Skocz do zawartości

Ursus- jak pomalowac?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
jaki podkład użyć pod autorenolak <_<

 

 

ODP:

Autorenolak :lol:

My skrzynie silnik pomalowaliśmy siwym autorenolakiem -~25zł litr -bez podkładu (dobrze był umyty i odtłuszczony)

A karoserie tez autorenolakiem tylko ze czerwonym ~55zł litr a jakim podkładem było malowane to nie wiem bo kupilismy nowe blotniki i zawiezlismy je razem z maską do lakiernika :lol:

 

 

Ja bym Ci radził tak:

Zrób na czymś próbę tej farby którą będziesz malował i jeżeli będzie Ci sie trochę wydawać za jasna to daj ciemny podkład a jeżeli za ciemna to jasny podkład :lol:

 

Np jezeli maskę bedziesz malował na czerwono autorenolakiem to podklad mozesz zastosować ze siwego autorenolaku

Ja jak telewizorek (ekranik jak kto woli) przy masce malowałem to na podkładówke dałem siwy autorenolak z utwardzaczem i za 6godz srebrną farbę -efekt super B)

 

Do pomalowania C-360 zuzylismy okolo prawie 2l czerwonej (jak wyzej pisałem -komorowo malowana karoseria)

litr czarnej (domieszka do siwej + pomalowanie kabiny) no i 2l siwej

No i 0,25 farby o nazwie ,,felga" -koszt 25zł -pomalowaliśmy nią altek, kokpit (bez wspornika) 4duze koła, dwa małe, piasty no i ,,telewizorek"

 

Chyba każdego podkładu, który nadaje się pod lakiery samochodowe i do powłok metalowych. Najlepiej taki, aby pozostawiał matową powierzchnię, wtedy łatwiej będzie można nanieść grubsza warstwę lakieru (nie będzie tak spływał z powierzchni i robił zacieków).

 

 

Przy malowaniu polecam dodac tzw. bejcę taki dodatek do farby to jest (do litra autorenoalaku kosztuje to 7zł)

lepsze krycie, mniej zacieków, po wyschnięciu jest bardziej odporna na zarysowania itd, no i prędzej schnie (3godz i prawie sucha)

Najlepiej dolewac to ,,na oko" do pistoletu i wymieszac <_<

Opublikowano

Witam. Niebawem zamierzam malować swego ciapcia i mam takie pytanko.

Chce malować pistoletem,lecz nie mam kompresora.

Czy w związku z tym moge wykorzystać sprężarke ciągnikową ?

Będe wdzieczny za Wasze sugestie i porady

pozdr.

Opublikowano

a nie lepiej zaprowadzic ci ta trzydziestke do jakiegos mechanika i Ci ja pomaluje a przy okazji moe cos naprawi jak zobaczy..u mnie sasiad prowadzal trzydziestke do kapitalki i mechanik mu ja zrobil i pomalowal- za wszystko zabulil ok 3tys., ale ciagniczek wyglada jak nowy :P ja tak planuje zrobic ze swoim ruskim, ale to dopiero we wrzesniu..

Opublikowano
Witam. Mam w planach pomalować mój ciągnik. A dokładnie silnik + karoseria. Tylko mam teraz kilka pytań :

 

1. Czym najlepiej wyczyścić silnik aby lakier w przyszłości nie odpadał ?

2. Jakiego lakieru użyć do malowania silnika a jakiego do malowania karoserii. Nitro czy olejny lakier ?

3. Przy jakiej temperaturze powietrza najlepiej go malować ?

 

Dziękuje i Pozdrawiam :P:P

 

wiesz możesz na ropować cały traktor po ówczesnym zdjęciu maski kabiny błotników powtarzam cały pędzlem żeby wszystek smar i bród namókł potem ewentualnie pistoletem i sprężarką jeszcze mgiełką na ropować calusieńki.

i go wziąć pod myjkę i wyszorować porządnie.

Poczekać do wyschnięcia przynajmniej 1 dzień i przeczyścić szczotą drucianą.

Silnik ja zastosowałem chyba bo już nie pamiętam podkład korozyjny 2 warstwy z pistoletu cienkie warstwy

i potem farbą silikonową też silnik i skrzynię 2 warstwy cienkie a może i 3?? nie pamiętam

podkreślę cienkie warstwy żeby zacieków nie było.

 

Maska i błotniki

wyszorowałem szczotą i papierem ściernym. Podkład czerwony cienko 2 warstwy i

kupiłem żółtą farbę samochodówkę plus dodatkowo utwardzacz do lakieru.

Wymieszałem w słoiku tak aby to wszystko było wymieszane i malowałem 2 dni 4 warstwy koloru żółtego.

Do kabiny wyszczotkowałem i pomalowałem pędzlem podkład 1 warstwę i kauczukiem chloro-kauczukiem 2 warstwy nawierzchnie.

I jest ok.

Nie mogę dostać tłumika pomalowanego taką olejną farbą tylko srebrzanką to po 1 roku cały już koroduje a tamte się trzymają parę lat...

hm to wszystko

oczywiście jak przed takim odmalowaniem po 30latach to gruntowny ślinik góra i dół. poprawienie hamulca tylko niestety luzów w skrzyni nie dało sie wyeliminować :/

to tyle.

Zachęcam na obejrzenie fotki w galerii jest tam bez kabiny.

Opublikowano
a nie lepiej zaprowadzic ci ta trzydziestke do jakiegos mechanika i Ci ja pomaluje a przy okazji moe cos naprawi jak zobaczy..u mnie sasiad prowadzal trzydziestke do kapitalki i mechanik mu ja zrobil i pomalowal- za wszystko zabulil ok 3tys., ale ciagniczek wyglada jak nowy :P ja tak planuje zrobic ze swoim ruskim, ale to dopiero we wrzesniu..

 

chodzi o to,że sam chce pomalować,do tego mechanik niepotrzebny.

zastanawiam sie tylko,gdzie podczepić przewód z pistoletem,

do zbiorniczka powietrza przy silniku,

czy z tyłu,gdzie podpina sie przewód powietrza przyczepy ??

Opublikowano

Robie remont kapitalny Ursusa c-360. Oprocz naprawy silnika i innych podzespołów chce również go pomalować. I do was pyatanie jaka farba malowac (silnik i korpus a jaka blachy) i ile mnie to wyjdzie mniej wiecej????

Opublikowano

Ja bym na twoim miejscu silnik i korpus pomalował na czarno a maskę i błotniki na czerwono :) . Ładnie te kolory wyglądają na tych traktorach, albo możesz pomalować po staremu czyli maskę i błotniki na żółto :)

Opublikowano

Co Wy tak tego czarnego żeście ze uczepili? :)

 

Jezeli ktos naprawdę jest zainteresowany malowaniem to zapraszam tutaj:

film:

http://pl.youtube.com/watch?v=jLfLyCHREpw

foty:

http://www.agrofoto.pl/forum/Ursus-C-360-p...image50781.html

http://www.agrofoto.pl/forum/Ursus-C-360-p...image50783.html

http://www.agrofoto.pl/forum/Przeniesienie...image58268.html

 

Z kabiną:

http://www.agrofoto.pl/forum/Ursus-C-360-image60425.html

http://www.agrofoto.pl/forum/Ursus-C-360-image60975.html

 

wiecej fot znajduje sie w mojej galerii :)

 

ODP:

Autorenolak :)

My skrzynie silnik pomalowaliśmy siwym autorenolakiem -~25zł litr -bez podkładu (dobrze był umyty i odtłuszczony)

A karoserie tez autorenolakiem tylko ze czerwonym ~55zł litr a jakim podkładem było malowane to nie wiem bo kupilismy nowe blotniki i zawiezlismy je razem z maską do lakiernika :)

 

 

Ja bym Ci radził tak:

Zrób na czymś próbę tej farby którą będziesz malował i jeżeli będzie Ci sie trochę wydawać za jasna to daj ciemny podkład a jeżeli za ciemna to jasny podkład :)

 

Np jezeli maskę bedziesz malował na czerwono autorenolakiem to podklad mozesz zastosować ze siwego autorenolaku

Ja jak telewizorek (ekranik jak kto woli) przy masce malowałem to na podkładówke dałem siwy autorenolak z utwardzaczem i za 6godz srebrną farbę -efekt super :)

 

Do pomalowania C-360 zuzylismy okolo prawie 2l czerwonej (jak wyzej pisałem -komorowo malowana karoseria)

litr czarnej (domieszka do siwej + pomalowanie kabiny) no i 2l siwej

No i 0,25 farby o nazwie ,,felga" -koszt 25zł -pomalowaliśmy nią altek, kokpit (bez wspornika) 4duze koła, dwa małe, piasty no i ,,telewizorek"

 

 

 

 

Przy malowaniu polecam dodac tzw. bejcę taki dodatek do farby to jest (do litra autorenoalaku kosztuje to 7zł)

lepsze krycie, mniej zacieków, po wyschnięciu jest bardziej odporna na zarysowania itd, no i prędzej schnie (3godz i prawie sucha)

Najlepiej dolewac to ,,na oko" do pistoletu i wymieszac :)

Opublikowano

@marcin974 musze ci przyznac ze podoba mi sie twoj malunek:) silnik pomaluje na taki sam kolor a co do blach to pozostane przy kolorze zoltym ( 2 ciagniki w gospodarstwie pomalowane na czerwono wystarcza jeden musi sie roznic:) ) Możesz mi napisac czy dodawalas jakis lakier bezbarwny do tego czerwonego koloru?????

Opublikowano

Do czerwonego chyba nic nie bylo dodawane, a jeżeli zależy Ci by ,,trenowano" oko na Twojej C-360 to odżałuj trochę miedzi i daj do lakiernika, zobaczysz jaki połysk bedzie, kurzu tyle nie siada, i dobrze sie myje ciągnik po takim malowaniu :)

 

Do siwej to dodawałem jakis utwardzacz (pisałem wyzej)

 

Zastanawiałem sie czy na czarno nie pomalować (przecieków by nie było widac) ale nie zbyt ladnie by o wyglądało -tym bardziej ze kabine mem czarną ale zostaliśmy przy siwej a wiekszosc przecieków pouszczelnialismy :)

 

 

A co do fot to pamiętajcie ze na żywo jest inny efekt jak sie patrzy a inny na obrazku :)

Opublikowano

Mam taki mały problemik :) Chodzi mi o to że jak mam teraz pomalowany ciągnik (chodzi o C-330) na czerwono, a chciał bym go przemalować na żółto to muszę coś zmieniać w dowodzie rejestracyjnym? w dowodzie napisany kolor lub jakiś numer koloru ciągnika? czy mogę sobie bez żadnych problemów przemalować ciągnik?

 

Proszę o odpowiedź :)

Opublikowano

ja tez mam taki problem pomalowałem c-330 na czerwono a był przedtem kolor żółty ;) z tego co słyszałem to trzeba podać nowy kolor i nowy dowód wyrobić:)

Opublikowano

Co do malowania mojej c - 330 to koszty były nie wielkie. Tylko podkład i puszka czarnej farby. Co prawda farbę czerwoną już miałem a dokładnie CZERWONY RACING :o;) . Wyszło super bo malarza miałem dobrego

Opublikowano

JA jak juz to bym malowal na orginal. Zawsze ciagniki w barwach takich jakich byly najbardziej mi sie podobaly i jakby byl ciagnik do sprzedania to kazdy najwiecej zaplaci za ciagnik taki,ktory wyglada jakby byl w barwach z fabryki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez mlody_rollo
      Witam chciałbym się dowiedzieć jak mógłbym zacząć  rolnictwo siejąc zboze mam:ursus c-360 Pług 3 skibowy LEJEK  Opryskiwacz Kultywator Brony  i przyczepę 4,5t
      I mieszkam w Lubuskim nie mam nic innego do powiedzenia 
      Dziękuję za odpowiedź 
    • Przez Zoy
      Witam. Jakiś czas temu zakupiłem używanego tura do C-330. 
      po zakupie przystąpiłem do montażu i ogólnie wszystko szło bezproblemowo aż do momentu montażu poprzeczy trzymających wysięgniki ramienia z wspornikiem przedniej belki. Po założeniu poprzecza na wysięgnik to ta flansza, którą przykręca się do wspornika wydaje się przesunięta w przód tak jakby te poprzecza były zbyt długie. I teraz pytanie czy te poprzecza skracać czy popuścić te dwie śruby wysięgnika i na sztywno to wszystko skręcić. Bo jak popuszczę te wysięgniki to myśle ze będę w stanie to naciągnąć ale kwestia czy można tak zrobić aby w przyszłości nic nie strzeliło od naprezen 
    • Przez Antoszko
      Nie działa obrotomierz w Ursus 7524 jaka przyczyna? Czy ktoś miał już taki przypadek i jak sobie z tym poradził?
    • Przez Antoszko
      Nie działa obrotomierz w ursus 7524
    • Przez 60tka
      Witam mam problem z 60tką zacznijmy od początku. Czyściłem filtry powietrza razem z miską w filtrze ropą i pod moją nieuwagę ojciec wlał tą brudną ropę do baku i ciągnik od tego czasu zaczął przerywać. Wymieniłem filtry palowa na nowe stare paliwo spuściłem i płukałem bak odstojnik czysty paliwo dochodzi nie ma nieszczelnosci pompka zasilająca sprawna słychać przelew. Zdejmowałem wąż od filtra powietrza nic sie nie zmieniło zalałem srodek do czyszczenia wtrysków i poprawilo sie ale to nie było jeszcze to dałem ciągnik do mechanika mechanik zdemontował pompę wyczyścił ją w środku i wymienił jakąś sprężynę bo była pęknięta nie wiem jaką ciągnik przestał przerywać ale nadal gaśnie gdy chce sie ruszyć na jałowych obrotach np. Przy ruszeniu z 2 qlbo 3 ciągnik przygaśnie a na 4 potrafi zgasnąć. Ma moc nie przerywa tylko jakby od dołu go dławi a poniżej 800obr strasznie nie równo chodzi co myślicie to pompa do regeneracji czy wtryski do regulacji lub końcówki do wymiany 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v