Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam, pewnie na forum już było ale przebrnąć przez setki zdjęć i różnych tematach ze słowami kluczowymi nie idzie to zapytam i proszę o cierpliwość.

Pytanie czy regulator siłowy ma wolny obieg oleju jeśli jest nie używany? 

A więc problem jak najprościej postaram się przedstawić. Kupiłem MTZ z turem, hydraulika przekonbinowana była w ten sposób że zasilanie od popmy podpięte trójnikiem bezpośrednio do tura (pomijając rozdzielacz pod kierownicą) i na regulator siłowy pod siedzeniem. Powrót z rozdzielacza na turze podłączone pod gniazdo z prawej strony (powrót przez rozdzielacz pod kierownicą). W tym układzie olej cały czas sobie krąży i nie ma siły na tylni podnośnik pod warunkiem włączonej sekcji gniazda powrotu.

Czemu przestawiając dźwignie na pozycję neutralną rozwaliło dekiel pompy, skoro ciśnienie powinno uciekać na regulator siłowy pod siedzeniem a z niego przelewem na zbiornik? Po wymianie pompy na nsz 32 płaska (tu nie ma rozkrecanego dekla) ciągnik zadusza się ( na niskich obrotach bo boje się poważniejszej usterki czy kolejnej wymiany pompy) rozumiem że wyłączając rozdzielacz odcinam powrót oleju który jest cały czas pchany ale czy nie powinnien uciekać na regulator i obsługę tylniego tuza.

Wiem że powinno być tak że pompa-trojnik -rozdzielacz pod kierownicą -gniazda-rozdzielacz do tura- ale podłączając tak, tur nie ma siły podniesc i wolniej chodzi (bezpiecznik na rozdzielaczu ok. Ten czujnik na regulatorze siłowym wyczyszczony. Nie znam się na hydraulice siłowej, nie mam też nikogo komu moglbym to zlecić, wymienił bym rozdzielacz ale nie wiem czy to pomoże czy czasem i ten regulator siłowy też nie jest rozwalony ogólnie drogie sprawy wolał bym to przerobić wywalając rozdzielacz pod kierownicą i regulator siłowy pod siedzeniem. 

Czy taka przeróbka będzie miała sens. pompa- rozdzielacz tura-tuleja cisnieniowa- rozdzielacz dwu sekcyjny ze sekcja pływajaca (obsługa tylniego tuza, i dodatkowej pary gniazd z tyłu) powrót na zbiornik. Czy muszę gdzieś dać regulator przepływu oleju? Jak tak to w którym miejscu? Gdzie zamontować rozdzielacz by było wygodnie myślałem w miejscu starego i linkami pociagnac w miejsce starego sterowania dwie dzwignie. Chce to zrobić najtańszym i najprostszym kosztem. 

Dziękuję za wszelką pomoc

Opublikowano

Jezus Maria, kolejny. Regulator pod siedzeniem nie ma przelewu, korzysta z przelewu rozdzielacza pod kierownicą. Nawet mi się nie chce czytać wszystkiego co napisałeś skoro tobie nie chce się samemu poszukać. Przy podłączaniu tura daje się zasilanie prosto z pompy a resztę hydrauliki zasila się z wyjścia kontynuacji ciśnienia w rozdzielaczu tura. I rozdzielacz tura ma mieć podpięty swój własny powrót. Amen.

  • Thanks 1
Opublikowano (edytowane)

Wytłumacz mi gdzie mam podłączyć te kontynuację ciśnienia jak sekcje są zajęte na rozdzielaczu turw jak powrót idzie do zbiornika.  Od regulatora odchodzą dwie rurki jedna bezpośrednio do zbiornika i jedna na rozdzielacz pod kierownicą. Skoro odchodzi rurka od niego na zbiornik to czemu nie ucieknie tam olej. Było podłączone tak wczesni j jak pisałeś i dalej nie było Ciśnienia wystarczającego na rozdzielaczu bo właśnie olej pchało tam gdzie miało lzej czyli na powrót do zbiornika.

Edytowane przez ukaszRaski
Opublikowano
mani51 napisał:

Jezus Maria, kolejny. Regulator pod siedzeniem nie ma przelewu, korzysta z przelewu rozdzielacza pod kierownicą. Nawet mi się nie chce czytać wszystkiego co napisałeś skoro tobie nie chce się samemu poszukać. Przy podłączaniu tura daje się zasilanie prosto z pompy a resztę hydrauliki zasila się z wyjścia kontynuacji ciśnienia w rozdzielaczu tura. I rozdzielacz tura ma mieć podpięty swój własny powrót. Amen.

ja rozumiem autora bo przebrnąć przez dziesiątki stron tematów i na końcu okazuje sie ze i tak nie na odpowiedzi to trochę słabo. co do wątku to jezeli chcesz zrobić najtańszym kosztem to wepbij rozdzielacz tura w gniazda chydrauliki i zasilaj go oryginalnym rozdzielaczem pod kierownicą, nie jest to rozwiązanie najlepsze ale nie jest zle i jest bezkosztowne, chyba że regulator faktycznie ci nie działa to idąc po kosztach kup jednisekcyjny 80 l z pływająca podłącz pod pompe i podnosnik z niego weź zasilanie na rozdzielacz pod kierownicą klika lat temu wszystkie węże rozdzielacz kosztowały ok 800 zl

Opublikowano
18 godzin temu, robi57362 napisał:

ja rozumiem autora bo przebrnąć przez dziesiątki stron tematów i na końcu okazuje sie ze i tak nie na odpowiedzi to trochę słabo. co do wątku to jezeli chcesz zrobić najtańszym kosztem to wepbij rozdzielacz tura w gniazda chydrauliki i zasilaj go oryginalnym rozdzielaczem pod kierownicą, nie jest to rozwiązanie najlepsze ale nie jest zle i jest bezkosztowne, chyba że regulator faktycznie ci nie działa to idąc po kosztach kup jednisekcyjny 80 l z pływająca podłącz pod pompe i podnosnik z niego weź zasilanie na rozdzielacz pod kierownicą klika lat temu wszystkie węże rozdzielacz kosztowały ok 800 zl

Tak zrobiłem i po odłączeniu gniazd dźwignia na rozdzielaczu robi takie ciśnienie że leci złączkami olej. Skoro regulator nie ma przelewu jak rozmówca napisał to gdzie się ma podziac ciśnie pchane na regulator. Skoro przelew ma przez rozdzielacz to czemu od regulatora odchodzi rurka na zbiornik (odchodzi z lewej od zasilania a wkręcona oczkiem nad spustem oleju ze zbiornika). Bezpiecznik rozdzielacza wykręcałem już parę razy nie jest zawieszony. Obstawiac że regulator jest zepsuty co się ma niby w nim zepsuć czy rozdzielacz. Wywalę regulator to pewnie będę musiał wywalić rozdzielacz pod kierownicą. Wolał bym już to zrobić odrazu czyli tak jak pisałem pompa -tur- kontynuacja ciśnienia z powrotu- rozdzielacz dwu sekcyjny- zbiornik. Ma to sens? Gdzie wpiąć regulacje przepływu oleju

Opublikowano

Napisałem Ci że regulator nie ma swobodnego przepływu bo nie ma i koniec. Powrót to tylko olej który cofa się z siłownika. Regulator bez odpowiedniego rozdzielacza nie będzie sam prawidłowo pracował. Przeczytałem co napisałeś i pojęcia nie mam jak to masz połączone. Napisałem Ci jak być powinno prawidłowo. Każdy inny sposób to zbędne kombinowanie. Problem z szukaniem informacji jest taki że niektórzy szukają dopóki nie znajdą potwierdzenia swoich teorii a nie zauważają najprostszego rozwiązania.

Opublikowano (edytowane)

Ok chyba wkońcu pojałem jak działa ten regulator, zrobię tak jak napisałeś na początku tylko czy muszę wymienić ten rozdzielacz na turze na taki z n i t i dokupić tuleje ciśnieniowa tak? Bo ten co mam obecnie tylko z n jak podepnie to jako kontynuację ciśnienia to będzie zle? Cały kłopot w tym wszystkim jest że za każdym razem trzeba szukać polaczeń tych uniwersalnych z gwintami ruskimi. Teraz np nie wiem jak polacze wejście rozdzielacza (taka wielka śruba oczkowa) z uniwersalnymi wężami 3/4 skoro za zwykłym przejściem na oczko M16 miałem kłopot znaleść.

Edytowane przez ukaszRaski
Opublikowano

Gdzieś kiedyś udzielałem się w podobnym temacie i tam ktoś twierdził że wpiął się w powrót z rozdzielacza bez tulei ciśnieniowej i to chodziło ale według mnie nie wiedział co pisze. Znajomemu kiedyś rozerwało rozdzielacz tura bo nie miał zrobionego osobnego powrotu. Według wszelkich praw musi być osobne wyjście przez tuleję ciśnieniową i osobny powrót. Jeśli nie podpinasz nic za rozdzielaczem to nie wkręcasz tulei ciśnieniowej i wtedy możesz powrót zrobić gdzie Ci wygodniej. Ja wstawiałem u siebie bułgara zamiast oryginalnego rozdzielacza to niektóre złączki poprostu spawałem.

  • Thanks 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v