Skocz do zawartości

Ares 556RZ kręci a nie odpala.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak posiadam ciągnik zaraz minie 3 lata, rok 2004. Problem zaczął występować na jesieni polega na tym że ciągnik kręci rozrusznikiem bardzo dobrze ale nie odpala, dzieje się to najczesciej po staniu traktora wiecej niż 24 godziny na jesieni radziłem sobie tak ze podłaczałem lejce i drugi akumulator i palił od strzała. Teraz tak akumulator(100Ah 850A) sprawdzony jest Ok napięcie po tygodniu stania 12.54V rozrusznik i alternator po regeneracji, wymieniony filtr kierunkowy by paliwo się nie wracało. Założony hebel by nie gubił prądu. i Już nie wiem gdzie szukać  przyczyny moze miał ktoś podobny problem? Teraz aby go odpalić musze podłaczyć prostownik i podładować akumulator albo próbowąc odpalić go z funkcji rozruchu z prostownik. Czy prąd na aku 12,54V jest zbyt niski??

Opublikowano

Napięcie w normie, problem może być z cewką gaszenia na pompie, jeśli dobrze kręci rozrusznik a nie ma dymu z tłumika, sprawdź jaki prąd dochodzi lub daj prąd prosto z plusa aku.

Opublikowano

Spróbuj go odpalić z plaka, jak odpali i po chwili zacznie sam gadać to zobacz ten zaworek w pompie. U mnie w case-ie niby pyka czyli działa a jednak się zawiesi  troszkę i nie chce zapalić- zdarza się to raz na 400 ale jednak.  Filtry i pompka zasilająca sprawdzona?

Opublikowano

Ale rozrusznik kręci na tym akumulatorze z normalną prędkością? Piszesz że teraz odpala po podłączeniu prostownika. Po tym podładowaniu kręci z tą samą prędkością?

Opublikowano

U mnie tak winne było aku. W grene podlaczyli pod nowe urządzenie to pokazywał 105% sprawności 😁i że napiecie ok , a jak podłączył stare urządzenie do sprawdzenia to 9.8v mial juz. Nowe aku i jak reka odjął na jeden dzień 🤣 Unię winny byl hebel co byl od nowości nie stykał tyle ile trzeba i nie dawal takiego napięcia. Przez co też załatwił aku stare

Opublikowano
12 godzin temu, jaco512 napisał:

Napięcie w normie, problem może być z cewką gaszenia na pompie, jeśli dobrze kręci rozrusznik a nie ma dymu z tłumika, sprawdź jaki prąd dochodzi lub daj prąd prosto z plusa aku.

Jaki prąd dochodzi do rozrusznika? nie rozumiem gdzie sprawdzić to napięcie?

 

8 godzin temu, Roxer napisał:

Ale rozrusznik kręci na tym akumulatorze z normalną prędkością? Piszesz że teraz odpala po podłączeniu prostownika. Po tym podładowaniu kręci z tą samą prędkością?

Kręci zawsze tak samo z tą samą predkością( na wszelki wypadek oddałem rozrusznik do regeneracji okazały sie luzy na tulejkach i to naprawili, gośc stwierdził zę rozrusznik jest poza tymi luzami w bardzo dobrej kondycji i nie szukał by w nim strat prądów).

 

3 godziny temu, ChiquitaB napisał:

U mnie tak winne było aku. W grene podlaczyli pod nowe urządzenie to pokazywał 105% sprawności 😁i że napiecie ok , a jak podłączył stare urządzenie do sprawdzenia to 9.8v mial juz. Nowe aku i jak reka odjął na jeden dzień 🤣 Unię winny byl hebel co byl od nowości nie stykał tyle ile trzeba i nie dawal takiego napięcia. Przez co też załatwił aku stare

Hebel jest załozony nowy wczesniej go nie miałem i bałem sie że gdzies ucieka prąd.

Opublikowano

Miałem nieco podobną sytuację niedawno w Ares 816. Po dłuższym postoju z układu cofało się paliwo poprzez zużytą pompkę zasilającą. Pomimo tego, że zamontowany był zawór jednokierunkowy. 
Próbowałeś przed odpaleniem pompować ręcznie?

Opublikowano
1 godzinę temu, tomo12 napisał:

Miałem nieco podobną sytuację niedawno w Ares 816. Po dłuższym postoju z układu cofało się paliwo poprzez zużytą pompkę zasilającą. Pomimo tego, że zamontowany był zawór jednokierunkowy. 
Próbowałeś przed odpaleniem pompować ręcznie?

Tak pompowałem, niestety nie pomaga 4-5 ruchów i pompka nie pompuje (nie ma jużtego oporu) ale podobno tak ma być że paliwo nie przelewa (jak  c330) tylko pompka pracuje na jałowo bo już dobiła ciśnienie.

Opublikowano

Miałem ta sama sytuacje w swojej 816 pomógł remont pompy paliwowej a tez szukałem różnych przyczyn wymiana kostki do sterownika nie pomogła regeneracja sterownika pompy tez nie pomogło wymiana wtryskiwaczy dalej nic i dopiero regeneracja pompy paliwa która nie trzymała dawki rozruchowej dość bolesna naprawa bo ok 5000zl

Opublikowano

Czyli Stanadyne wersja ze sterownikiem. Fajnie by było jak byś miał znajomego/sąsiada z takim samym ciągnikiem i sobie wykluczył też ten sterownik - widoczny jest na dole zdjęcia co wrzuciłeś. Bardzo łatwo się go wypina, 2-3 minuty, bo one czasem też powodują dziwne problemy. U mnie w Aresie 616 wymieniałem na używkę, i poprosiłem o wgranie nowego softu w serwisie do niego.

 

Opublikowano

Do wykręcania sterownika silnika, a dokładniej wtyczki idzie podobno jakiś nietypowy rozmiar klucza z tego co mi znajomy mechanik przy demontażu mówił. Nie wiem na ile to prawda ale radzę uważać po prostu. @Roxer Izolowałeś później ten sterownik w jakiś sposób od strony silnika?

Opublikowano
tomo12 napisał:

Do wykręcania sterownika silnika, a dokładniej wtyczki idzie podobno jakiś nietypowy rozmiar klucza z tego co mi znajomy mechanik przy demontażu mówił. Nie wiem na ile to prawda ale radzę uważać po prostu. @Roxer Izolowałeś później ten sterownik w jakiś sposób od strony silnika?

nie rozumiem co mam zrobić z tym sterownikiem po wykręceniu? gdzieś wysłać na sprawdzenie?

Opublikowano
9 godzin temu, tomo12 napisał:

Do wykręcania sterownika silnika, a dokładniej wtyczki idzie podobno jakiś nietypowy rozmiar klucza z tego co mi znajomy mechanik przy demontażu mówił. Nie wiem na ile to prawda ale radzę uważać po prostu. @Roxer Izolowałeś później ten sterownik w jakiś sposób od strony silnika?

Hm, przy wtyczce sterownika faktycznie jest śrubka, ale tak jak pisałem u mnie bez problemowo, same standardowe klucze, bodajże 6-ka albo 8-ka płaska. 

A izolowanie , chodzi ci termiczne? Żeby sterownik nie grzał się za bardzo podczas pracy? Bo jeżeli tak to nic nie zmieniałem. Jest dalej w oryginalnym miejscu, na moim ogródku i takiej ilości godzin co przepracuje to powinno długo chodzić :P Zresztą, cały sterownik plastikowy, ale miał jeden mały wypust metalowy, akurat na styku z silnikiem. Pomyślałem wtedy że może to jakaś dodatkowa masa dla układu sterownika? Ale nie wiem czy na pewno

9 godzin temu, lukasz8918 napisał:

nie rozumiem co mam zrobić z tym sterownikiem po wykręceniu? gdzieś wysłać na sprawdzenie?

Wykręcić, i podmienić z innym sterownikiem tak jak pisałem znajomego/sąsiada żeby praktycznie bez żadnych kosztów sprawdzić sobie czy po dłuższym postoju i odpalaniu objawy dalej takie same

Opublikowano

Dobra spinając to w całość wygląda to tak że albo walnięty sterownik i jest problem z dawką startową lub pompa już niedomaga i poprostu nie wytwarza odpowiedniego cisnienia w dawce startowej, zadzwonie do serwisu Classa mozę będą w stanie pomóc (niestety w okolicy tylko mechanicy że tak powiem mechaniczni jesli chodzi o elekronike nie ma z kim gadać). niestety dopiero wezmę się za to po siewach kukurydzy a w tym czasie jakoś bedę odpalał ten traktor.  Chyba że ktoś ma jeszcze jakiś pomysł??

Opublikowano

Ja jak miałem padnięty sterownik silnika (kręcił, kręcił i żadnej reakcji). Zawiozłem do zakładu regenerującego różnego rodzaju sterowniki od maszyn to przy mnie podpiął do jakiegoś testera własnej produkcji i stwierdził, że na pewno sterownik jest uszkodzony. Jednak tak jak mówię u mnie już padł całkowicie, nie jestem pewien czy w innym przypadku takim testerem wykryłby uszkodzenie.

 

Opublikowano

Może głupie pytanie ale ten sterownik pod pompa jest to sterownik tylko pompy czy silnika ? znalazłem jakas firmę "studio maszyn" weryfikują i naprawiają takie sterownik. czas od tygodnia do dwóch weryfikacja 350zł.

Opublikowano (edytowane)

Nie bardzo rozumiem pytanie :D Generalnie jest to sterownik do odpowiedniego dawkowania paliwa dla silnika. W tym modelu pomp wysokie ciśnienie generowane jest non stop, a robotą sterownika jest zbierać dane z tych 3 czujników wg rysunku na dole, odpowiednio je sobie przeliczyć i w odpowiednim momencie puścić prąd na cewkę (jest z prawej strony na Twoim zdjęciu, dochodzi do niej wtyczka elektryczna). Jak prąd na cewkę puszczony jest w odpowiednim momencie i odpowiednio długo to w ten sposób steruje sobie dawkami paliwa na poszczególne cylindry i tak samo tym do którego cylindra ma to trafić (no chociaż ta druga rzecz to bardziej kwesta już mechaniki niż tej elektroniki). Jak ogarniasz trochę inglisz, to pod hasłem "Stanadyne DE user manual" wszystko będziesz miał wytłumaczone 

stanadynr.png

 

Edytowane przez Roxer

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
    • Przez grzesiekgie
      Witam pacjent Renault Ares 620rz problem z WOM po załączeniu walka pracuje za każdym
      razem około 20sekund po czym wałek się wyłącza na wyswietlaczu zaczyna mrugać pomarańczowa kontrolka od wom, następnie jeśli ponownie włącznikiem go wyłącze i włączę ponowny objaw. Dodam ze w ciągniku przełączniki na błotnikach od wom zmutowane na „krótko” sprawdzony elektrozawor oraz cewka (bez uwag). Jakieś pomysły? 
    • Przez lukasz51195
      Witam, Panowie mam taki dziwny problem z renault 461 a mianowicie po ok 3-4 godzinach postoju ten zbiorniczek na paliwo do świecy płomieniowej jest pusty. Świeca  nowa ok, brak wycieków założyłem też zaworek zwrotny na powrocie od wtryskiwaczy i też nic nie pomogło.Nie wiem od czego zacząć diagnozę i liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam 🙂🤚
       

    • Przez Aprilars125
      Witam.Mam problem z moim Renault 120.54 A mianowicie dziś przy pracy nagle nie mogłem cofać do tylu A do przodu mogę jechać tylko na 2 polbiegu A na pierwszym i trzecim ciągnik nie może ruszyć. Wie ktoś co może być przyczyną? Sprawa pilna
    • Przez Michałł
      Witam od nie dawna założyłem tu konto i jakoś nie mogę się tu odnaleźć i dużych tematów więc jak zaczynam nowy to sorry. 
      Mam problem taki że oddałem pompę do regeneracji bo ciekła a wcześniej przed pompą sprawdziłem wtryski w moje renault 103.54 z ciekawości bo coś za dużo dymiła jak się okazło każdy lał. Kupiłem drugie za 150zl sztuka  ustawione na 190 bar założyłem a ciągnik nie chce zapalić więc pompa poszła do roboty. Przed wyjęcie czytałem oglądałem co zrobić że nie da się przestawić zapłonu bo ten talerzyk pasuje tylko w jednej pozycji i konieć nie do końca wierzyłem i zaznaczyłem dodatkowo na trybach znaki. Po zrobieniu pompy przyszedł czas na montaż. Poskładałem co i jak trzeba opdpowierzyłem pompę filtr paliwa przewody do wtryskiwaczy itd. Kręcę a ciągnik nie pali jakiś dymek leci ale słabo to wygląda. Jeszcze raz odpowierzyłem a tu dalej nic. Na starych wytryskach palił i pompie również choć paliwo z niej się lało i to ostro był po prostu brak siły.  Dodam że wtryski kupiłem i ustawiał mi je znajomy a pompę oddzielnie dałem do firmy która się tym zajmóje, i może źle zrobiłem bo pompę ustawiają pod wtryski, chociaż jak oglądałem filmiki to wtryski sam chłopak w garażu ustawił a pompę oddał do regeneracji i gitara i niego ciągnik odpalił po drugiej próbie. A  umnie  teraz jest bieda proszę pomóżcie co robić 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v