Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam . 

Po przeczytaniu wielu tematów odnośnie odpowietrzania nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie , proces odpowietrzania także nie przynosi efektów .

Po wymianie tarczy sprzęgłowej w MF 3630  (1989rok )oraz zregenerowaniu pompek hamulcowych nie mogę odpowietrzyć sprzęgła . Problem jest o tyle nietypowy że 

Wysprzęglik jest odpowietrzony ponieważ po naciśnięciu wykonuje ruch 7 mm ( książkę napraw posiadam sprawdzałem 7mm +/- 0,5 ) jednak ten ruch wykonywany jest za nisko bieżni wysprzęglika tłumacząc jaśniej gdy druga osoba wciśnie sprzęgło wysuwa się ono na te 7 mm co jest za mało do pełnego rozłączenia i biegi nie wchodzą gdy pod wysunięty wysprzęglik podłoże np nasadkę puszczę sprzęgło  i odczekam po ponownym wciśnięciu sprzęgła wysprzęglik wysuwa się o kolejne 7mm i wtedy bez problemu można operować biegami  Jednak po puszczeniu sprzęgła spada on na sam dół bieżni nie zachowuje on nowej pozycji, a powinien bo sprzęgło jest samo nastawne . Pompka sprzęgła była rozebrana , nie stwierdziłem żadnych rys ani zadrapań  na uszczelniaczach w pompce więc złożyłem ją ponownie 

 
 
 
 
 
Opublikowano

Witam. Według    mnie to wysprzęglik   się za mało wysuwa  .Powodem jest prawdopodobnie powietrze które  nadal się znajduje w układzie. Opisz jak odpowietrzałeś układ  to coś  poradzimy. A na pedale sprzęgła masz luz.

Opublikowano

Ze względu że mam dość stary model

3630   z 89' roku nie posiadam odpowietrzenia wciskanego a klasyczne kręcone jak w zaciskach hamulcowych . Załączam zdjęcia wysprzeglika ( był regenerowany uszczelnienia były zmieniane )  załączam zdjęcie wysprzęglika 

Na wstępie powiem że instrukcje napraw mam . Czytałem jej treść i wiem jak książka każe odpowietrzać

Trójdział ( zawór trójdrożny ) rozbierałem przedmuchałem uszkodzeń nie stwierdziłem 

Odpowietrzanie  zaczynam od odpalenia i ustawienia obrotów na około 1200-1300

( obrotomierz nie wskazuje poprawnie ponieważ poprzedni właściciel założył alternator samochodowy VW Audi prawdopodobnie z benzyny gdzie impulsy na wyjściu W są innej wartości ) 

Kręcę kierownicą kilkukrotnie ze skrajnej pozycji w skrajną żeby pozbyć się powietrza z układu . Pompuje kilkukrotnie pedałem sprzęgła . Po kilkukrotnym przepompowaniu wciskam pedał

( trzymam wciśnięty ) i najpierw delikatnie luzuje przy pomoce  wąż wyjścia na wysprzęglik  tak by usunąć powietrze z przewodu . Kilka takich operacji i gdy brak powietrza przechodzę do odpowietrznika wysprzęglika znów pomocnik wciska pedał a ja luzuje odpowietrznik . W kilku przypadkach po zakręceniu odpowietrznika pedał nie wracał szybko do góry tylko powoli pompka napełniała się olejem jednak mimo że pedał pompki  ma skok koło 20cm skok luźny to koło 8 cm a sprzęgło twarde jak kamień to nadal sprzęgła brak 

IMG_20220215_143305328.jpg

Opublikowano (edytowane)

spróbuj bez wciskania sprzęgła odpowietrzać... Co prawie w 3060 i 3095 robiłem ale nigdy nie deptałem pedału z prostej przyczyny... 1.5 czy 2 bary na wysprzęgliku w stanie spoczynku jest zawsze a nie sądzę żeby tu było inaczej. I zaleca się w czasie odpowietrzania zaciskanie węża powrotu z trójdziału zapewne aby podnieść ciśnienie na wysprzęgliku

A jeśli już pompujesz to powoli, aby gęsty olej z trójdziału zdążył zasilić pompkę i zakręć odpowietrznik po skończonej operacji a nie kręcisz tym co pompniecie... tam ciśnienie jest zawsze

 

A w ogóle to docisk i zamach równy? Od biedy można pedał trochę podnieść aby więcej oleju przepompował

Edytowane przez lukbold
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, lukbold napisał:

spróbuj bez wciskania sprzęgła odpowietrzać... Co prawie w 3060 i 3095 robiłem ale nigdy nie deptałem pedału z prostej przyczyny... 1.5 czy 2 bary na wysprzęgliku w stanie spoczynku jest zawsze a nie sądzę żeby tu było inaczej. I zaleca się w czasie odpowietrzania zaciskanie węża powrotu z trójdziału zapewne aby podnieść ciśnienie na wysprzęgliku

A jeśli już pompujesz to powoli, aby gęsty olej z trójdziału zdążył zasilić pompkę i zakręć odpowietrznik po skończonej operacji a nie kręcisz tym co pompniecie... tam ciśnienie jest zawsze

 

A w ogóle to docisk i zamach równy? Od biedy można pedał trochę podnieść aby więcej oleju przepompował

Docisk i zamach równy . powrót oleju cały czas zaciśnięty

teraz po twojej odpowiedzi coś zaczyna mi nie pasować jeśli chodzi o ciśnienie , nie kręcę odpowietrznikiem co pompnięcie tylko co jakiś czas przytrzymam pedał i odkręce odpowietrznik daje olejowi czas na dopłynięcie i wypełnienie wysprzęglika . jednak u mnie tak jakby było za niskie ciśnienie na dzielniku ponieważ bez wciskania pedału praktycznie ciśnienia tam nie ma olej spływa powoli  ciurkiem bez jakiegokolwiek ciśnienia , tak jakby pompka go  nie napełniała a po każdym upuszczeniu oleju z powietrzem baaaardzo długo pedał pozostaje miękki i bez pompowania praktycznie jego twardość sie  nie zmienia 

Edytowane przez Kamiloski
Opublikowano

Trzeba by w instrukcji napraw dokładnie poczytać o tym ciśnieniu ale te kilka barów to już powinno sprawnie lecieć... Nie mierzyłem ale kubek 200ml może w 10sek mi napełniał z odpowietrznika

Opublikowano

Znalazłem coś niepokojącego . W pompce ktoś dał podkładkę między metalowy tłok a gumkę tłocząca czym zatkał małe otworki o w tłoczku.  Rozbiore ją podkładkę zdemontuje  i dam odpowiedź czy coś się zmieniło 

IMG_20220224_131137607_HDR.jpg

Opublikowano

Walcząc już w sumie 7dzień , odpowietrzając sprzęgło wymieniłem / sprawdziłem większość elementów po drodze . Doszedłem do wniosku że ciśnienie w układzie jest za małe głównie widać to wtedy gdy odkręciłem wąż z pompki idący na wysprzeglik. Nie wydobywa się z niej olej a zgodnie z jej konstrukcją powinien. Ciśnienie na wyjściu na pompkę także jest zbyt niskie . Pompka dostała komplet nowych uszczelek. Luz na pedale zmalał a mimo to sprzęgło nie działa. Najważniejsze pytanie czy jest gdzieś zawór  regulujący to ciśnienie ? 

 

Opublikowano

Pompka zasilana jest z ciśnienia smarującego . obwód smarujący biegnie od lewej pokrywy skrzyni gdzie znajduje się jedyny zawór 4,5 bara ustalający ciśnienie na układzie smarowania żeby nie rozerwało chłodnicy  . dalej ciśnienie idzie przez chłodnice do smarowania skrzyni oraz  trójdziału  na pompki hamulca / sprzęgła powrót na skrzynię  . Z książki napraw wynika że wszystko w porządku z moim układem, ( ciśnienie na nie wciśniętym sprzęgle powinno być  koło 0.5 bar a na wciśniętym powinno być 18-22 bar ) . tylko dlaczego układ się nie odpowietrza ????? jutro będę walczył dalej zacisnę powrót i dodatkowo wąż smarowania skrzyni żeby maksymalnie zwiększyć ciśnienie na trójdziale 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez manik
      Witam
      Problem leży w pompie Lucas, wycieka paliwo na zaznaczonym na zdjęciu elemencie.
      Jak zniwelować ten wyciek? Czy tą śrubę z talerzem można wykręcić samemu (i jaką spełnia funkcję?) czy niezbędny będzie mechanik/pompiarz? Podejrzewam że jest tam jakiś oring który przepuszcza paliwo?

    • Przez marcin80wlkp
      Mam wyciek z pompy paliwowej z elementu zaznaczonego na zdjęciu na żółto. Można tym obracać dookoła i wtedy paliwo wylatuje mniej lub bardziej. Za co jest on odpowiedzialny? Czy dostanę gdzieś coś takiego, nowego? Czy można to ewentualnie wykręcić i zaślepić? Z góry dziękuję za pomoc.


    • Przez xzibit0000
      Czesc. Mam problem z wałkiem wom. Podczas jazdy z rozrzutnikiem nagle wałek wom sie zatrzymał i zaczął zgrzytac. Po zdjęciu przekaźnika i wlaczeniu wom walek zaczął sie kręcić i zgrzytal i na ,,oko,, nie kręcił z ta prędkością co powinien kręcić patrząc na obroty silnika. Dzisiaj za każdym włączeniem walka zgrzytal i po wyłączeniu go tez zgrzytal dopiero po chwili przestawał.
      Za co sie zabrać? Kosz WOM czy cos innego? Dzięki za podpowiedzi
       
    • Przez darkowe1
      Pany da radę wymienić w rozdzuelaczu od ponosnika suwak na linkę? Teraz jest na panel ehr jednak sa z nim straszne problemy . Ostatnio przestał działać był jakis elektronik stwierdził ze panel jest dobry . Przerobiliśmy podnosnik na krótko nowe kable gura dół i tez się zacina ... chciałem przerobić sterowanie na linkę tylko czy da radę...
    • Przez szymon628
      Mam problem ponieważ rozebrałem przedni most w mf 3050 i zauważyłem że jedna półos jest dluzsza od drugiej czy ktoś wie z której strony powinna być 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v