PuZ

MF235 - dokręcenie głowicy

Polecane posty

PuZ    0

Witam serdecznie,

Jestem w trakcie kapitalnego remontu silnika Ursus 2812 (MF235), zakupiłem uszczelkę pod głowice firmy Ajusa i wraz z nią jest załączona instrukcja montażu, która mnie lekko zaskoczyła, a mianowicie, znalazłem na forum, że śruby głowicy należy dokręcić momentem 131 Nm, a instrukcja z Ajusa jest następującą:

1. Dokręcić śruby momentem 30Nm

2. Dokręcić śruby momentem 59Nm

3. Dokręcić śruby momentem 85Nm

4. Poluzować śruby o kąt 90 stopni, po czym znów dokręcić momentem 85Nm

5. Odpalić silnik do momentu otwarcia termostatu, po czym unieruchomić silnik i pozwolić mu ostygnąć przez co najmniej 4h ( z uniesiona maską i otwartym korkiem chłodnicy)

6. Poluzować śruby o kat 90 stopni, po czym znów dokręcić momentem 85Nm

Instrukcja informuje również by po przejechaniu 1 tysiąca kilometrów dokręcić śruby w sposób odkręcenia o 90 stopni i dociągnięcia do 85Nm

 

I teraz się zastanawiam skąd taką rozbieżność w samym momencie dokręcania, nie mówiąc już o samej procedurze. Czy jest to spowodowane samym materiałem uszczelki, gdyż oryginalna urususowska jest miedziana, natomiast ta z ajusa to jakiś kompozyt.

Miał ktoś styczność z tymi uszczelkami i może rzucić trochę światła na ten temat?

Z góry dziękuję i pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Dokręcasz zgodnie danymi producenta uszczelki. śmieszna wartość 131Nm zwiazana jest z przeliczeniem jednostek angole żyją sobie w systemie imperialnym gdzie wagę masz w funtach odległość w stopach, miarę prowadzisz w calach i podajesz w ułamku.... 

Zastanawia jedynie wzmianka o tysiącu km, bo niby jak to zmierzysz w ciągniku ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emilchaja    24

Procedura dokrecania głowicy, pierwszy etap 50 Nm, drugi etap 75 Nm i trzeci etap 100 Nm. Według instrukcji napraw tego silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez bamberszol
      Wymieniałem dzisiaj olej w skrzyni biegów swojego mf255. Przez otwór spustowy zauważyłem jakiś kawałek metalu co to może być? Ciągnik był rozpolawiany 7lat temu pamiętam że ciężko nam coś wskoczył na frezy i wtedy coś jakby strzelilo. Okazało się że pękła tarcza sprzęgła walka wom i trzeba było rozjeżdżać na nowo.Biegi chodzą perfekcyjnie.. Co to może być za element?

    • Przez biszu
      Witam
      Tak jak w temacie robił to ktoś już u siebie w MF 698t i na co zwrócić uwagę przy demontażu montażu głowicy i innych elementów. 
      Pozdrawiam.
    • Przez Maksol
      Witam posiadam od dawna MF 255 i chciałbym zapytać czy opłaca się zwiększać dawkę paliwa w nim? Czy w ogóle wystąpi jakikolwiek przyrost mocy? Czy będzie tylko mocniej kopcił ?
    • Przez andrev1822
      Witam wszystkich. Czy ktoś z was wymieniał wałek przekładni napędu co łączy się z wałem nasuwana mufą ? MF 690. Jak to zrobić? Trzeba przodem odjechać czy da radę na ciągniku ?
    • Przez Haczyk93
      Witam, mam problem z Mf255. Na każdym biegu szarpie. Jedzie tak jakby coś przeskakiwało i za chwilę łapał od nowa. Przy wyższych prędkościach aż cały przod podskakuje. Jakieś sugestie co to może byc ? Dodam że jest po remoncie skrzyni biegów i wymianie pompy podnosnika.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj