Skocz do zawartości
nerdy111

Silnik perkins 3p się przegrzewa

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Silnik
nerdy111    0

Witam!

 

Mam troszkę problem, nie wiem dlaczego ale ostatnio silnik w moim 3p nienaturalnie sie nagrzewa (latem mam go na wodzie - bo wiadomo najlepsza do chłodzenia) zawsze był nie do zagrzania, nawet w 40* upał... ale ostatnio łapie za wysoką temp. Wskażnik przesuwa się "do pionu" (ale nigdy do czerwonego pola!) a ciśnienie oleju spada prawie do 2 atmosfer przy 540 obr WOM... To raczej chyba nie jest normalne w tych silnikach? co moze być przyczyną (jutro będe mu mył chłodnicę) ale wątpie czy pomoze... :/ Termosstat dobrze puszcza, bo przepływ wody jest b.dobry... moze być coś z lejącymi wtryskami? albo z złym ustawiniem rozrządu? Dodam ze olej to Superol F ( chyba 15W40)

 

Doradzcie coś

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
waldek315    2

wyczyść dobrze kanały w bloku gdzieś widziałem na af pisali że sąda się czyści ale pewien nie jestem może masz dużo kamienia od wody w bloku i nie ma przepływu wody a jak wygląda pompa wody i pasek klinowy ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

nerdy111    0

pasek klinowy jest wymieniony (stary był w opłakanym stanie) a głowica ma raptem 2 lata - mechanik zalał go wodą, ja wymieniłem na płyn i teraz drugi raz zalany wodą... więc o kamieniu mowy nie ma...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz508    1

Po pierwsze, jeżeli masz zamontowany termostat to wskazówka powinna być na pionowo. Przynajmniej u mnie tak jest. A co do tego ciśnienia, to ile czasu juz masz zalany ten olej? Sprawdź, może filtr poluzował. A jak to nie to, to coś musi być w środku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nerdy111    0

Problem rozwiązany - jednak była totalnie zapchana chłodnica... wyczyściłem i "Git Majonez" ;[ tylko jeszcze chyba mi leją wtryski, bo znacznie więcej pali niz poprzednio i na wolnych obrotach dymi na biało...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez tomas318
      witam naprawiam pompy i inne części hydrauliki siłowej nie tylko do kazdego modelu traktora komabjnu lub innego sprzetu rolniczego . W razie pytanie prosze pisac prywatna wiadomosc . Pozdrawiam 
    • Przez Barm03
      Szanowni agrofotowicze :), nabyłem ostatnio bardzo ciekawy egzemplarza masseya fergusona 152 ze skrzynią multipower. Niestety po oględzinach okazało się, że półbieg nie działa, przerzucałem wajchą góa dół i nie było żadnego efektu. Ktoś miałł z tym do czynienia ? Mógłby się coś na ten temat wypowiedziec ?
    • Przez Pablo1992
      Witam. Kupilem MF 399, 1996 r. I wydaje mi sie ze nie dzialaja niektóre kontrolki na konsoli i mialbym prozbe ze moze komous by sie chcialo zrobic zdjecia kontrolek wszystkich jakie sa w swoim MF i wrzucic do galeri lub wysac mi na e-maila. Z góry dziekuje.
    • Przez lexiflexi
      4 raz przez 12 lat urwał mi się wał korbowy w mfie 560... po 3 razie zmieniłem cały blok nowy wał i po 3 latach znowu urwał się ... robili to mechanicy w zakładzie nie miałem wglądu takiego jak to było robione a kasę wzieli dużą... jedyne co widzialem to już złożony silnik i specjalnie umalowali go bo blok był żólty i nie ładny ... teraz dopiero okazało się że oprócz bloku wsadzili mi pompe wtryskowa od tamtego nie wiadomo jak było z wałem ... na panewkach jest jakiś symbol 01 a na oryginalnych jaki jest ? Teraz tak... czy warto robić silnik ( koszt ok 4000-5000 zł) czy kupić silnik ( do 4500 zł) ... Był z nim tez problem że nawet jak stał nieruchomo to jak się wcisneło gaz w podłogę to dymił na czarno ... co było tego przyczyną ? odpowiedzcie na te 2 pytania ... z góry dziękuję ...
    • Przez przemek230591
      Witam mam problem z podnośnikiem u mojego mf 394f. Problem polega na tym iż po osiągnięciu przez ramiona górnej pozycji ciagnik jest jakby przyduszany jakby coś go blokowało, wygląda mi to tak jakby nie działał zawór przelewowy miał ktoś podobny problem? Poza tym za siedzeniem po odkreceniu zaślepki znalazłem dwie dźwignię jak by od regulacji, wiecie do czego służą 
      Doraźnie zastosowałem taki ogranicznik na dźwigni jak na drugim zdjęciu


×