Skocz do zawartości

Pneumatyka od zera, zawór hamulcowy


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano (edytowane)

Cześć. Chcę założyć pneumatykę do swojego ciągnika który jest goły.

Mam sprężarkę HS17 lub 19 ze smarowaniem od ciśnienia silnika. Zasilanie chcę wziąć z smarowania turbo lub spod czujnika ciśnienia, spust oleju ze sprężarki do powrotu ze smarowania turbo.  Pobór powietrza z wolnej zaślepki między filtrem powietrza a kolektorem.

Ogólnie sprężarka już jest prawie zamontowana, pytania mam natomiast o podłączenie zaworu hydrauliczno-pneumatycznego.

Mam w głowie dwa rodzaje:

https://allegro.pl/oferta/zawor-glowny-sterujacy-hamulca-filkar-11074724414

-https://allegro.pl/oferta/zawor-sterujacy-haldex-powietrzno-hydr-plyn-ham-11315740426

Nie wiem który wybrać, ten pierwszy ma 3 wejścia pneumatyczne z oznaczeniem "1"  "1" "2"  nie wiem po co dwa wyjścia "1"  , jeśli dało by się z niego zrobić układ 2 + 1 obwodowy to by było fajnie. Czy do wejść od pompki hamulcowej podłączamy 2x zasilanie czy jedno jest wejście z pompki a drugie wyjście na cylinderek? bo tego nie wiem.

Drugi zawór jest od zetora i ma 2 wyjścia sterujące układem pneumatycznym o raz znów 2 wejścia do podłączenia hydrauliki hamulców.

Nie wiem który zawór lepiej się sprawdzi,  ręczny rozumiem że to jest ten płaskownik, przy pierwszym jest rurka przy drugim nie. Po co ona jest?

Gdy już kupię któryś zawór to pasuje mieć butlę, Zastanawiam się czy potrzebuje dużej butli, wg mnie gdy jest szczelny układ to taka 5-10 litrów powinna wystarczyć, jeśli źle myślę to mnie poprawcie. Regulator ciśnienia będzie od ursusa i z tyłu będzie jedno gniazdo.

Proszę o pomoc w kwestii tego zaworu oraz butli, jeśli macie uwagi to chętnie wysłucham.

266041676_599112177837077_3945158519541425265_n (1).jpg

Edytowane przez Gość
Opublikowano

W jednym plynem sterującym jest olej mineralny w drugim płyn hamulcowy. Uszczelnienia są przystosowane do jednego z nich i po kontakcie z innym płynem ulegną degradacji.

W ciagniku są hamulce z olejem czy płynem hamulcowym?

Opublikowano (edytowane)

Szczerze to dolałem płynu hamulcowego z niewiedzy,niewiele brakowało ale z setkę wlałem, case cs 94.  Już kupiłem olej mineralny i będę spuszczał ten płyn bo co już się doczytałem to powinien być olej. Przyczepy nasze polskie z układem jednoobwodowym, ale jeśli za 400zł będzie się dało dołożyć dwuobwodowy to chciałbym mieć taką opcję. Przyczepy 2 x 10t.

Jeśli mi ten zawór zagra to będę do większego ciągnika go zakładał  bo tam jest pneumatyka jednoobwodowa ale sterowanie jest za pomocą dodatkowego pedału i mnie to wkurza trochę, no i przy tym rozwiązaniu nie ma ręcznego na przyczepy.

Edytowane przez gustaww
Opublikowano

Nie oglądałem i zaraz jak znajdę to przylukam. A co z butlą? czy jej pojemność musi być jakoś sprecyzowana?

Opublikowano (edytowane)

Sprężarka zamontowana, paski założone smarowanie i odpływ podłączony. Wszystko się kręci jak powinno i dmucha jak trzeba. 

Montaż zakończony, opisze jak co połączyłem i od czego podzespoły.

-Kompresor HS-17 od stara 1142. Bardzo szybko dobija, butla 15l to około 60 sekund na wolnych obrotach, jest smarowana centralnie czyli ze smarowania ciągnika. Podpiąłem smarowanie pod czujnik ciśnienia oleju o odpływ do powrotu z turbiny. Zasilanie powietrza wziąłem od rury łączącej filtr powietrza z kolektorem i to jest chyba błąd, gdy lekko puszcza nam pierścień olejowy na tłoku to olej idzie do góry i mam wrażenie że pewna część tego oleju jest zasysana przez ciągnik gdy mamy dość mocno wciśnięty pedał gazu, zauważyłem też że wolniej dobija powietrze na pełnym gazie, jakby przepustowość filtra była za mała na zasilanie ciągnika i sprężarki.  Tak więc postanowiłem że sprężarka dostanie własny filtr.

- Odolejacz ursus C-385, taki miałem w domu i taki przykręciłem, jest możliwość pompowania kół.

-Regulator ciśnienia, kupiłem od Liaza,Kamaza itp. Przekonało mnie to że gdy sprężarka dobije do  7 bar układ zostaje odcięty i regulator puszcza ciśnienie w atmosferę, nie ma tak jak w ursusach że psik- upuści powietrze i bije od nowa.

- Butla , 15l z c 330 

- Manometr do 10 bar

- Zawór hamulca, tu musze wstawić zdjęcie bo jest to rozwiązanie z mojej głowy i sprawdza się lepiej niż oryginał.

- Złącze hamulca polmo 

Podliczając koszty:

- sprężarka 230zł, butla 220zł , złącze 30zł , manometr 30zł, węże i zakuwki 330zł, regulator ciśnienia 95zł, siłownik hydrauliczny 95zł, złączka do hamulca hydraulicznego 105zł.= 1135zł  

jutro wstawię zdjęcia

Edytowane przez gustaww

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez PatrykDawid
      Kupiłem nowy obrotomierz do C-330M ponieważ stary nie nabijał już motogodzin a traktor przechodzi przegląd i było to potrzebne. 


      Niestety dość znacznie przekłamuje on obroty, o około 400 względem oryginalnego, pokazuje 2400 przy normalnej jeździe zamiast 2000. Efektem jest też to, że szybciej nabija też motogodziny, i w niecałą godzinę nabił 1,2. Czy coś źle zamontowałem, czy jest to wada tego licznika? Jeśli jest to wada licznika, to czy ktoś mógłby polecić jakiś inny licznik?

    • Przez bart3k1998
      Cześć,
      MAm zamiar zrobić w swoim c328 zaczep dolny. W internecie ceny dolnego zaczepu dedykowanego do tego ciągnika wychodzą około 1200 zł. 
      Przeglądałem foty i znalazłem, że można tam zaadoptować wspornik od c355 i dorobić listwę.
       
      Czy ktoś posiada taką modyfikację i mógłby się wypowiedzieć na temat opłacalności wykonania?
    • Przez GrFicner
      Witam zainspirowany pomysłem od pewnego członka grupy o nicku jendrix jeżeli przekręciłem przepraszam i serdecznie pozdrawiam ,  borykaliśmy się z problemami a mianowicie w isarii 6050 3m bolączką była oryginalna skrzynia przekładniowa która była na plastikowych trybach niestety ulegały one uszkodzeniu,  wyłamywały się zęby zmienialiśmy tryby ale nic to nie dawało więc postanowiliśmy zmienić ją na bezstopniowa przekładnie z amazonki d7 zębatka zmieniona na 20 zębów z amazone przy piaście łancuch i super pracuje dalsze testy w polu pozdrowionka dla grupy trzymajcie się 😃


    • Przez torq1906
      Witam, 
      Jako że obecnie jestem na etapie generalnego remontu Ursusa C330 to zastanawiam się czy nie wprowadzić do niego odrobinę "luksusu" w postaci takiego zestawu wspomagania tylko zastanawiam się jak to wygląda od strony prawnej, czy mogą być jakieś problemy podczas badania technicznego? bo jednak jest to dość istotna ingerencja w układ kierowniczy.
      Czy takie zestawy mają jakąś homologację czy coś w tym rodzaju i nie ma się czym przejmować? 
    • Przez Mateusz2006
      Witam, mam pytanie mianowicie posiadam rozsiewacz amazone ZA-V 2200 z 2018 r. Do tego pory rozsiewacz chodził z nowej generacji ciągnikiem z systemem isobus, a teraz mam potrzebę zapięcia go do zetora 12245, ale z rozsiewacza wychodzi tylko kabel z wtyką do isobusa i nie wiem jak to zespolić z zetorem, dodam że oprócz komputera do isobusa, posiadam też komputer do rozsiewacza amatron 3. Proszę o jakieś wskazówki.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v