Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kupiłem ciągnik Massey Ferguson 2645 z niedziałającym EHR, zamiast oryginalnego włącznika poprzedni właściciele zamontowali jakiś chiński, w którym pozycja nie jest stała, a jak puszczasz palec to wraca do neutralnego pod działaniem wiosny. Poprzedni właściciel podłączył ten chiński włącznik bezpośrednio do elektrozaworów rozdzielacza i tak działało. Poprzedni właściciel dał mi centralkę sterującą ECU oddzielnie od ciągnika.

Czy naprawdę możliwe jest przywrócenie pierwotnego dzieła EHR? Czy jest na Lubelszczyźnie jakiś mechanik do którego można wszystko zawieźć a on to sprawdzi i naprawi.

Jestem z Ukrainy, moja córka mieszka w Lublinie, jeżdżę do niej raz na kilka miesięcy, mam 60 lat, wtedy wypuszczają mnie za granicę.

Opublikowano

Wymontowałem elektrozawór, gumowy pierścień był pęknięty, ale widocznie nie w tym problem, po prostu olej nie wypływa

20221213_141731.jpg

Korpus elektrozaworu jest nadal uszkodzony, czy brud może zostać wydmuchany?

20221213_141737.jpg

Opublikowano (edytowane)

Wykręciłeś cały rozdzielacz nie elektrozawór. Elektrozawór to ta część gdzie podpinasz wtyczke z prądem. Na tym drugim zdjęciu to jest. Z tego co widze to masz to na 4 śrubki przykręcone 

 

Edytowane przez kamil800
Opublikowano
Dnia 13.12.2022 o 11:24, kamil800 napisał:

Wykrec, przemyj w benzynie lub ropie. Przedmuchaj sprezarka. Powciskaj go palcem i zobacz czy chodzi plynnie czy się nie zacina i powinno chodzic

Po praniu i czyszczeniu nic się nie zmieniło. Odpalasz silnik i pług sam się podnosi. Opuszcza się przełącznikiem bez problemów. Ale po podgrzaniu oleju sam przestaje rosnąć. Gdy chce się go podnieść przełącznikiem, jak wciska się gaz to pług trochę się unosi, ale nie ma siły odbić się od ziemi, nie ma wystarczającego ciśnienia. Ale pompa działa, zmierzyłem ciśnienie, było 180 bar. Zrobiłem też trójnik i podłączyłem przystawkę do dodatkowej sekcji rozdzielacza i pług podnosi się i opada normalnie. I co robić? Czy da się naprawić ten rozdzielacz? Prawdopodobnie nie da się kupić nowego do 40-letniego ciągnika, ale czy można zamontow  zamiennik, np. bułgarski

490wpx_d88b59dec564a1edcc8fd88168e618e5.jpg

Opublikowano (edytowane)

prawdo podobnie zacina się zawór od podnoszenia znajduje się on  pod tą kostką co jest na zdjęciu bo też mam taki problem w moim MF2645 i winny jest zawór nieraz potrafił się zaciąć i nie dało rady podnieść ramion  a pompa cały czas chodziła a zawór się nie cofał staną kołkiem i trzeba było go wyciągnąć i bardzo drobnym papierem ściernym podszlifować tak aby rys nie było na nim ale to nie pomogło bo po jakimś czasie się zaciął spowrotem i szukam nowego zaworu do tego rozdzielacza ale na internecie nic niema chyba że jakiś używany się uda znaleźć w dobrym stanie, lub dać cały rozdzielacz do regeneracji 

Edytowane przez MariuszMF2645
Opublikowano
3 godziny temu, MariuszMF2645 napisał:

 

3 godziny temu, MariuszMF2645 napisał:

dać cały rozdzielacz do regeneracji

A w jakiej firmie mogą dokonać wysokiej jakości napraw?
star_borde
A czy nie jest bardziej niezawodne i tańsze wyposażenie nowego bułgarskiego?
 
A w jakiej firmie mogą 
 
 
 
Opublikowano (edytowane)

znaczy nie wiem która firma zrobi to najlepiej bo jest to rozdzielacz elektro hydrauliczny  i nie każda firma potrafi je regenerować i nie wiem czy to pomoże,od razu mówię nie znam się na tym tylko mówię co by mogło pomóc a nie koniecznie musi nie jestem Mechanikiem

Edytowane przez MariuszMF2645
Opublikowano

Nie można naprawić oryginalnego rozdzielacza. Widoczne zużycie mechaniczne. Dlatego kupiłem bułgarski za 80 litrów. Czy to zadziała? A jak prawidłowo podłączyć hydraulikę i prąd?

20230401_082609.jpg

20230401_081242.jpg

Opublikowano (edytowane)

Hydraulika P zasilanie, T powrót, N wyjście na tuleję ciśnieniowa do zasilania innego rozdzielacza. Elektrycznie to podłączasz tylko + i - do cewki, pod te cieńsze wyjścia, obojętnie który gdzie podłączysz bo to tylko elektromagnes... Ewentualnie można dokupić adaptery do Twoich oryginalnych wtyczek, wyglądają na AMP junior więc to coś takiego

 https://www.fanina.pl/oferta/zlacza-i-wtyczki-elektryczne/adapter-dinjpt.html

W kwestii hydrauliki to zapewne siłowniki są tam nurnikowe, więc podłączasz tylko jeden przewód z rozdzielacza np A, a z wyjście B musisz połączyć z przewodem powrotnym, żeby nie męczyć pompy przy opuszczaniu

Edytowane przez peewee1984
Opublikowano
1 godzinę temu, peewee1984 napisał:

Hydraulika P zasilanie, T powrót, N wyjście na tuleję ciśnieniowa do zasilania innego rozdzielacza. Elektrycznie to podłączasz tylko + i - do cewki, pod te cieńsze wyjścia, obojętnie który gdzie podłączysz bo to tylko elektromagnes... Ewentualnie można dokupić adaptery do Twoich oryginalnych wtyczek, wyglądają na AMP junior więc to coś takiego

 https://www.fanina.pl/oferta/zlacza-i-wtyczki-elektryczne/adapter-dinjpt.html

W kwestii hydrauliki to zapewne siłowniki są tam nurnikowe, więc podłączasz tylko jeden przewód z rozdzielacza np A, a z wyjście B musisz połączyć z przewodem powrotnym, żeby nie męczyć pompy przy opuszczaniu

Dziękuję za odpowiedź. Kolejne pytanie: czy standardowy system EHR będzie działał normalnie z takim bułgarskim rozdzielaczem? Czy będzie tylko góra-dół bez regulacji pozycyjnej i mocy?

Opublikowano (edytowane)
9 godzin temu, peewee1984 napisał:

 Ciekawe czy ten sterownik od EHR jest sprawny...

Najbardziej niezawodną naprawą byłby dobry fachowiec. Aby usunąć całe okablowanie EHR, wszystkie przełączniki, wszystkie czujniki, potencjometr, sterownik z ciągnika i zanieś go do mechanika w celu przeglądu i naprawy. Gdzie znaleźć takiego fachowca w Polsce?

W ostateczności istnieje możliwość zakupu HPS Plus Elektro V2 uniwersalne elektroniczne wspomaganie podnośnika TUZ na elektrozaworach.

Ale lepiej jest naprawić fabryczny oryginalny EHR

2023-04-02 (1).png

Edytowane przez Wolodymyr
Opublikowano

Cześć. Udało Ci się rozwiązać problem z elektrozaworem do MF?

U mnie padła jedna z cewek, nie chcesz odsprzedać starego elektrozaworu lub samej cewki? A może masz jakieś namiary gdzie można taką cewkę kupić?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez xzibit0000
      Czesc. Mam problem z wałkiem wom. Podczas jazdy z rozrzutnikiem nagle wałek wom sie zatrzymał i zaczął zgrzytac. Po zdjęciu przekaźnika i wlaczeniu wom walek zaczął sie kręcić i zgrzytal i na ,,oko,, nie kręcił z ta prędkością co powinien kręcić patrząc na obroty silnika. Dzisiaj za każdym włączeniem walka zgrzytal i po wyłączeniu go tez zgrzytal dopiero po chwili przestawał.
      Za co sie zabrać? Kosz WOM czy cos innego? Dzięki za podpowiedzi
       
    • Przez darkowe1
      Pany da radę wymienić w rozdzuelaczu od ponosnika suwak na linkę? Teraz jest na panel ehr jednak sa z nim straszne problemy . Ostatnio przestał działać był jakis elektronik stwierdził ze panel jest dobry . Przerobiliśmy podnosnik na krótko nowe kable gura dół i tez się zacina ... chciałem przerobić sterowanie na linkę tylko czy da radę...
    • Przez szymon628
      Mam problem ponieważ rozebrałem przedni most w mf 3050 i zauważyłem że jedna półos jest dluzsza od drugiej czy ktoś wie z której strony powinna być 
    • Przez Sadownik3650
      Witam . Posiadam MF 3650 sadownik, co może być przyczyna takich objawów:?
      Przy pracy ze siewnikiem ciągnik wszedł w tryb migającej kontrolki oleju. Stracił moc, po kilku minutach odcina zapłon. Po ponownym odpaleniu objawy są podobne nieregularna praca. 
      Filtry paliwa są wymienione pompka działa tłoczy paliwo, filtr oleju nowy jak i olej. 
      proszę o jakaś podpowiedz...
       
       
    • Przez Mateusz1254
      Massey Ferguson 6160 skrzynia speedshift podczas pracy na polu na desce rozdzielczej zniknął napęd półbieg blokada i drążek od zmiany biegów ciężko chodzi i nie można załączyć zająca gdzie trzeba szukać przyczyny? Sterownik z prawej strony pod kabiną był sprawdzony i naprawiony Autotronic 3.przy akumulatorze u góry bezpieczniki mają prąd.Główne bezpieczniki w kabinie też sprawdzone 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v