Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano
Dnia 24.01.2023 o 01:45, Rafał2222 napisał:

Rozumiem a jeszcze pytanie czy 7800 motogodzin to dużo na ten traktor?

 

29 minut temu, jacus napisał:

niemozliwe....40 lat i tyle. 

Powiem na przykładzie naszego. 

Ojciec kupił go w 82 nówkę. Licznik stanął w połowie lat 90tych na niecałych 8k mth. Ciągnik pracował do 2012 jako główny na 30ha (a przez kawałek czasu na prawie 40) ha. Orne  (część bardzo ciężka glina i pagórki)~ 15ha. Do pomocy miał 60tke. Z początku jeszcze w polu dziadek pomagał dla ojca 60tka w cięższych pracach.

Czyli tak ogólnie - cięższe prace prawie wszystko przez te 30 lat robił zetorek, lżejsze można powiedzieć, że 50/50. Jeśli by liczyć, że ten przebieg co roku był podobny, to wychodzi, że przez te 30 lat zrobił ~15tys mth.

Przy takim przebiegu:

- silnik robiony w latach 90 - ojciec powiedział, że "jakoś ciężko palił", a że czasy były inne, kasy więcej, to robili go (ale ojciec nie powiedział co dokładnie). Już jak ojca nie było, bodaj w 2013 roku robiliśmy silnik, bo kopcił, to mechanik powiedział, że dołu silnika nie ruszamy (oglądam go pod spodu), na górę poszły zestawy naprawcze, ale mechanik też mówił, że niepotrzebnie, bo tuleje i tłoki w bdb stanie, że on by się nawet pokusił o wymianę samych pierścieni. Ale że były kupione zestawy, to poszły.

- pompa była kilkukrotnie w regeneracji 

- skrzynia w tym samym roku co silnik robiona. Od kiedy pamiętam stukała 3. Jakby to zrobić od razu pewnie mniejszy nakład by był, a tak to poszły nowe walki, część kół, synchronizator, oczywiście wszystkie łożyska (na starych nie było czuć zużycia), tylko któres igiełkowe już dożyło swoich dni, uszczelnienia

- tylni most przejrzany - mechanik tylko jakieś podkładki powymienial, reszta w bdb stanie

- pompa hydrauliczna już słabiej działała (trzeba było przygazowac), ale podnosiła ok. W tamtym roku dopiero wymieniłem na nową.

- plecak - tylko zmieniliśmy uszczelnienia na tłoczysku, skoro już był zdjęty

- przód jest rozbity dość mocno

- hamulce nie działały dłuższy czas, przy okazji remontu wymieniliśmy cylinderki i pompki - działają bez problemu

- wizualnie dość mocno styrany

- sprzęgło często ustawiane, pękały kieliszki. W tamtym roku wymieniłem tarcze i łożysko, na którym podpiera się wałek

Był dość mocno eksploatowany, nie było o niebo mocno dbane. 

 

 

Opublikowano (edytowane)

 Był składany z kilku modeli a chce dołożyć przedni napęd wiec musze wiedzieć od jakiego modelu mam skrzynie biegów.

 

 

Edytowane przez Ach221098

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez fendt614
      Witam ,szukam pomocy z racji tego że założyłem rozdzielacz nieco do tura stoll robusty F35 podłączyłem go bezpośrednio z pompy  T1 jako szeregowo do podnośnika jako drugiego rozdzielacza a T2 wolny spływ w skrzynia,.Pierwsze podpięci i kombinacje podpięcia tura pod 4 gniazda powinno być złącze Faster, moje pytanie jest takie czy przez źle wpięcie od tura moglem rozerwać pompę A1,A2,B1, B2 , czy po prostu ktoś podkręcił zawór ciśnieniowy na maksa że pompa nie wytrzymała? Jak logiczne i tanio sprawdzić rozdzielacz bez uszkodzenia kolejnej pompy, założyć kolejny zawór ciśnieniowy zabezpieczający odrazu za pompą?


    • Przez grzechu17
      Witam,sprawa wygląda następująco sprężarka chodzi ale nie bije powietrza. Co może być przyczyną?
    • Przez lukaszeekk24
      Witam do czego służą te pokrętła
    • Przez rolnikus21
      Witam, wczoraj zaczęły mi wariować wskaźniki na desce rozdzielczej. Temperatura spadała i podnosiła się, paliwo oraz powietrze spadało do zera.
      A teraz mam jeszcze problem że piszczy pod wskaźnikami na desce rozdzielczej.
      Sprawdzałem alternator, naciągałem pasek, sprawdzałem przewody pod deską i wszystkie wydają się w porządku.
      Czy ktoś wie jak to naprawić?
       
    • Przez Radek221
      Hej. Zetor proxima 7441 zgasł w trakcie jazdy, podczas rozebrania silnika były połamane 2 laski popychaczy reszta wygięta, po wymianie popychaczy i kreceniu kluczem wału zawór blokuje o tłok, rozrząd ustawiony prawidłowo. Wałek rozrzadu jak nowy głowica dwa lata po naprawie co może być przyczyną ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v