Skocz do zawartości

Ursus- jak pomalowac?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Może mi ktoś napisać jakie czynności krok po kroku muszę wykonać abym mógł ładnie pomalować mojego 3P?? Czym go odtłuścić?? Czym zerwać starą farbę?? Maska i błotniki były malowane jakieś 7 lat temu lakierem czerwonym. Ile litrów powinno starczyć na maskę i na błotniki. Ile na nadwozie?? Jaką farbą go pomalować?? Może być firmy NOVOL?? Czy po zerwaniu starej farby odrazu kłaść farbę?? Czy pomalować go jakimś podkładem?? Mogę go pomalować nie zdejmując kabiny??? A. I na czym go ustawić jak zdejmę wszystkie koła?? Czytając ten temat http://www.agrofoto...._60�� zauważyłem że ten user malował go podkładem. Np.: przed malowaniem felg pomalował je szarym podkładem. I to samo robił z innymi rzeczami.

Edytowane przez Franke
Opublikowano (edytowane)

Obejrzałeś temat gdzie kolega Vitomia bardzo ładnie wszystko pokazał i opisał.

Mogę powiedzieć jak ja robiłem.

-piaskowanie wszystkich części metalowych korpus +blachy+kabina+felgi

-podkład epoksydowy na całość.

-lakier nawierzchniowy Akryl z mieszalnika

Kabiny nie zdejmowałem bo mam czeską z rur gdzie można odkręcić wszystkie szyby.Lakier z Novola może być,po odkręceniu kół całość najlepiej postawić na kobyłkach albo klockach drewnianych.Podkład musisz dać na każdą gołą blachę,jeśli chcesz pomalować na starą farbę (czego nie polecam) wystarczy tylko zmatowić stary lakier.Podkład który kolega zastosował to był akrylowy,który powinno się szlifować po wyschnięciu.Taki podkład stosuje się na samochody osobowe po szpachlowaniu aby wyrównać powierzchnie.Lepiej daj antykorozyjny z Dekorala jest cieńszy i bardzo dobrze przylega do metalu,koniecznie Dekoral inne pseudo podkłady innych firm się do tego nie nadawają.

Edytowane przez asharot
Opublikowano (edytowane)

Dzięki o takie wytłumaczenie mi chodziło. Jeszcze spytam ma ktoś paletę barw z AUTORENOLAKu?? Bo nigdzie jej niem mogę znaleźć no chyba że AUTORENOLAK nie ma swojej palety barw. Czyli którym lepiej pomalować AUTORENOLAKiem czy NOVOLem??

@asharot - a Ty jaki dawałeś podkład?? Z Dekoralu?

 

A może pomaluje coś w ten deseń ?

Karoserie na tako :

http://allegro.pl/fa...2757782093.html

http://allegro.pl/la...2730863449.html

http://allegro.pl/la...2733061500.html

http://allegro.pl/la...2774076798.html

A korpus na tako :

http://allegro.pl/lakier-farba-ford-jasny-szary-erbedol-rozpuszcza-i2757782071.html

Kabina na tako :

http://allegro.pl/lakier-farba-john-deere-czarny-2-5l-granit-i2741291004.html (trochę za ciemna mi się wydaje,ale można by było troszkę rozjaśnić)

 

:D

Edytowane przez Franke
Opublikowano

Witam. Mam Ursusa c-360 którego remontuje i chcę pomalować. Mam pytania : W jakiej temperaturze otoczenia można malować, i jaką farby wybrać aby dobrze się trzymały, były odporne, a zarazem dawały dobry efekt, wygląd ? Dzięki z góry za pomoc

Opublikowano

właśnie tym malowałem ostatnio -> farba + utwardzacz. Zobaczymy ile wytrzyma. Gdyby nie to że chodziło mi o uzupełnienie braków w farbie to bym się tym nie bawił. Kolor idzie dobrać do maszyn i to jest plus. W przypadku gdy maluje się całą maszynę to lepiej tej farby unikać, nie jest jakaś rewelacyjna, IMHO lepsza niż najtańsza farba ze sklepu przemysłowego co deszcz ją spłucze po jednym sezonie ale bez rewelacji.

Opublikowano

Witam, koledzy pomóżcie, maluje korpus ciągnika, kupiłem lakier akrylowy połysk, połowe już wymalowałem, z reszty chciałbym uzyskać pół-mat, co trzeba kupić, dolać żeby z tego połysku zrobić półmat?

Opublikowano

Granit to firma handlowa, mają różne farby w ofercie. Jeśli chodzi Ci o lakiery Nopolux to poczytaj forum, jest sporo informacji o nich - moim zdaniem: są lepsze, słabo się ty maluje ( podobnie jak chlorokauczukiem i położenie drugiej warstwy wymaga całkowitego wyschnięcia pierwszej - min. 24h w temp. ok 20 st.C), jest miękka i podatna na zarysowania nawet przy większej ilości utwardzacza, duży plus to kolory dopasowane do producentów maszyn i ładnie wygląda po malowaniu.

Ta z linku to zwykły lakier poliuretanowy o jakim pisałem wyżej, mieszana w stosunku 2 do 1 z utwardzaczem ( najlepiej szybkim ), daje bardzo ładny efekt końcowy i wg. mojej oceny - jest dużo lepsza od wszelkich renowacji ( typu autorenolak ). Gorzej z kolorami, przynajmniej u mnie w okolicy jest tylko kilka podstawowych. Oczywiście dorobią każdy kolor ale to już droższy biznes ( podobnie do akrylu ).

Pytanie jak Twoje zdolności lakiernicze? Jeśli słabe, mimo to chcesz sam to zrobić, proponuję jednak renowację ( można dodać trochę lakieru bezbarwnego ).

Dnia 25.06.2014 o 13:01, bartolinii napisał:

Witam, koledzy pomóżcie, maluje korpus ciągnika, kupiłem lakier akrylowy połysk, połowe już wymalowałem, z reszty chciałbym uzyskać pół-mat, co trzeba kupić, dolać żeby z tego połysku zrobić półmat?

- nie słyszałem o takim czymś, co nie znaczy że nie istnieje:). Wiem natomiast, że są dostępne bezbarwne lakiery matowe ( może taki sposób ?)

Moja rada - pomaluj do końca i połóż dodatkową warstwę matowym lakierem:)

Opublikowano

granit nopolux - pod pędzel jest super, tylko dokup dedykowany rozcieńczalnik i jak chcesz aby to było bardziej trwałe to utwardzacz ( choć i bez tego też jest nieźle przy pędzlu ).

Kolor to już wg. uznania ale tam są kolory ral lub dedykowane wiec coś dobierzesz. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez mlody_rollo
      Witam chciałbym się dowiedzieć jak mógłbym zacząć  rolnictwo siejąc zboze mam:ursus c-360 Pług 3 skibowy LEJEK  Opryskiwacz Kultywator Brony  i przyczepę 4,5t
      I mieszkam w Lubuskim nie mam nic innego do powiedzenia 
      Dziękuję za odpowiedź 
    • Przez Zoy
      Witam. Jakiś czas temu zakupiłem używanego tura do C-330. 
      po zakupie przystąpiłem do montażu i ogólnie wszystko szło bezproblemowo aż do momentu montażu poprzeczy trzymających wysięgniki ramienia z wspornikiem przedniej belki. Po założeniu poprzecza na wysięgnik to ta flansza, którą przykręca się do wspornika wydaje się przesunięta w przód tak jakby te poprzecza były zbyt długie. I teraz pytanie czy te poprzecza skracać czy popuścić te dwie śruby wysięgnika i na sztywno to wszystko skręcić. Bo jak popuszczę te wysięgniki to myśle ze będę w stanie to naciągnąć ale kwestia czy można tak zrobić aby w przyszłości nic nie strzeliło od naprezen 
    • Przez Antoszko
      Nie działa obrotomierz w Ursus 7524 jaka przyczyna? Czy ktoś miał już taki przypadek i jak sobie z tym poradził?
    • Przez Antoszko
      Nie działa obrotomierz w ursus 7524
    • Przez 60tka
      Witam mam problem z 60tką zacznijmy od początku. Czyściłem filtry powietrza razem z miską w filtrze ropą i pod moją nieuwagę ojciec wlał tą brudną ropę do baku i ciągnik od tego czasu zaczął przerywać. Wymieniłem filtry palowa na nowe stare paliwo spuściłem i płukałem bak odstojnik czysty paliwo dochodzi nie ma nieszczelnosci pompka zasilająca sprawna słychać przelew. Zdejmowałem wąż od filtra powietrza nic sie nie zmieniło zalałem srodek do czyszczenia wtrysków i poprawilo sie ale to nie było jeszcze to dałem ciągnik do mechanika mechanik zdemontował pompę wyczyścił ją w środku i wymienił jakąś sprężynę bo była pęknięta nie wiem jaką ciągnik przestał przerywać ale nadal gaśnie gdy chce sie ruszyć na jałowych obrotach np. Przy ruszeniu z 2 qlbo 3 ciągnik przygaśnie a na 4 potrafi zgasnąć. Ma moc nie przerywa tylko jakby od dołu go dławi a poniżej 800obr strasznie nie równo chodzi co myślicie to pompa do regeneracji czy wtryski do regulacji lub końcówki do wymiany 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v