Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. mam problem ze sprężarką w MF 255. Mianowicie napompuje mi do 5 atmosfer a potem sprężarka wydaje dziwne odgłosy jakieś zgrzyty, i nic więcej nie dopompuje powietrza. Jeszcze na dodatek często sie zatrzymuje na ułamek sekundy bo kontrolka od ładowania się zapala i gaśnie . Mogę liczyć na waszą pomoc bo potrzebna mi jest pneumatyka w tym ciągniku. Jak to naprawić i co jest przyczyną tej awarii?

Opublikowano

Hmmm, od tego bym zaczął.

Ściągnik pasek i zobacz ręką jak się kręci koło pasowe sprężarki, jak się koło 'chaczy' to trzeba ją rozebrać i zobaczyć co się stało w środku.

Gdyby padł układ tłokowy to by nie pompowała do 5atm wg mnie.

Opublikowano

Jedynie co mogę ci poradzić to w sprawie poślizgu paska. Te ciągniki tak już maja że pasek się ślizga musisz zastosować szerszy pasek bo prawdopodobnie kolo pasowe w sprężarce tak ci się już wyślizgało że pasek nie klinuje się na kole a osiada na samym spodzie więc zastosuj szerszy ale nie będzie chodzić na kole przy silniku

Drugą przyczyną jest to że ten pasek słabo opasa koło pasowe sprężarki. Ja u siebie przerobiłem to całkiem. Oryginalnym napinaczem napinasz do zewnątrz ciągnika tak że pasek coraz bardziej odstaje od sprężarki. Teraz u siebie mam przerobiony napinacz napinam do środka tak że pasek okala bardziej koło pasowe (3/4 zakrywa pasek a nie jak oryginalnie 1/2). Wystarczy oryginalne koło napinacza wymienić na płaskie i zmienić pasek na krótszy od c330(jeśli masz jeszcze gdzieś maszynę do młócenia to idealnie nadaje się napinacz od pasa płaskiego (na te same łożyska, wystarczy całą oś przełożyć) ;)

Opublikowano

Nie wiem nie miałem tego. Możesz zdjąć pasek i pokręcić ale jeśli zgrzyta od 5atm to niemożliwe że łożysko, jakby ono nawaliło to od samego początku by dawało o sobie znać- przyprowadź ciągnik to na pewno znajdę przyczynę ;)

 

5atm to nie za duże ciśnienie?

Opublikowano

Te sprężarki Maxymalnie pompują 14 atmosfer i u mnie tez tyle pompowało aż do czasy kiedy sobie sprężarka dłużej pochodziła pod większym obciążeniem

 

Edit No wiec tak. Sprężarka nie była niczemu winna. To klekotanie wydobywało się z alternatora z tego sprzegielka miedzy sprężarkom a alternatorem. Zatrzymywało się dlatego że były walniete łożyska w alternatorze. Wiec wymieniłem alternetor na nowy (280 zł) bo tam jeszcze był wirnik rozwalony (nie było przejścia) i nie ładował. Teraz wszystko jest dobrze

Opublikowano

Witam, czy któryś z kolegów ma jakieś namiary na sklep w którym mogę dostać tulejki do takiej sprężarki? Za chiny nie mogę dojść co jest z nią, ciagle olej sie leje miedzy nią a altkiem.

Opublikowano

Witam. Panowie co chwila wywala mi ten plastikowy łącznik miedzy sprezarką a alternatorem. Co jest tego winą. Sprężarka czy alternator. Alternator zmieniłem na naowy i dalej to samo.

Opublikowano

Mi tez sie leje olej i co 3 miechy musze wymieniac simering bo mi go wywala...A nie myslcie sobie ze przelewam olej bo leje miedzy min a max tak jak powinno byc

Opublikowano

Tulejki są dobre? Olej spod niej nie cieknie? Możliwe, że jest luz na tulejce i sie plastik wybija, a jak nie to zmiana całego sprzęga.

 

 

Kolego wymieniłem tujejki. pierscienie i sprzegiełko tez na nowe zmieniłem. Szlak mnie juz z tym trafia. Założe nowy łacznik. Tydzien pojezdze i znowu rechocze. Jesli chodzi o sama sprezarke to działa poprawnie. Pompuje jak trzeba. Moze jakis zawor czy cos nie działa odpowiednio. Nie mam pojęcia. Nowy alternator tez zalozyłem. Wiec chyba teraz to zostaje wymienic kompletną sprężarkę. Ale nie chce ładować w w niego kasy. Kompletna z 1500 kosztuje. Pozdrawiam

 

Mi tez sie leje olej i co 3 miechy musze wymieniac simering bo mi go wywala...A nie myslcie sobie ze przelewam olej bo leje miedzy min a max tak jak powinno byc

Jak wywala Ci simeringi to musisz zmienic czesci ktore z nimi wspolpracują czyli od strony alternatora sprzegiełko albo z drugiej strony kołko pasowe. Z czasem wyciera sie na nich rowek pod simeringiem i wymiana samego simmeringu nic nie daje. Mozesz tez sprobować nie wciskac całkiem mowego simeringu na stare miejsce tylko zostawic z dwa milimetry nie docisniety. Wtedy bedzie współpracował z wałkiem w nowym miejscu i bycmoze wyciek ustanie. Nie ma na to regóły. Zalezy tez od simeringu. Jesli wisiał gdzies w sklepie na gwoździu to napewno nie bedzie trzymał. Ogolnie to porazka z tą konstrukcją w tych mf - ach. Alternator powinien być oddzielnie i byłoby ok. Pozdro

Opublikowano

Dodam, ze u mnie zastosowałem tzw. "luźny obieg", bo zgubiony jest zawór redukcyjny i zaślepione jest wyjście ze zbiornika tak żeby można było pompować koła. Na stałe założona jest końcówka od przewodu od pompowania, żeby te powietrze uchodziło.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez MF255\
      Witam.
      Mam problem z podnośnikiem gdy olej się rozgrzeje to się zacina Tuz (brak reakcji na suwaki) po ostygnięciu wraca gdy przełącze rozdzielacz pod siedzeniem to belki opadają i jest dobrze.
      Nowy filtr hydrauliczny ,zaworek bezpieczeństwa oringi i podkładki na rurce.
      Gdy ciągnik się rozgrzeje to też słychać delikatne drgania . 
      Ma ktoś może pomysł co to może być?
    • Przez andrev1822
      Jak w temacie. Ostatnimi czasy mam problem z hydraulika. Podnośnik odkąd kupiliśmy podnosił pulsacyjnie i na zgaszonym opadał dość szybko. Przy orce pługami obrotowymi 3x40 waga około 700kg przy obrocie trzeba było gazu dodać. Ale dzisiaj jak założyłem agregat 3.6m to po robocie zaczął wolno podnosić i ciężko było go złożyć. Strasznie szarpie podnośnikiem i można powiedzieć że całym ciągnikiem. Do wymiany pompy? Mam jeszcze trochę roboty w polu 
    • Przez tiger2911
      Dzień dobry
      Potrzebuje informacji gdzie są bezpieczniki w massey Ferguson 590 z opisem. Problem z prądem brak kontrolek, nie można zapalić akumulator rozładowany 
       
    • Przez karol_365
      Witam. Może ktoś podpowie, czy mam słuszne podejrzenie odnośnie wycia w skrzyni i ewentualnie doradzi jak to zlikwidować. Jakieś 2 lata temu zakupiłem MF 698 w tanich pieniądzach z niesprawnym wzmacniaczem momentu ( dźwigienka pod kierownicą, czyli skrzynia na 2 wajchy). Wzmacniacz ogarnąłem. Były pęknięte pierścienie w nim i przy okazji zregenerowałem kosz wzmacniacza. Przed remontem nie było praktycznie ciśnienia na skrzyni z jazdą, więc dla spokojności wstawiłem nową pompę hydrauliczną. Podczas wymiany zauważyłem że na przekładni pompy hydraulicznej na takiej płycie ( dołączam na zdjęciu) jedne koło zębate było luźne( strzałka na zdjęciu) . Niestety zignorowałem to i złożyłem wszystko do kupy. Efekt? Wszystko działa jak żyleta, wzmacniacz ,wom , podnośnik, cisnienia są luks. Jedynie pozostało głośne wycie. Wycie pojawia się tylko i wyłącznie wtedy gdy załączony jest wzmacniacz momentu, tzw. przyspieszacz. I moje pytanie brzmi, czy te wycie może powodować te małe koło zębate, które miało luz , które ja zignorowałem i zostawiłem? Ciągnikiem dużo nie jeżdżę ale jak już coś robię , to mnie szlak trafia , bo wyje to głośniej niż c360 z kosiarką 😅 W wolnej chwili chciałbym to zrobić ale przed tym wolę się upewnić czy dobrze myślę. Pozdrawiam 




    • Przez kuna9977
      Zastanawiam się nad opryskiwacza wpadł ładny pilmet 1215 używany. Tylko mam górzysty teren i zastanawiam się czy MF 255 z pełnym da radę na 2 biegu. Też mam kilka kawałków w klin jak wygląda sprawa ze zwrotnością? Czy lepiej kupić 800l. Na Zetora 7340. Mf mały zwinny mało pali chodzi również z rozsiewaczem. 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v