Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Czy podczas pracy silnika bez włączonej sieczkarni powinien grzać się ten wałek od elektrosprzęgła  przez co i łożysko na zdjęciu, łożysko świeżo wymienione, temperatura jest wysoka że nie można złapać, najcieplejszy jest wałek z tej strony, od strony drugiego łożyska jest normalnie

DSC02032.JPG

DSC02033.JPG

Edytowane przez renovoltage
Opublikowano
Dnia 14.07.2022 o 13:58, renovoltage napisał:

Czy podczas pracy silnika bez włączonej sieczkarni powinien grzać się ten wałek od elektrosprzęgła  przez co i łożysko na zdjęciu, łożysko świeżo wymienione, temperatura jest wysoka że nie można złapać, najcieplejszy jest wałek z tej strony, od strony drugiego łożyska jest normalnie

DSC02032.JPG

DSC02033.JPG

Witam. Udało się rozwiązać problem tego łożyska? Mam podobne objawy w tx 34...

Opublikowano (edytowane)

u mnie rama cała bo rozbierałem 

Podczas wyłączonej sieczkarni temperatura wałka od czoła  jest około 70 stopni, sprawdzane laserowym termometrem nawet podczas długiej pracy, wiec tak chyba musi być

natomiast w instrukcji pisze że elektromagnes jak jest włączony( włączona sieczkarnia) to ma temperaturę około 90 stopni powyżej temperatury otoczenia, elektromagnes pobiera ponad 100watów więc wydziela sporo ciepła

dwa łożyska trzymają sprzęgło i w środku są jeszcze 4 łożyska, jak ktoś chce rozbierać to odległości do siebie poszczególnych elementów musza być zachowane jak w instrukcji 

ja wymieniałem wszystkie łożyska bo środku już były suche i trochę żużniły,   nie maja smarowania tyle co przed złożeniem  i temperatury zbytnio się nie zmieniły wszystko dobrze działa więc jeżdżę i obserwuję i mam na uwadze to miejsce dla pewności

warto jak by się wypowiedziało więcej użytkowników tx 

 

Edytowane przez renovoltage
Opublikowano

Pęknięta rama nie powinna mieć wpływu, bo łożyska są wahliwe więc się ustawia w jednej linii. Ja dorabiałem nowy wałek, bo na tym starym koło pasowe od strony sieczkarni nie pracowało w osi, okazało się że wyrobił się wpust pod klin. U mnie w środku były tylko dwa łożyska, na których jest elektromagnes osadzony. Muszę kupić termometr laserowy i sprawdzić temperatury, bo wygląda jakby to właśnie od wałka się wszystko nagrzewało... Jak sprawdzałem sieczkarnie w nocy to zauważyłem że w momencie załączenia sporo iskier się sypie z tego sprzęgła, a tak raczej być nie powinno bo grozi jakimś pożarem...

Opublikowano
Dnia 14.07.2022 o 13:58, renovoltage napisał:

Czy podczas pracy silnika bez włączonej sieczkarni powinien grzać się ten wałek od elektrosprzęgła  przez co i łożysko na zdjęciu, łożysko świeżo wymienione, temperatura jest wysoka że nie można złapać, najcieplejszy jest wałek z tej strony, od strony drugiego łożyska jest normalnie

DSC02032.JPG

DSC02033.JPG

ja wymieniałem te łożyska bo już dość głośno chodziły. Teraz doszedł mi inny problem, mianowicie nie załancza mi elektro magnesu, przekaźniki w skrzynce pracują, ale na złączu z elktromagnesem nie ma prądu........

Opublikowano

Nie wiem jaki masz kombajn, u mnie w tx 34 newralgicznym złączem instalacji jest połączenie w kabinie, pod wskaźnikami. W zeszłym roku wszystkie kostki musiałem czyścić bo nie działała regulacja obrotów młocarni. Ja u siebie sieczkarnie podłączyłem bezpośrednio pod akumulator przez osobny bezpiecznik i przekaźnik. Minus taki że trzeba ją załączać z zewnątrz...

Opublikowano

u nas w tym roku sprawdzaliśmy po kolei czy jest prąd i w końcu wyszło, że włącznik walnięty mimo tego, że się zaswiecał po włączeniu. też od sieczkarni

Opublikowano

Witam,

sprzęgło sieczkarni Tx64.

Sieczkarnia potrafi się rozłączyć gdy więcej masy pójdzie, domyślam się że może to być mechanizm zabezpieczający w przypadku wykrycia spadku obrotów sieczkarni, której przyczyną może być poślizg na sprzęgle. Elektromagnes wygląda ok, tarcza, która "klei" się z elektromagnesem trochę podtarta ok 1-2mm rowki. Czy ktoś może mi poradzić jakie tam powinny być zachowane odległości pomiędzy tarczą a elektromagnesem, czy da się zweryfikować sam elektromagnes bo być może w nim leży przyczyna, albo to kwestia połączeń elektrycznych zasilających elektromagnes 

IMG_20251018_152034.jpg

IMG_20251018_152042.jpg

Dodatkowe zdjęcia 

IMG_20251018_152026.jpg

IMG_20251018_143026.jpg

IMG_20251018_143018.jpg

IMG_20251018_144943.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Kamilost
      Witam może ktoś coś o new Holland seria Tf czy Deutz Topliner głównie zboże i qq
    • Przez ramzesss
      prosił bym o wskazanie róznic miedzy tymi modelami ( są one 5 klawiszowe na dwóch bębnach) czym się różnią te modele bo nie ma informacji. Proszę o pomoc
      może ktoś posiada taką maszynę to niech się wypowie czy to warte uwagi względem tx64
    • Przez nojsze
      Witam wszystkich, 
      mam problem z NH TX 64 po załączeniu młocarni przestaje działać podnoszenie opuszczanie hedera, bez włączonego zespołu omłotowego wszystko działa .
      - oddałem alternator do naprawy - ładuje 13,8-14,5
      Proszę o pomoc.
    • Przez mate2132
      Witam mam taki problem z kombajnem Nh tx66  że prędkość  jazdy na 4 biegu pełnym gazie mam 18,5 km/h a gdy włączę młocarnie kombajn jedzie dużo szybciej bo 27km/h czy miał ktoś taki przypadek ? Czy da się to zmienić żeby jechać te 27 ale bez załączonej młocarni ? Kombajn z 1995r .
    • Przez tajwan1986
      Witam.
      Wymienial ktoś silniczek obrotow wialni w new holland cs 540 lub podobne(bo pewnie w innych modelach tak samo to rozwiazane).konkretnie silniczek nie działa i nie bardzo wiem jak go zdjąć z tej oski co silniczek ją kręci żeby zmienić siłę wiatru.i czy można jakiś zamiennik zastosować bądź z czegoś innego pasuje?
      Z góry dziękuję za pomoc 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v