Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Brałem pod uwagę jeszcze steyr ale valtra wyszła tylko 5tys drożej, a po za tym marka i prestiż i to jest pierwszą valtra we wsi a co. Acha i finansowanie fabryczne też za tym przemawiało.

Opublikowano (edytowane)

A to niespodzianka, że V G tańsza od 5S; po rozmowach na Agrotechu z przedstawicielami obu marek wywnioskowałem co innego.

Skoro droższa od Steyra to ile kosztuje Case Vestrum w takim razie, w sumie w standardzie fajnie wyposażony ten Vestrum, i ta bezstopniówka - fajna sprawa.

Wiadomo, każdy ma jakieś upodobania, gusta, fajnie jest mieć coś co inni jeszcze nie mają. Jednak staram się podchodzić na chłodno, racjonalnie. I mimo, że design Ariona mi się nie podoba ( najlepiej wypada dla mnie właśnie Valtra)  to jednak niskie spalanie, rozwiązania ergonomiczne, i podejrzewam, że cena również, przemawiają za racjonalnością. 

No i mierzi mnie opisywany w tym temacie problem z przekładnią w G , że po jakiejś kalibracji przez serwis problem mija - serio, w takiej prestiżowej marce po zjeździe maszyny z linii fabrycznej nie sprawdzają co sklecili??? To standardowe dla fabryki tureckiej gdzie składali nieszczęsne TD5.  Tak, że ten opisywany problem dodał mi otrzeźwienia nieco i wybudził z Valtrowego dreamingu.  Teraz moda na JD u nas we wsi. 

Dalej mam mentlik w głowie. A jutro musze ofertę załatwić żeby do doradcy przesłać czym prędzej. 

PS

a Kubota M6 ?   To mi się wydaje racjonalna maszyna. Ale opinie są skrajnie podzielone o tej marce, a i model M6 może być za duży na nasze drogi polne (Podhale i okolice )

Edytowane przez proxima95
Opublikowano

witam zna ktoś zamiennik filtra kabinowego 4385488M3 ACCO orginał trochę drogi może znacie zamiennik jego wymiary szerokość 298mm długość 298mm wysokość 66mm pozdro 

Opublikowano

Kupiłem HiFi SC 60132 cam3 z wiem aktywnym za 107 zł. Jest dokładniejszy. Pasuje na ścisk. Wersja bez węgla aktywnego jest dedykowana do serii G i powinna pasować idealnie.

Opublikowano

robił ktoś z Was wymianę filtrów chciałem zrobić paliwowe olej w silniku +filtr i filtry skrzyni a w adblue jest jakiś filtr znacie może cenę takiego kompletu ? pozdro u mnie 700h i bryka powiem wam że o wiele żwawsza jak miała 100h

Opublikowano
Dnia 29.08.2023 o 16:57, grys napisał:

robił ktoś z Was wymianę filtrów chciałem zrobić paliwowe olej w silniku +filtr i filtry skrzyni a w adblue jest jakiś filtr znacie może cenę takiego kompletu ? pozdro u mnie 700h i bryka powiem wam że o wiele żwawsza jak miała 100h

No, a nasza valtra n113 hitech z 2012 roku, zrobione 2000 h już w nie długim czasie zostanie chyba podpalona. To najgorsze awaryjne gówno jakie świat widział. Mamy jej już tak serdecznie dość, że mam co do niej szalone myśli. Tyle awarii od początku ( kupiona nowa), które w niej wystąpiły to już woła o pomstę do nieba. Miała być super bezawaryjna, bo to marka sama w sobie przecież. Średnio co nie całe 20 h wyskakuje coś nowego. M.in. co pamiętam wymieniony rewers, jeszcze na gwarancji, pęknięty bak paliwa tuż pod śruba koło schodków ( stwierdzili, że najprawdopodobniej z powodu drgań), pęknięty przewód hydrauliczny, który idzie do elektrozaworów, kolejny przetarty i kolejny wyciek oleju z tym związany, pęknięty zbiorniczek wyrównawczy, napinacz paska wentylatora wymieniony, bo piszczał, wymienione w zbiorniku adblue coś, nie pamiętam już jak się to nazywa, po przeciętne kabelki koło tłumika ( na wydechu), problem od początku z viskozą, nie działała od razu jak powinna, w tej chwili jest do wymiany, z takich drobnych to w czasie jazdy pękło lusterko wewnątrz kabiny i wyleciał głośnik. To tak po krotce, myślę, że niektórych ciekawostek już nie pamiętam. W tej chwili wyskakuje na pulpicie napis cool i ciągnik zaczyna szarpać, niestety raz byli z serwisu, podłączyli komputer i zasugeriwali odłączenie adblue.  Dużym problemem jest to, że w serwisie nie ma dobrych i kompetentnych pracowników, co chwilę przyjmują nowych, bo jak ktoś popracuje chwilę i czegoś się nauczy to odchodzi tam gdzie lepiej płacą. Zaznaczę, że ciągnik jest zadbany, nie wypracowany, do wszystkich napraw i serwisów przyjeżdżali serwisanci od dealera valtry, niestety znamy też pana, który ma również ogromne problemy z takim ciągnikiem, a przede wszystkim duży żal do serwisu, który nie umie pomóc. 

Opublikowano
1 godzinę temu, beata12596 napisał:

zrobione 2000 h już w nie długim czasie zostanie chyba podpalona. To najgorsze awaryjne gówno jakie świat

Witam 

Pani Beato właśnie się mocno zastanawiam nad zakupem valtry G.  Z tego co się orientuję to Pani jest z okolic Hrubieszów.

Ja ze względu na rejonizację mam kupować w Agricola Lublin oddział Krasnystaw/ tuliglowy 

Martwię się bo pomoc ze strony serwisu to podstawa. Mam złe doświadczenia z farmtraca zakupionego w Chełmie w Fino.

Czy mówimy o tym samym delerze?

 

Opublikowano (edytowane)

Dokładnie tak. Zdecydowanie odradzam zakup ciągnika u nich, bo serwis tam to jest jedna wielka porażka. Nie jest to tylko nasze zdanie niestety. Mamy również Farmtraca 665 dt z 2006 r, kupiony w Krasnystawie, teraz handlują Classami chyba, jak dla nas ciągnik bezawaryjny, raz wydmuchana uszczelka pod głowicą i notorycznie urywana linka od rewersu, ale po małych przeróbkach jest git. 

Jutro kolejny telefon do serwisu valtry i prośba o przyjazd i usunięcie awarii, bo ciągnik jest potrzebny, a ten dziad więcej stoi niż jeździ. Oczywiście przyjedzie dwóch serwisantów, jeden od razu podłączy komputer ( w tym czasie drugi sprawdza newsy na " fejsbuku"), a potem zacznie się duma nie co to może być. Kiedyś przyjeżdżał jeden serwisant i dawał radę, teraz koszty dojazdu razy dwa i koszty roboczo godziny razy dwa. 

Edytowane przez beata12596
Opublikowano (edytowane)
6 minut temu, robert1226 napisał:

Gdzie w farmtracu jest linka od rewersu ????

Przepraszam, od sprzęgła. Rewers jest mechaniczny oczywiście , w naszym jest założony tur ( mamy hodowlę) i to sprzęgło jest eksploatowane bardzo intensywnie 🙂

Edytowane przez beata12596
Opublikowano

U mnie już na 600 mtg Filtry, oleje wymienione teraz już 700 stuknelo i no właśnie i. Ostatnio wywala mi na desce błąd od nawigacji ( kierownica z wykrzyknikiem na czerwono), kontrolka od stanu oleju w silniku( stan jest). Dodam że filtry i oleje oryginalne Valtry. Teraz jeszcze przy spychaniu dyń na żółto jakąś zębatka na niższych obrotach. Problem zgłoszony najgorzej że już po gwarancji a tu zaczyna się choinka... mam tylko nadzieje że nowy dealera będzie miał bardziej doświadczony i ogarniętych mechaników.

Opublikowano
23 godziny temu, Damian44 napisał:

U mnie już na 600 mtg Filtry, oleje wymienione teraz już 700 stuknelo i no właśnie i. Ostatnio wywala mi na desce błąd od nawigacji ( kierownica z wykrzyknikiem na czerwono), kontrolka od stanu oleju w silniku( stan jest). Dodam że filtry i oleje oryginalne Valtry. Teraz jeszcze przy spychaniu dyń na żółto jakąś zębatka na niższych obrotach. Problem zgłoszony najgorzej że już po gwarancji a tu zaczyna się choinka... mam tylko nadzieje że nowy dealera będzie miał bardziej doświadczony i ogarniętych mechaników.

u mnie jak była nowa pojawiał się taki czerwony wykrzyknik z kierownicą , jeden przewód do siłownika skrętu był nie dokręcony dosłownie trzy krople wisiały ponoć jest bardzo szczuła wystarczyło 1\3 obrotu dokrecić i do dzisiaj spokój kontrolka od stanu oleju też raz zaświeciła po odpaleniu ale traktor stał na nieruwności a poziom jest zczytywany przed odpaleniem raz tak się stało  a zębatka to będzie ciśnienie w skrzyni piegów ? 

Opublikowano

może być bo przy zmianie kierunku jazdy tak się dzieje. Tzn bujnie i mam po Navi a możesz mi podpowiedzieć gdzie tego szukać dokładniej? Co do kontrolki oleju to zaświeci się ot tak nie wiadomo skąd zgadze i odpale ciągnik i jest ok. A z zębatka to podejrzewam że jak hydromotor przy zgarniaczu chodzi grzeje olej...

Opublikowano
3 minuty temu, Damian44 napisał:

może być bo przy zmianie kierunku jazdy tak się dzieje. Tzn bujnie i mam po Navi a możesz mi podpowiedzieć gdzie tego szukać dokładniej? Co do kontrolki oleju to zaświeci się ot tak nie wiadomo skąd zgadze i odpale ciągnik i jest ok. A z zębatka to podejrzewam że jak hydromotor przy zgarniaczu chodzi grzeje olej...

jeśli chodzi o ten wyciek u mnie to przy siłowniku skrętu wisiała kropelka przyjechali dokręcili i jest do dzisiaj ok (chciałem sam ale powiedzieli że jak urwe kruciec to będzie moja wina a jak serwisant urwie to niczyja i wymienią siłownik)  a jak jest u CB nie wiem musisz popatrzeć 

Opublikowano

Temat Navi opanowany. Poszedłem po kablu i okazało się że poluzował sie z opaski prze czujniku skrętu. wystarczył lekki ruch i wyskakiwał błąd. Ja i Valtra zadowoleni.


Ma ktoś u siebie wyjście LS do hydrauliki?

Opublikowano

Jak będę pozbywał się tej pseudo ekologii to przy okazji moc też się podniesie. Mieliście już jakieś przeboje z ad blue lub DPF? Jakie objawy? Sypie błędami czy jakieś inne dolegliwości?

Opublikowano
Dnia 31.10.2023 o 16:43, Damian44 napisał:

co najwyżej myślałem o wywaleniu adBlue

ale dlaczego nie pali tego dużo u mnie zbiornik adBlue na 2 zbiorniki paliwa mam ponad 800h i odpukać żadnego problemu dpf raz wypalony przy 700h tak profilaktycznie przed wymianą oleju 

a jak u was z amortyzacją osi fajnie że jest ale u mnie pobiera bardzo dużo mocy to znaczy przy opuszczeniu pługa po przejechaniu kilku metrów ona się ustawia (wiadomo zmieniło się na niej nacisk )i wtedy jest bardzo duży spadek mocy trwa to około 2 do 3 sekund ale jest to męczące bo trzeba ująć ze dwa zakresy a potem cyk i można szybciej i tak jest zawsze na każdym nawrocie jak u was to działa ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v