Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam !

Mam pytanie zakleszcza wam się skrzynia w MF 255 ? Bo ja wyjechałem 4 razy w miesiącu ciągnikiem i 2 razy mi się zakleszczył, 2 razy na wstecznym, 1 raz jak pokładałem, 2 jak byłem w lesie i wyciągałem traktor z bagna (Przejeb... na całej lini.). Co może być przyczyną ??

I jak go odkleszczacie ? Był 2 razy mechanik i dalej nie wiem jak to się robi...

Proszę o pomoc.

Pozdrawiam :))

Opublikowano

Witam !

Mam pytanie zakleszcza wam się skrzynia w MF 255 ? Bo ja wyjechałem 4 razy w miesiącu ciągnikiem i 2 razy mi się zakleszczył, 2 razy na wstecznym, 1 raz jak pokładałem, 2 jak byłem w lesie i wyciągałem traktor z bagna (Przejeb... na całej lini.). Co może być przyczyną ??

I jak go odkleszczacie ? Był 2 razy mechanik i dalej nie wiem jak to się robi...

Proszę o pomoc.

Pozdrawiam :))

Witam. ja mam podobnie u siebie ale zakleszczają mi się biegi przy szybkiej ich zmianie i czasami. co do odkleszczenia to sprawa wyglada tak: odkrecasz korek od wlewu oleju do skrzyni, ten obok dzwigni zmiany biegów, mała dzwignie ustawiasz na N jak do odpalania, dalej bierzesz długi srubokret, badz cos podobnego i patrzysz przez otwor po korku do srodka. widac 3 wodziki (takie suwaki)ustawiasz je tak aby byly w jednej linii, zawsze sa 2 tak samo a jeden przesuniety czyli te jeden dopasowujesz do reszty. To jest najprostszy sposob, bez sciagania pokrywy skrzyni wraz z kolumna kierownicza. jaki jest powod zakleszcania to nie wiem, ale nie dociekalem gdyz u mnie czesto sie to nie zdarza. Pozdrawiam

Opublikowano

Powód zakleszczenia jest poważny.Trzeba rozjechać skrzynią od mostu.Tam wychodzą w skrzyni 3 wodziki.W nich jest kulka która przeskakuje z jednego wodzika do drugiego,ale zawsze kulka blokuję 2 wodziki.Tam są 2 blachy a przyczyną zakleszczania jest pęknięta jedna blacha z nacięciami.

Kiedyś to robiłem u siebie i praktycznie tyle pamiętam.

Opublikowano

a ja w u2812 podobnie jak kolega wcześniej mówił o wkrętaku tak ja wygiąłem z drutu taki przyrządzik i jest super a biegi blokują się przy szybkiej zmianie biegów to raz a dwa gdy dobrze się nie do końca wciśnie się pedał sprzęgła przynajmniej u mnie tak potrafi się zrobić ale odpukać sporadycznie

Opublikowano

@tomek73 Chyba będę musiał to zrobić, bo nie będzie tak ze wyjadę w trasę i zaraz zakleszczenie, dzięki za odpowiedź. :)

 

@gusin24 Ja właśnie widzę tylko 1 wodzik, jutro postaram się zrobić zdjęcia.

Opublikowano

Mi to pierwszy raz w życiu się zblokowało podczas orki.

Ja mam gorszy problem bo mi się ta taka jakby nakrętka co w niej zamocowana jest wajcha reduktora się wyrobiła, a dokładniej gwint i podczas jazdy się wajcha reduktora przekręca na boki i mnie wkór... bo przy wysiadaniu i wsiadaniu nogawką czasem zahaczam i nią obkręcam. Tato tego szukał w agromach, grene i tego nie mają. Ciekawe czy w obudowie też gwint się nie spierniczył, a do wymiany trzeba pokrywę skrzyni odkręcać ehhh :D

Kris, ile twój ma mth bo mój ok 6k i nie mogę narzekać, no prawie bo nie mogę włączyć blokady ale to chyba pedał rdza przyłapała bo blokady nigdy nie używałem ,a tato bardzo rzadko :)

Opublikowano

w moim MF 235 też czesto się zakleszczała skrzynia chociarz ostatnio to juz nie pamiętam kiedy i tak samo odkrecałem śrube od wlewu oleju i tam coś tata wybijał i najcześciej to się działo wtedy gdy np. zmieniałem z 3 biegu na 4 i nie puszczałem odrazy sprzegła tylko leciał z gurki rozpedzil sie troche i za chwile puszczałem to wtedy sie zakleszczał albo np czesto gdy z kultywatorem wkładałem 2 i traktor prawie sie zatrzymał to juz wiecej 2 nie wyciągnąłem:D:DTylko że traktor ma już 11000 mth i skrzynia ani razu robiona nie była

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez karol_365
      Witam. Może ktoś podpowie, czy mam słuszne podejrzenie odnośnie wycia w skrzyni i ewentualnie doradzi jak to zlikwidować. Jakieś 2 lata temu zakupiłem MF 698 w tanich pieniądzach z niesprawnym wzmacniaczem momentu ( dźwigienka pod kierownicą, czyli skrzynia na 2 wajchy). Wzmacniacz ogarnąłem. Były pęknięte pierścienie w nim i przy okazji zregenerowałem kosz wzmacniacza. Przed remontem nie było praktycznie ciśnienia na skrzyni z jazdą, więc dla spokojności wstawiłem nową pompę hydrauliczną. Podczas wymiany zauważyłem że na przekładni pompy hydraulicznej na takiej płycie ( dołączam na zdjęciu) jedne koło zębate było luźne( strzałka na zdjęciu) . Niestety zignorowałem to i złożyłem wszystko do kupy. Efekt? Wszystko działa jak żyleta, wzmacniacz ,wom , podnośnik, cisnienia są luks. Jedynie pozostało głośne wycie. Wycie pojawia się tylko i wyłącznie wtedy gdy załączony jest wzmacniacz momentu, tzw. przyspieszacz. I moje pytanie brzmi, czy te wycie może powodować te małe koło zębate, które miało luz , które ja zignorowałem i zostawiłem? Ciągnikiem dużo nie jeżdżę ale jak już coś robię , to mnie szlak trafia , bo wyje to głośniej niż c360 z kosiarką 😅 W wolnej chwili chciałbym to zrobić ale przed tym wolę się upewnić czy dobrze myślę. Pozdrawiam 




    • Przez kuna9977
      Zastanawiam się nad opryskiwacza wpadł ładny pilmet 1215 używany. Tylko mam górzysty teren i zastanawiam się czy MF 255 z pełnym da radę na 2 biegu. Też mam kilka kawałków w klin jak wygląda sprawa ze zwrotnością? Czy lepiej kupić 800l. Na Zetora 7340. Mf mały zwinny mało pali chodzi również z rozsiewaczem. 
    • Przez Mateusz0110
      Witam
      Niedlugo zaczynam remont mojego MF 255 , może ktoś podpowie jak I czy wg da się przerobić hydraulika w MF 255 żeby hydraulika była niezależna z podnosnikiem, było by to milion razy wygodniejsze. 
      Dzięki za informacje 
      Np jakbym zalozyl dwa takie rozdzielczego jeden z lewej strony do hydrauliki a drugi po prawej do podnośnika żeby nietrzebabylo przekręcać tej dźwigni pod siedzeniem jets to uciążliwe przy rozsiewaczu do nawozu gdzie jest otwierany hydraulicznie 

    • Przez Clark
      Witam. Jestem na etapie wymiany instalacji w MF255. Poza kontrolkami od kierunków wszytko niby działa ale jest jeden podstawowy problem- brak ładowania. Jeśli wzbudzę alternator to wszystko hula jak złoto. Teraz pytanie w jaki sposób w oryginalnej instalacji poprowadzone jest wzbudzenie. Instalacja którą kupiłem ma tylko dwa przewodu. Jeden główny i drugi od kontrolki. Ten od kontrolki nie podaje plusa więc wzbudzenia nie ma. Jeśli podam plus wszystko działa. Co najważniejsze- nowa instalacja jest zrobiona na wzór oryginału a ja mam alternator przerzucony na drugą stronę i jest to on od samochodu. Nie wiem jak w oryginalnym było rozwiązane wzbudzenie. Poprzednio alternator zakładał mi elektryk ale zrobił to metodą gospodarczą i po linii najmniejszego oporu (sama kontrolka od początku nie działała). W necie znalazłem informację, że przez przewód kontrolki chwilowo powinien być podawany plus ale tak się nie dzieje. Czy w oryginale jest jakiś dodatkowy przewód?     
    • Przez kiken
      Witam ogólnie szukam opinii na temat MF 264 najlepiej użytkowników wady i zalety kto co wie i na co zwrócić uwagę przed kupnem ? Jak radzi sobie z turem ten konkretnie jest z napędem 4x4  był plan założyć turą do 3p a teraz zastanawiam się nad takim rozwiązaniem pozdrawiam 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v