Skocz do zawartości

Manitou MLT 527 niskie cisnienie na pompie jazdy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Koledzy mam problem z ładowarką Manitou MLT 527 z 1997 roku. Ładowarka ma zwykłą 4 biegową skrzynie biegów z elektrohydraulicznym rewersem. Maszyna ma moc, bez problemu ciągnie 10T załadowaną przyczepe i przy pchaniu np ziemi grzebie kołami - ale.. Jak sie okazało po remoncie silnika ktos zdjął przewód z czujnika cisnienia oleju skrzyni. Po zamontowaniu silnika i złożeniu całosci przy jezdzie do przodu (bo tylko na tym koszu jest czujnik) na chwile zapala sie kontrolka cisnienia oleju w skrzyni, po czym gasnie i ładowarka zaczyna jechac. Poziom oleju mierzymy na uruchomionym silniku i jest prawidłowy. Zgodnie z serwisówką cisnienie na pompie (do pomiaru jest zaslepka koło filtra) jak i w miejscu czujnika powinno wynosic 15 +/- 0,5 Bar. U mnie jest około 10 Bar. Wszystko wygląda na problem z pompą jazdy wiec dosłownie wczoraj ja wymienilismy. Po złożeniu całosci jest dokładnie to samo. Pytanie - co jeszcze moze byc przyczyną takiego stanu rzeczy? Dziwne ze ładowarka ma siłe i normalnie jezdzi ale mimo wszystko cisnienie jest za niskie. Ktos moze sie spotkał z takim przypadkiem? Pompe napedza sprzegło hydrokinetyczne ale czyżby to w nim był problem?

Opublikowano
W dniu 14.07.2022 o 22:53, Lukas85 napisał(a):

Koledzy mam problem z ładowarką Manitou MLT 527 z 1997 roku. Ładowarka ma zwykłą 4 biegową skrzynie biegów z elektrohydraulicznym rewersem. Maszyna ma moc, bez problemu ciągnie 10T załadowaną przyczepe i przy pchaniu np ziemi grzebie kołami - ale.. Jak sie okazało po remoncie silnika ktos zdjął przewód z czujnika cisnienia oleju skrzyni. Po zamontowaniu silnika i złożeniu całosci przy jezdzie do przodu (bo tylko na tym koszu jest czujnik) na chwile zapala sie kontrolka cisnienia oleju w skrzyni, po czym gasnie i ładowarka zaczyna jechac. Poziom oleju mierzymy na uruchomionym silniku i jest prawidłowy. Zgodnie z serwisówką cisnienie na pompie (do pomiaru jest zaslepka koło filtra) jak i w miejscu czujnika powinno wynosic 15 +/- 0,5 Bar. U mnie jest około 10 Bar. Wszystko wygląda na problem z pompą jazdy wiec dosłownie wczoraj ja wymienilismy. Po złożeniu całosci jest dokładnie to samo. Pytanie - co jeszcze moze byc przyczyną takiego stanu rzeczy? Dziwne ze ładowarka ma siłe i normalnie jezdzi ale mimo wszystko cisnienie jest za niskie. Ktos moze sie spotkał z takim przypadkiem? Pompe napedza sprzegło hydrokinetyczne ale czyżby to w nim był problem?

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Tikuś
      Witam, 
      posiada ktoś może dokument jak skalibrować czunik przeciążenia w ładowarce Dieci?
      Pozdrawiam, Tikuś!
    • Przez kolos87
      Cześć, potrzebuję porady na temat okładzin szczęk hamulcowych do fadromy Ł200. A mianowicie czy wie ktoś z Forumowiczów czy podchodzą z jakiegoś innego pojazdu w ludzkich pieniądzach? Nie ukrywam, że maszyna sumarycznie pracuje może 1-2 miesiące w ciągu roku. Dlatego szkoda mi jakoś bardzo inwestować w ten sprzęt, niemniej jednak hamulce się przydają.
       
      A może zalegają komuś takie okładziny i chciałby się wymienić na kilka papierków z wizerunkiem odpowiedniego władcy?
       
      Pozdrawiam!
    • Przez Kierownik
      Witam. Szukam użytkowników tej skrzyni. Jak to się sprawdza co z czym się je?
    • Przez JakubPL
      Dzień dobry,
      mam problem z hamulcami w ładowarce JCB 526s, rok produkcji 1997r. Z tego co udało mi się ustalić to działają one na tym samym oleju co układ hydrauliczny od wysięgu, ramienia itd. Problem polega na tym, że pedał hamulca jest dość miękki i ładowarka nie zawsze hamuje po wciśnięciu. Czasem jest tak, szczególnie na rozgrzanej, że hamulce działają jak brzytwa. Natomiast przy zimnej ładowarce, dopiero po około 3 sekundach po wciśnięciu pedału hamulca. Dolewałem oleju do zbiornika bo było mało. Jednak po uzupełnieniu problem nie zniknął. Podejrzewam, że mogły się zapowietrzyć, czy ktoś miał podobny problem ? Wiecie może jak je próbować odpowietrzyć ? Dziękuje za odpowiedź. 
    • Przez kamil43228
      Witam wszystkich. Od jakiegoś czasu jestem posiadaczem mini ładowarki schaffer 332. Czy ktoś mógłby mi powiedzieć jaki olej zalewa się do jej hydrauliki ? Pierwszy raz mam styczność z hydrostatem i nie wiem jaki będzie w porządku.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v