Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Jimmy

Ursus- jak pomalowac?

Polecane posty

Jimmy    0

Witam. Mam w planach pomalować mój ciągnik. A dokładnie silnik + karoseria. Tylko mam teraz kilka pytań :

 

1. Czym najlepiej wyczyścić silnik aby lakier w przyszłości nie odpadał ?

2. Jakiego lakieru użyć do malowania silnika a jakiego do malowania karoserii. Nitro czy olejny lakier ?

3. Przy jakiej temperaturze powietrza najlepiej go malować ?

 

Dziękuje i Pozdrawiam :huh: :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
snopek4    1

najlepiej na silnik to myjka pozniej podklad i farba chloro kauczukowa

na karoserie to normalnie tylko nigdy w zyciu olejna bo po 2 latach wyblaknie najlepiej renowacyjna cos koszt okolo 50zl za 1l zalezy od koloru

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
t-tas    0

koledzy malowali klientowi c-330 ale malowali go latem-co do temperatur trzeba się trzymać temperatur podanych przez producenta farby, ale jeśli będziesz malował lakierem renowacyjnym to nawet 5-10 stopni może być ale jak zamiast odpowiedniego dla renowacji rozcieńczalnika użyjesz rozpuszczalnika nitro-wiem bo malowaliśmy tak kiedyś auto i jak lakiernik zobaczył,że jest zimno w garażu(była to zima) zamiast rozcieńczalnika do wyrobów ftalowych użył nitro bo szybciej odparowuje i utwardzacz działa w miarę normalnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

coolman111    54

Silnik najlepiej wyczyścić myjką wysokociśnieniową na gorącą wodę. Karoserie tak samo. Jeszcze lepiej byłoby wszystkie blachy przejechać papierem ściernym (najlepiej do czystej blachy, ale to by zajęło za dużo czasu). Co so silnika to nie wiem jakiej farby użyć, ale jeśli chodzi o karoserie to najlepiej dać podkład a potem jakiś autorenolak (nigdy olejną!) najlepiej 2 warstwy (cienko, aby nie porobiły się zacieki).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RadekURSUS    0

Ja myłem myjką ciśnieniową, na ciepłą wode.(przy silnych zabrudzeniach możesz dodatkowo użyć środka do mycia silnika ) Odtłuszczałem pożądnie i malowałem farbą renowacyją, i nie nażekam. Nie maluj zwykłą olejną bo może zejść po kontakcje z paliwem;/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej sodą kaustyczną rościęczońą z wodą, ale trzeba zaraz zmyć. I trzeba myć pod ciśnieniem oczywiście.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yogi    7

można sodą a można też krecikiem (takim do odtykania rur od zlewozmywu!) też go z wodą rozrobic i polac tylko lepiej na oczy uwarzać!!! :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lisek    3
można sodą a można też krecikiem (takim do odtykania rur od zlewozmywu!) też go z wodą rozrobic i polac tylko lepiej na oczy uwarzać!!! :)

 

Głównym składnikiem jest tam właśnie soda kaustyczna.

A uważać to trzeba na wszystko,nie tylko na oczy, bo to świństwo jest żrące i można się poparzyć. Poza tym soda niszczy gumowe elementy(kruszeją) i najlepiej stosować tylko w najbardziej zatłuszczonych miejscach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pronarek    2

wziąłem sie za malowanie mojej c-360 bo teraz to strach fotki zrobic i na af dodac narazie pomalowałem tur i pare drobnych dupereli na czarno jak zrobic reszte?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotrus89    3

Ursusowski pomarańcz maska, i kość sloniowa obrecze kół oczywiście, silnik i uklad jezdny na szaro.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hinco    0

ja zamiast żółtego-jajkowego-bleh! wole czerwony-dokładnie czerwień meksykańską :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pronarek    2

nie no nie bede robił z niego merca zrobie tak bo akurat takie farby mam w domu:

maska - czerwień meksykanska

błotniki - czerwień meksykanska

tur - czarny

mocowania lamp na błotnikach - czarny

a silnik - kolor rodowity czyli co gdzie niegdzie widac szary ale głownie to tam jest smar a nie mam mozliwosci zeby ciągnik odstawic do garazu i go odpicowac a po takim 6 godzinnym odswierzeniu juz jest lepiej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

felgi- srebrny

błotniki, maska- czerwień meksykańska

kabina i przednia atrapa- srebrna

a silnik na czarno

i możesz pomalować śruby od kół na czerwono

albo pomaluj na lampo u nas jeździ jeden taki i nawet ładnie to wygląda

 

zrobisz jak będziesz chciał :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

moja rada - malować tak jak było w oryginale.

jak się machnie myjką i farba odleci to tak nie znac (wiem po sprzęcie znajomych).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pronarek    2

w mnie i tak orginalne barwy zostały utracone bo najpierw była zółta pózniej pomaranczowa , zielona niebieska ,jeszcze inny odcien niebieskiego i na końcu czerwony z którego mało co zostało na błotnikach tylko był czerony ale maska po przejsciach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

uuuu w takiej sytuacji to dobre mycie z czyszczeniem. szpachla gdzie trzeba, dobra podkladówka i dac jej czas wyschnąć (bez zacieków jak pisali koledzy wyzej) a pozniej co chcesz

 

PS: ja myslę od kilku miesięcy swego 10145 przemalować na niebiesko/błękitno :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtus    1

Podkład to dobry jest czerwony tlenkowy i utwardzacz jest wskazany lub dobrej jakości lakier samochodowy :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    7
dobrej jakości lakier samochodowy :)

Orleans blue pearl Hondy :) na C-360 będzie wyglądać kozacko :(

 

Jak malowałem MF 255 to na blachy dałem meksykańską czerwień, a na korpus i koła poszedł szary (teraz żałuje że nie srebrny, wyglądałby dużo lepiej). Najgorzej jest z malowaniem zasyfionych części których nie da sie w 100% wyczyścic i odtłuścić, potem odpada farba i jeśli pod spodem był inny kolor to nieciekawie to wygląda. Dlatego najlepiej dać coś podobnego jak było. Co do kolorystycznych eksperymentów to szybko sie nudzą, więc nie szalałbym tylko zrobił możliwie klasycznie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tkryszt    0

ja bym pomalowal maske i blotniki na ciemny czerwony, felgi na srebrno kabine na czarno i sróby od kól na czarno :) no i obciazniki tez bym na czarno z przodu :( pozdro jak pomalujesz wrzuc jakies fotki :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez ludwik1977
      Witam wszystkich użytkowników forum. Mam jedno pytanie do wszystkich czy ktoś zna lub widział na pokazach model URSUS 3120 HL i coś może powiedzieć o wadach i zaletach byłbym wdzięczny
    • Przez adikpl1
      Chyba Ursus zostanie do końca rozsprzedany :angry:


      Aż się serce kraja co te skur... zrobili:
      ZPC URSUS
    • Przez Patryk3600
      Witam i proszę o poradę. Wiosną mam zamiar kupić ładowacz czołowy 3 sekcyjny i mam wybur, lepiej go kupić do Ursusa c360 czy massey fergusona 255? Będzie on robił prace takie jak: ładunek/rozładunek okrągłych bel słomy (120x120cm), ładunek obornika na rozrzutnik, i kilka prac z szuflą takich jak przewiezienie drzewa i piasku. Podajcie proszę plusy i minusy. Z góry dziękuję
    • Przez Mariusz123456
      Witam. Potrzebuje kupic najlepiej uzywany badz zlece wykonanie plugu do mojego ursusa 1614. Najlepiej z jakims atestem lub homologacja o ile jest cos takiego. Potrzebuje to na wlasny uzytek bo mam prawie 2 km do asfaltu a gmina nie odsnieza bo droga jest prywatna itp. Dodatkowo uslugi.
       
      Ps. Jakie sa stawki za odsniezanie bez faktury? Chodzi o drogi i parkingi. 
    • Przez newholland28
      witam mam problem ze sprzęgłem w ursusie 5714 czesto ździera sie tarcza 1 stopnia ciągnik posiada tura słyszałem o tarczach porcelanowych czy warto w nią inwestować i co przy tym jeszcze  warto wymienic  zeby w miarę długo pochodziło 
      proszę o dobre rady z góry dziękuje
×