Skocz do zawartości

Zetor 5211 - Sprężarka


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Stał się taki problem, że jechałem na przegląd i zaczął żygać olej spod cylindra sprężarki. Rozebrałem cylinder itd. 
Ale spadł mi korbowód z tego wału mimośrodowego. 
Jak teraz założyć ten korbowód spowrotem?

Edytowane przez baton386785
Opublikowano
2 minuty temu, pawel100474 napisał:

Z ciąg cylinder załóż korbowód ustaw maksymalnie do góry i włącz sprężarkę aby korbowód nie zjechał na dół i załóż cylinder i głowice i zakręć.

Właśnie jest rozebrany cylinder, jest zdjęty tłok. Ale korbowód spadł z mimośrody, i nie mogę go założyć. Jak go teraz założyć, to jest pytanie…

Opublikowano
7 minut temu, pawel100474 napisał:

Idealni i równo do łóż do korbowodu posmaruj olejem i musi wejść tylko załącz aby się nie ruszał.

Ale tam w środku na widełkach od załączania sprężarki, pojawił się biały szlam/osad. Jakby woda się tam dostawała. Ja myśle że trzeba by zdjąć przednia pokrywę, aby oczyścić mimośród. I spowoduje ta korbę założyć. 

Opublikowano
7 minut temu, pawel100474 napisał:

Chcesz zdjęcie budowy sprężarki ta jak ty  piszesz to musisz rozebrać cały przód pokrywę rozrządu.

Zdaje sobie sprawę. Ja muszę zobaczyć czy mimośród nie jest przytarty. Żeby tak ciężko wchodziła korba na mimośród. Aż dziwne. Trzeba po kombinować. 
A korba mi spadła jak wybijałem, sworzeń od tłoka. Dałem ciała.

Opublikowano
16 minut temu, pawel100474 napisał:

Zdjęcie schematu sprężarki 

IMG_20220117_205855.jpg

Mam nawet dwie książki katalogowe. Pozycja 38 spadła mi z tego czegoś pod numerem 39. I nie mogę numeru 38, założyć na numer 39. W tym mam problem.

Opublikowano
9 godzin temu, pawel100474 napisał:

Masz może butlę gazową z palnikiem to lekko podgrzej korbowud bo jest zima i może się skurczył i dlatego nie chce wejść 

Mam palnik, będę musiał go użyć. Do podgrzania tłoka, aby sworzeń włożyć.

Opublikowano

Stało się coś gorszego po złożeniu wszystkiego. Po włączeniu sprężarki coś się stało. Traktor chwile pochodził, i nagle zgasł jakby go coś zadusilo. I już nie odpala. Kręci dosyć lekko, i kopci na biało. 
Co tam się stanęło?

Opublikowano

Odkręć klapkę do sprzęgła i na kole zamachowym są znaki i na obudowie skrzyni jest znak i musi się pokryć do dei pół gazu ręcznego i kręć silnik ręką zgodnie z ruchem silnika i patrz kiedy ropa zacznie się podnosić  na pierwszym przewodzie pompy wtryskowej i znaki muszą się pokryć wtedy jest początek kąt wtrysku

Opublikowano
8 minut temu, pawel100474 napisał:

Odkręć klapkę do sprzęgła i na kole zamachowym są znaki i na obudowie skrzyni jest znak i musi się pokryć do dei pół gazu ręcznego i kręć silnik ręką zgodnie z ruchem silnika i patrz kiedy ropa zacznie się podnosić  na pierwszym przewodzie pompy wtryskowej i znaki muszą się pokryć wtedy jest początek kąt wtrysku

Tylko ja podejrzewam że ścięło mi klin na trybie w rozrządzie. Na trybie od pompy wtryskowej. Wiec i tak muszę cały przód zwalić.

Opublikowano

Najpierw włączyłem ciągnik na wyłączonej sprężarce. Działał dobrze. Jak włączyłem sprężarkę, chwile po pracował i zgasł. Wyglądało tak jakby się zadusił. I już nie odpala. Kreci dosyć lekko, i mocno kopci na biało. Tak dziwnie dym śmierdzi.

Opublikowano

na ogół, jak taki zetor w sprężarkę cisnienie daje, to silnik do remontu. tam juz pierścieni może nie być.

tak tylko po swoim mówie. może ktoś inne przyczyny zna.

Opublikowano

scielo walek do pompy wtryskowej..

czyli rozbiorka przedniej pokrywy-tego na skorty nie da sie zrobic- porob zdjecia co i jak zebys wiedzial jak skladac.

tez tak mialem gdy bylem piekny i mlody a internet nie trafil jeszce pod strzechy. kupilem pierscienie od tloka 3p rozmiarowo takie same a inny nie bylo w sklepie,zalozylem i po dwoch minutach poszedl dym i rozbiorka.

Opublikowano

To Zetor 5211. Zdradzę trochę szczegółu. Podczas składania aby założyć cylinder na tłok sprężarki musiałem troszkę pukać młotkiem aby wszedł. Tu mógłbyć mój błąd. Że tłok za ciężko chodził w cylindrze, i temu mogło ściąć klin. A czy tłok sprężarki nie powinien chodzić lekko w cylindrze??

Opublikowano
2 minuty temu, pawel100474 napisał:

A tłok nowy a pierścienie nowe tłok powinien lekko chodzić 

Wszystko stare, tylko pierścienie dałem nowe. Ale w cylinder po zdjęciu leżał jeden dzień, i zaraz go rdza wzięła. Takie leciutkie wzery ma. Tłok leciutkie ryski ma.

Opublikowano
3 minuty temu, pawel100474 napisał:

A nie mierzyłeś luzu na zamku pierścieni czy są prawidłowo dopasowane do cylindra

Właśnie nie mierzyłem. Ale mogło tak być, że złe pierścienie. Mogłem nie oszczędzać, tylko kupić nowy cylinder, i nowy tłok. Może byłoby inaczej. Rozbiorę w poniedziałek cały przód i już. Trzeba założyć nowy klin, i wlanie ustawić prawidłowo tryb. Sam chyba dobrze pompy teraz nie ustawie. Wiec przez głupotę jestem teraz w d*pie…

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez fendt614
      Witam ,szukam pomocy z racji tego że założyłem rozdzielacz nieco do tura stoll robusty F35 podłączyłem go bezpośrednio z pompy  T1 jako szeregowo do podnośnika jako drugiego rozdzielacza a T2 wolny spływ w skrzynia,.Pierwsze podpięci i kombinacje podpięcia tura pod 4 gniazda powinno być złącze Faster, moje pytanie jest takie czy przez źle wpięcie od tura moglem rozerwać pompę A1,A2,B1, B2 , czy po prostu ktoś podkręcił zawór ciśnieniowy na maksa że pompa nie wytrzymała? Jak logiczne i tanio sprawdzić rozdzielacz bez uszkodzenia kolejnej pompy, założyć kolejny zawór ciśnieniowy zabezpieczający odrazu za pompą?


    • Przez grzechu17
      Witam,sprawa wygląda następująco sprężarka chodzi ale nie bije powietrza. Co może być przyczyną?
    • Przez lukaszeekk24
      Witam do czego służą te pokrętła
    • Przez rolnikus21
      Witam, wczoraj zaczęły mi wariować wskaźniki na desce rozdzielczej. Temperatura spadała i podnosiła się, paliwo oraz powietrze spadało do zera.
      A teraz mam jeszcze problem że piszczy pod wskaźnikami na desce rozdzielczej.
      Sprawdzałem alternator, naciągałem pasek, sprawdzałem przewody pod deską i wszystkie wydają się w porządku.
      Czy ktoś wie jak to naprawić?
       
    • Przez Radek221
      Hej. Zetor proxima 7441 zgasł w trakcie jazdy, podczas rozebrania silnika były połamane 2 laski popychaczy reszta wygięta, po wymianie popychaczy i kreceniu kluczem wału zawór blokuje o tłok, rozrząd ustawiony prawidłowo. Wałek rozrzadu jak nowy głowica dwa lata po naprawie co może być przyczyną ?

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v