Skocz do zawartości

Problem z Valtra T190


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Zrobić kalibrację (zimą problematyczne wymagany olej w skrzyni co najmniej 40*C) a jeżeli nie pomoże to niestety wymiana tarczek układu nawrotnego (jeżeli to samo i na zimnym i ciepłym oleju w skrzyni ) jeszcze  możliwe uszkodzenie uszczelniacza tego sprzęgła i olej ucieka i nie dociska tarczek wówczas na wysokim przełożeniu czuć znaczący poślizg i będzie to narastać wraz z temperaturą oleju -  ( tfu tfu tfu jednak Valtra się psuje )mam kilka i żeby nie zapeszyć ale olej filtry paliwo i jechać do końca życia i jeden dzień dłużej  - pomijam czego sam nie spier.... przez głupotę  

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, RU68 napisał:

Zrobić kalibrację (zimą problematyczne wymagany olej w skrzyni co najmniej 40*C) a jeżeli nie pomoże to niestety wymiana tarczek układu nawrotnego (jeżeli to samo i na zimnym i ciepłym oleju w skrzyni ) jeszcze  możliwe uszkodzenie uszczelniacza tego sprzęgła i olej ucieka i nie dociska tarczek wówczas na wysokim przełożeniu czuć znaczący poślizg i będzie to narastać wraz z temperaturą oleju -  ( tfu tfu tfu jednak Valtra się psuje )mam kilka i żeby nie zapeszyć ale olej filtry paliwo i jechać do końca życia i jeden dzień dłużej  - pomijam czego sam nie spier.... przez głupotę  

Dzięki za odpowiedz posprawdzam i również bez awaryjności 

2 godziny temu, Rowan napisał:

Mogą być też wywalone zawory. Spotkałem sie z takim przypadkuem przy przebiegu ok 12tys h w N111.

Dzięki za odpowiedz, jeszcze jakbym mógł prości o odpowiedz o które zawory chodzi 

 

Edytowane przez Prop
Opublikowano

Nie znam ceny całości  ale warto sprawdzić  cewka może nie mieć dostatecznego kontaktu na złączu  a to sprawdzić to żadna filozofia i bez wielkiego rozbierania 

Opublikowano

Nie znam wartości oporu przy jakim wywala błąd ale ja zaczynam zawsze od prostego poszukiwania problemu .A teraz jeszcze myślę że zawór raczej nie bo są dwa zawory przód  i tył  a szarpanie na obydwu -więc usterka jest na części wspólnej dla obu kierunków .Ja bym dzwonił do dealera albo Paczkowa tam zawsze starają się grzecznie doradzić - nie takie bydło jak  znajomi opowiadają w innych markach 

  • Like 1
Opublikowano
Dnia 30.12.2021 o 17:58, RU68 napisał:

Nie znam wartości oporu przy jakim wywala błąd ale ja zaczynam zawsze od prostego poszukiwania problemu .A teraz jeszcze myślę że zawór raczej nie bo są dwa zawory przód  i tył  a szarpanie na obydwu -więc usterka jest na części wspólnej dla obu kierunków .Ja bym dzwonił do dealera albo Paczkowa tam zawsze starają się grzecznie doradzić - nie takie bydło jak  znajomi opowiadają w innych markach 

zastosowałem się do waszych sugestii i na razie nie szarpie ale chciałbym jeszcze przeprowadzić kalibracje mogę prosić o jakieś sugestie?

 

 

Opublikowano

Jak chodzi po co grzebać -żeby popsuć? .Kalibracja to zmiana czasów otwierania zaworów półbiegów i mam najstarszą 2000r najnowszą 2015 pomiędzy też jest kilka i w ani jednej nie robiłem nigdy kalibracji i jeżdżą bez zastrzeżeń .

A co zrobiłeś bo napisałeś ogólnie 

Opublikowano
Dnia 12.01.2022 o 20:20, RU68 napisał:

Jak chodzi po co grzebać -żeby popsuć? .Kalibracja to zmiana czasów otwierania zaworów półbiegów i mam najstarszą 2000r najnowszą 2015 pomiędzy też jest kilka i w ani jednej nie robiłem nigdy kalibracji i jeżdżą bez zastrzeżeń .

A co zrobiłeś bo napisałeś ogólnie 

wymieniłem cewki i pompę bo już była dojechana tylko wskoczył kolejny problem czasami blokuje kierownice 

 

Opublikowano
19 godzin temu, RU68 napisał:

 lekkie szarpanie kierownicy w trakcie używania podnośnika to raczej normalne

lekkie jak by lekko szarpało to bym się nawet nie martwił ale ją blokuje tak że nie chce w ogóle kręcić 

 

Opublikowano

Chyba trzeba przeregulować rozdzielacz -normalnie ma dawać pierwszeństwo układowi kierowniczemu a nadwyżki na podnośnik .A spróbuj co się dzieje podpiąć pod hydraulikę silnik hydrauliczny czy pójdzie kręcić 

Opublikowano
Dnia 19.01.2022 o 19:00, RU68 napisał:

Chyba trzeba przeregulować rozdzielacz -normalnie ma dawać pierwszeństwo układowi kierowniczemu a nadwyżki na podnośnik .A spróbuj co się dzieje podpiąć pod hydraulikę silnik hydrauliczny czy pójdzie kręcić 

Nie wiem co jest nie tak jak jechałem bo miałem robotę do wykonania to nagle straciłem biegi coś walnęło w skrzyni ale zgasiłem odpaliłem na nowo i wszystko na chwile wróciło 

Opublikowano

tłumaczysz niezrozumiale  "na chwilę wróciło "? Żeby nie popsuć proponuję zadzwon do Valtra polska paczkowo poproś pana Grzegorza Wawrzynkiewicza - powinien pomóc .Na Kombinujemy i będzie gorzej niż jest 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v