Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Mam pewien problem z mtz 82. Mianowicie we wrześniu miał robiony silnik tj. nowe tuleje, panewki, tłoki. Wczoraj zagrzał mi się do 120* bo okazało się że nie ma wody bo pojawiła się kompresja w chłodnicy i rozszczelniło mi wąż. Zdjąłem głowice i wymieniłem uszczelkę bo wyglądało że na 3 tłoku wydmuchana była. Założyłem, skręciłem i próbuje. Dalej to samo. Wali kompresją w chłodnice i dmucha wodę w kolektor. Brak wody w oleju oraz oleju w wodzie. Co to może być? Pęknięta głowica? Zatkany jakiś kanał wodny? Zła uszczelka?  Ciągnik potrzebny do oprysków i nie ma opcji oddać w tym tygodniu głowicy do sprawdzenia.

Opublikowano

Remont początkiem lipca. Tak, to była pęknięta tuleja. Pęknięcie poprzeczne pod kołnierzem. Zrobione i działało. Właśnie działało, bo znów dzisiaj stało się to samo. Woda na tłokach i w kolektorze i ciągnik nie daje rady odpalić. Co może być przyczyną że tuleja (najprawdopodobniej ona bo objawy te same) pękła znów po około 3 miesiącach w sumie lekkiej pracy, transport w żniwa oraz teraz siewy i opryski. Dodam że wymienioną mam pompę wtryskową na nową, zamiennik, trochę mniejsza i ma gaszenie z linki a nie gazem ręcznym. Wymiana była jakoś w lutym i tak jak by od tego momentu się tak dzieje. Nie wiem sam już ...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v