opublikowano

akurat ja słyszałem o innym sposobie chociaż osobiście jeszcze go nie sprawdziłem. na zdjęciu tur był podłączony ale źle bo tak kupiłem ciągnik a będę teraz tura montował do modelu 26,50 mam zamiar to zrobić przez ELEKTROZAWÓR 6/2 DZIELNIK 50L 12V 3 SEKCJA DO TURA. wtedy będę albo używał tura wyłączając podnośnik i gniazda albo wszystko będzie pracować jak w oryginale czyli tur będzie wyłączony. ponoć inaczej ciężko aby to pracowało dobrze z uwagi że w tych ciągnikach jest układ zamknięty i będzie brakować oleju na przednią pompę jeśli wszystko podłączysz razem.

Opublikowano
15 godzin temu, Pomarek napisał:

Witam. Kupiłem tura do mojego jd1950 i mam pytanie jak podłączyć do niego hydraulikę.

Czytałem na różnych forach i są dwa najlepsze sposoby.

Pierwszy to dać trójnik w miejscu gdzie idzie zasilanie na orginalny rozdzielacz na błotniku a w rozdzielacz tura dać tuleję ciśnieniową z zaślepką

Drugi to zamiast trójnika najpierw podłączyć rozdzielacz tura, dać tuleję ciśnieniową i z niej zasilanie na orginalny rozdzielacz na błotniku.

I jeszcze gdzie dać wolny spływ z tura? Podczepić do filtra czy prosto do skrzyni?

W pierwszym sposobie może nie działać tur, jeśli rozdzielacz od ciągnika ma swobodny przepływ w pozycji neutralnej. Lepiej to zrobić drugim sposobem, z tuleja ciśnieniowa. Tak podłączyłem u siebie w dx90 i działa bez problemu.

Elektrozawór 6/2 może nie wytrzymać pracy ciągłej, może się szybko cewka spalić albo będzie się zacinał...

Opublikowano
22 godziny temu, peewee1984 napisał:

W pierwszym sposobie może nie działać tur, jeśli rozdzielacz od ciągnika ma swobodny przepływ w pozycji neutralnej. Lepiej to zrobić drugim sposobem, z tuleja ciśnieniowa. Tak podłączyłem u siebie w dx90 i działa bez problemu.

Elektrozawór 6/2 może nie wytrzymać pracy ciągłej, może się szybko cewka spalić albo będzie się zacinał...

W pierwszym sposobie czyli zasilanie na trójniku w rozdzielaczu od tura dałbym tuleję ciśnieniową i ja zaślepił takze nie będzie wolnego przepływu i w obu rozdzielaczach będzie takie samo ciśnienie. A gdzie zamontować przewód powrotu z siłowników? Do filtra czy lepiej bezpośrednio w skrzynie?

Opublikowano

Przy takim rozwiązaniu jeśli rozdzielacz od hydrauliki traktora ma swobodny przepływ w pozycji neutralnej, to nie będzie działał tur, bo cały olej pójdzie na przelew. Można to sprawdzić wpinając się manometrem w zasilanie tego rozdzielacza. Aczkolwiek większość rozdzielaczy ma swobodny przepływ, żeby nie obciążać pompy i niepotrzebnie grzać oleju. Powrót z rozdzielacza od tura lepiej podłączyć przez filtr, bo przez szybkozłącza 3 sekcji może się dostawać sporo zanieczyszczeń...

Opublikowano

Wczoraj podłączyłem tura na gotowo. Zasilanie tura dałem w miejsce zasilania orginalnego rozdzielacza. W rozdzielaczu tura wkręciłem tuleje ciśnieniowa w otwór "N" I od niej przewód na zasilanie orginalnego rozdzielacza. Trzeci przewód w turze wkręciłem w otwór "T" I podłączyłem pod filtr. Po odpaleniu ciągnika wszystko smigalo aż miło ale po dosłownie dwóch minutach linki z joysticka się zaczęły blokować i okazało się że wywala podkładki i oringi w rozdzielaczu gdzie zakłada się linki. Co może być przyczyną? Zbyt duże ciśnienie? Za mały przepływ wolnego spływu? Węże i wszystkie kolanka są takie same. Rozdzielacz jest o przepływie 40l

Opublikowano

40l to trochę mało, poza tym ważna jest średnica przewodów hydr, przynajmniej 12mm lub 1/2 cala. Przewód od wolnego spływu nie był naprężony, może lepiej połączyć go z korkiem w skrzyni zamiast filtra?

Opublikowano

Rozdzielacz i komplet przewodów jest typowo do Ursusa c330. Przewody są na klucz 22 i bodajże 3/8 cała. Odkrecilismy ten wolny spływ od filtra i na szybko włożyłem z tyłu w korek od podciągania ręcznego. Waliło nim ostre ciśnienie że ciężko było go trzyma. Po chwili pracy tur zaczął drżeć bo było jakby za mało oleju

Opublikowano
Pomarek napisał:

Rozdzielacz i komplet przewodów jest typowo do Ursusa c330. Przewody są na klucz 22 i bodajże 3/8 cała. Odkrecilismy ten wolny spływ od filtra i na szybko włożyłem z tyłu w korek od podciągania ręcznego. Waliło nim ostre ciśnienie że ciężko było go trzyma. Po chwili pracy tur zaczął drżeć bo było jakby za mało oleju

uparliscie się bez elektrozaworu, oby wam się udało ale czuję że będzie ciężko...

Opublikowano
6 godzin temu, kundys napisał:

uparliscie się bez elektrozaworu, oby wam się udało ale czuję że będzie ciężko...

Ale tu wszystko działa tak jak podłączyłem. Tur, wspomaganie, podnośnik, orginalny rozdzielacz. Problem jest tylko z turem że się blokuje. Jakby był zasilany przez ten elektrozawor to byłby ten sam problem

Opublikowano
Pomarek napisał:

6 godzin temu, kundys napisał:

uparliscie się bez elektrozaworu, oby wam się udało ale czuję że będzie ciężko...

Ale tu wszystko działa tak jak podłączyłem. Tur, wspomaganie, podnośnik, orginalny rozdzielacz. Problem jest tylko z turem że się blokuje. Jakby był zasilany przez ten elektrozawor to byłby ten sam problem

wtedy by faktycznie wszystko działało. jedynie co to musiałbyś albo wyłączyć oryginalną instalację albo włyczyć tura

Opublikowano

Problem chyba rozwiązany. W rozdzielaczu od tura nie dali podkładek które są między tuleją linek a rozdzielaczem. W rezultacie ciśnienie wypychalo oring i mała aluminiową podkładkę. Dodatkowo odprowadzilem dwa przewody wolnego spływu. Wszystko póki co działa ładnie. Trochę zrobił się ciepły rozdzielacz tura ale podejrzewam że jest po prostu za mały do tego ciągnika

Opublikowano

Amberline. Tabliczka z nazwą jest biało pomarańczowa. Podłączyłem zasilanie przez trojnik. Jedna strona idzie na org rozdzielacz a druga na tura. W tura w wejście "N" Wkręcona i zaślepiona tuleja ciśnieniowa. Wolny spływ z wyjścia "T" Podłączony pod filtr i dla świętego spokoju wejście "T1" Zrobiłem dodatkowy wolny spływ na trojniku powrotu orginalnego rozdzielacza do plecaka

Opublikowano
Pomarek napisał:

Amberline. Tabliczka z nazwą jest biało pomarańczowa. Podłączyłem zasilanie przez trojnik. Jedna strona idzie na org rozdzielacz a druga na tura. W tura w wejście "N" Wkręcona i zaślepiona tuleja ciśnieniowa. Wolny spływ z wyjścia "T" Podłączony pod filtr i dla świętego spokoju wejście "T1" Zrobiłem dodatkowy wolny spływ na trojniku powrotu orginalnego rozdzielacza do plecaka

I działa Ci to dobrze ? ja wymieniałem rozdzielacz bo ze starego (oryginalnego John Deere) lalo się bardzo i nie trzymał. Założyłem rozdzielacz typowy na wolny przepływ 40l. Podłączyłem zasilanie z rozdzielacza oryginalnego do tura , z rozdzielacza tura w N wkręcona tuleja i z niej na oryginalny rozdzielacz. No i spływ w filtr jak było oryginalnie. Działa to dobrze , ale zauważyłem że syczy cały czas przepływ oleju na rozdzielaczu tura , przycina się czasem tur. I teraz w zime ciężko zapalić ciągnik... Bardzo się zdziwiłem , zmieniłem rozrusznik dalej to samo. I ostatnio jak nie mógł zapalić zauważyłem że podczas kręcenia rozrusznikiem pompa odrazu bije ciśnienie i działał tur (mimo że traktor nie odpalił) także po prostu rozrusznik ma zbyt ciężko uciągnąć silnik i pompę z zimnym olejem. Myślisz że ten sposób który Ty zrobiłeś będzie lepszy i nie będzie tego problemu ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v