Skocz do zawartości

C330 Problem podczas składania silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Robię remont silnika w którym pękł wał, tzn. powstało pęknięcie na wykorbieniu, ale wał nie rozpadł się na części. W związku z tym zakupiłem oryginalny nominalny wał, który został zawieziony do szlifierni, gdzie udało się zrobić pierwszy szlif. Jako, że pęknięty był wał, dodatkowo oddałem blok do legalizacji stóp głównych. Okazało się, że trzeba było wykonać zabieg naspawania stóp, a następnie, można było przeosiować blok. Po tych zabiegach skręciłem wał bez przeciwwag, aby zobaczyć czy wszystko się dobrze kręci. Dokręciłem z siłą 220 Nm i stwierdziłem, że wał dobrze się kręci bez zacięć.

Problem pojawił się po przykręceniu przeciwwag. Okazało się, że zamek półpierścienia oporowego lekko haczy o przeciwwagę. Dostrzegłem, że wał ma troszkę wytarty kołnierz, który sie styka z półpierścieniem. Wytarty jest do tego stopnia, że przeciwwaga też jest lekko podszlifowana(czego podczas kupna wału nie zauważyłem, bo nawet nie pomyślałem, że tam może być coś nie tak). Dziwi mnie fakt, że na szlifierni nie poinformowali mnie o tym, że ta powierzchnia jest wytarta. Powiedzieli tylko że mam kupić pierścienie 0.4mm. Ale nie było dużego tarcia, dlatego spróbowałem, lekko podgiąć zamek w kierunku stopy głównej bo było tam miejsce, taki skosik. Zabieg się powiódł bo wał już o to nie haczy, ale niepokoi mnie, że przeciwwaga przy tym pierścieniu oporowym jest blisko bloku. Luz między  blokiem a przeciwwagą wynosi może 1mm.

Drugi problem jest taki, że podczas montażu korbowodów, jeden z nich a dokłanie ten bliżej pierścieni oporowych, haczy również o przeciwwagę. Wygląda to tak jakby te przeciwwagi były jakieś krzywe. Z jedej strony jest dużo luzu, a z drugiej ociera się korbowód z przeciwwagą. Natomiast dugi korbowód pracuje ładnie, po środku przeciwwag. Dla sprawdzenia zamieniłem korbowody i sytuacja taka sama, co by wskazywało na to, że korbowody są proste(były poddane regeneracji i nikt nie stwirdził, że są krzywe).

Czy możliwe, że wał który kupiłem, ma jakieś skrzywione przeciwwagi? Gdy kręci się wałem to szczelina np. między korbowodem a przeciwwagą zmniejsza się, lub zwiększa. A może to spawanie i osiowanie bloku zostało wykonane nieprawidłowo

Prosze o wszelkie sugestie, bo nie wiem co mam teraz zrobić. Dziwna dla mnie sytuacja, zważywszy na to, że pierwszy raz składam silnik.

Pozdrawiam.

Opublikowano

W mojej 30-tce wynikł podobny problem , Po zrobieniu szlifu wału ( ten sam wał) i zmontowaniu silnika okazało się ,że przeciwwaga ocierała o korbowód .Rozwiązanie było ryzykowne , ale skuteczne - została wymieniona przeciwwaga na  inną o takiej samej wadze . W zakładzie mieli pozostałości z poprzednich remontów i było w czym wybierać. Od remontu minęło już 17 lat, i kilka tysięcy mtg .

Opublikowano (edytowane)

Na oko widać że te przeciwwagi są jakieś krzywe. Myślę, że jak by się trochę podszlifowalo powierzchnie styku przeciwwagi z wałem to by się troszkę wyprostowały. Ale boję się, że wał straciłby wyważenie.

andrzej78, ciekawa sprawa z tym, że po szlifie wału przeciwwaga nie robiła kolizję. Muszę spróbować jeszcze raz wkręcić te przeciwwagi. A może pod śruby przeciwwag warto dać cieniutkie podkładki które by spowodowały proste ustawienie?

Edytowane przez Kris_95
Opublikowano (edytowane)

Trochę dzisiaj testowałem, odwracałem korbowody i zawsze jest pochylenie na tą samą stronę. Dodatkowo można zauważyć że główka korbowodu na sworzniu przesuwa się z jednej strony na drugą w zależności w jakiej pozycji znajduje się wał. 

Wydaje mi się że czop tego wykorbienia jest źle zeszlifowany i korbowód nie ma osiowości z tuleją. Czy mogę mieć rację czy jednak problem leży po stronie przeciwwagi? 

20221007_115609.jpg

Edytowane przez Kris_95

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez miśc360
      Dzień dobry,
      W c330 na 1 stopniu przełącznika grzeje świece żarowe, czy przy kręceniu rozrusznika też powinny grzać?
      Przy kręceniu u mnie grzeją, gdzie jest oryginalny przełącznik, a ciągnik z 1973. Tylko pytanie jak ma być, bo z nudów podłączyłem kontrolkę od świec żarowych i właśnie grzeje przy kręceniu, bo sprawdzałem na odprężniku bez odpalania.
      Jak jest u was?
    • Przez prezesss89
      Witam, kupiłem kiedyś pompę c360 3p po regeneracji tylko bez dekla górnego, dekiel mam już kupiony nowy i składam sobie ją w całość tylko mam pytanie jak  powinna być założona ta sprężynka? Pompa będzie zamontowana do Ursusa c360 3p. Na pompie nie mogę znaleść kodu (ewentyalnie w którym miejscu go szukać?) 

    • Przez ferdek2620
      Cześć 
      Miał ktoś problem z żółwiem zającem w Fergusonie 2620?
    • Przez Dominik07
      Witam od jakiegos czasu przybywa mi oleju w silniku co moze byc przyczyna(new holland t3040 )
      Wykluczylismy dostawanie sie paliwa bo olej nie ma zapachu ropy
      Wiec teraz sprawdzany mozliwosc oleju hydraulicznego,wymienilismy uszczelki na pompie.
      Jesli ktos ma pomysl to prosze pisac
       
    • Przez agrosoltys13
      Witam! Szykuje mi się teraz wymiana oleju w zetorze 7011 i chciałbym się dowiedzieć o waszej opini o oleju mobil delvac. Już od 15 lat zetor chodzi na turdusie  ale słyszałem że mobil jest lepszej jakości i jest odrobinę droższy od turdusa ale może akurat warto dopłacić parę złotych do oleju.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v