Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, posiadam Zetora 10540 posiada on dwa zbiorniki paliwa, jeden nad silnikiem i drugi przy schodkach z prawej strony. Problem jest taki, że gdy w górnym zbiorniku kończy się paliwo to zapala się kontrolka od rezerwy i wskazówka od poziomu paliwa idzie ma maksa tak jak by był pełny. Dziwne jest to bo na tym wskaźniku tak jak by nie był uwzględniony ten dolny zbiornik tylko zegar pokazywał stan w górnym zbiorniku. Gdy ruszam pływakiem w górnym zbiorniku to pokazuje stan, jak zejdę pływakiem w miejsce gdzie jest styk od rezerwy to zapala się rezerwa i wskazówka pokazuje, że jest pełny.  W górnym pływaku są trzy przewody- żółto-zielony, niebieski i brązowy. Przy pływaku na dole są dwa przewody brązowy i czarny.

Ktoś może wie jak te przewody powinny być podłączone i jaka jest przyczyna takich wskazań. Może ktoś ma schemat jak to powinno być podłączone żeby dobrze działało. 

Załączam zdjęcie pływaka w górnym zbiorniku.

IMG_3071.jpg

Opublikowano (edytowane)

Mam 10540 i jest tak jak piszesz,  gdy w górnym zbiorniku kończy się paliwo to zapala się kontrolka od rezerwy i wskazówka od poziomu paliwa idzie ma maksa bo pokazuje poziom w dolnym zbiorniku. Jak ubywa paliwa w dolnym zbiorniku wskazówka opada, a rezerwa cały czas sie świeci.

Edytowane przez jacki31
Opublikowano

Aha, czyli to tak działa. Wielkie dzięki za informację.  Jutro upuszczę paliwa  bo w dolnym mam pełno a w górnym już rezerwa i zobaczę czy ta wskazówka zacznie opadać.

 

Opublikowano

zamien wiazki miejscami i powinno byc dobrze tzn: ten z gornego zbiornika zalozylem na dol i pokazuje ok jak w dolnym sie robi rezerwa to dopiero miga pomaranczowa lampka przerabilalem to kilka lat temu i juz dokladnie nie pamietam ale chyba tak zrobilem tylko nie wiem czy pod gorny zbiornik jest cos podłączone

Opublikowano

Witam kolegów, mam problem z wskaźnikiem poziomu paliwa w sowim Zetorze 10540 (posiadam górny i dolny zbiornik paliwa). A mianowicie w momencie kiedy górny zbiornik paliwa opróżnił się to na wskaźniku zapaliła się lampka kontrolna, że zaczyna pobierać z zbiornika dolnego, natomiast wskazówka paliwa przesunęła się na poziom zero. Jeśli odłączę któryś z kabli to wskazówka poziomu paliwa przesuwa się na poziom maksymalny. Czy ktoś pomorze w tym temacie? 

Opublikowano
Dnia 26.05.2022 o 21:57, Matioza1994 napisał:

Wyjmij dolny pływak i poruszaj nim czy wskazówka chodzi, ewentualnie zmień kolejność przewodów czy coś się zmieni.

A czy wiesz może który wtyk co powinien pokazywać, na obudowie wskaźnika? Załączam zdjęcie u siebie. 

IMG_20220524_163251.jpg

Opublikowano
Dnia 25.05.2022 o 14:25, Krzysiek89 napisał:

Witam kolegów, mam problem z wskaźnikiem poziomu paliwa w sowim Zetorze 10540 (posiadam górny i dolny zbiornik paliwa). A mianowicie w momencie kiedy górny zbiornik paliwa opróżnił się to na wskaźniku zapaliła się lampka kontrolna, że zaczyna pobierać z zbiornika dolnego, natomiast wskazówka paliwa przesunęła się na poziom zero. Jeśli odłączę któryś z kabli to wskazówka poziomu paliwa przesuwa się na poziom maksymalny. Czy ktoś pomorze w tym temacie? 

No i tak to chyba prawidłowo działa że z dolnego to pokazuje kontrolką rezerwę, jak z górnego zejdzie paliwo całkowicie to musi pokazywać zero, bo co niby ma podnieść pływak.

Dnia 6.12.2021 o 16:14, jacki31 napisał:

Mam 10540 i jest tak jak piszesz,  gdy w górnym zbiorniku kończy się paliwo to zapala się kontrolka od rezerwy i wskazówka od poziomu paliwa idzie ma maksa bo pokazuje poziom w dolnym zbiorniku. Jak ubywa paliwa w dolnym zbiorniku wskazówka opada, a rezerwa cały czas sie świeci.

Albo tak to działa, ale co podnosi pływak to sam nie wiem, musiałbym widzieć całe to ustrojstwo.

Opublikowano
10 godzin temu, Desperado napisał:

No i tak to chyba prawidłowo działa że z dolnego to pokazuje kontrolką rezerwę, jak z górnego zejdzie paliwo całkowicie to musi pokazywać zero, bo co niby ma podnieść pływak.

Albo tak to działa, ale co podnosi pływak to sam nie wiem, musiałbym widzieć całe to ustrojstwo.

Może w dolnym też jest pływak? Bo są tam podprowadzone dwa kable. 

Opublikowano

W dolnym zbiorniku też jest pływak, jak zejdzie paliwo w górnym zbiorniku, to zapala się czerwona kontrolka i zaczyna pokazywać poziom w dolnym zbiorniku, u mnie dolny pływak był uszkodzony i cały czas pokazywał zero.

Opublikowano (edytowane)
Dnia 29.05.2022 o 22:54, Matioza1994 napisał:

W dolnym zbiorniku też jest pływak, jak zejdzie paliwo w górnym zbiorniku, to zapala się czerwona kontrolka i zaczyna pokazywać poziom w dolnym zbiorniku, u mnie dolny pływak był uszkodzony i cały czas pokazywał zero.

U mnie też było ok, ale odłączone były kable na łączeniach przy kabinie, podczas remontu chłodnicy i po ponownym podłączeniu (niestety ja tego nie rozłączalem więc nie wiem jak były na początku złączone, a złączone je z powrotem odpowiednimi kolorami) pokazuje tylko kontrolkę z dolnego zbiornika, która się zapala, a wskazówka pokazuje na zero. Natomiast jak się odczepi wtyki na górnym zbiorniku (gdy górny zbiornik jest pusty), to wskazówka wtedy potrafi pokazać maks.

Edytowane przez Krzysiek89

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez matixtex
      Witam, posiadam Zetora 9540. Przeciekał mi siłownik pomocniczy, wymieniłem uszczelniacze, ale dalej cieknie. Chcę go wymienić na nowy ale pan w sklepie powiedział mi że są 2 rodzaje jedne o skoku 300 drugi o skoku 280.  mówił że zakładają teraz te krótsze bo są lepsze . Wymieniał ktoś u siebie? Jak założę 280( bo mój miał 300)wszystko będzie grało czy coś się upierniczy?
    • Przez wesley
      Witam, mam problem z mocowaniem dźwigni rewersu. Tulejka w której osadzona jest dźwignia była trzykrotnie spawana i znów się urwała. Myślę żeby wymieniać całe obramowanie na nowe bo ciężko będzie to pospawać ale nie wiem czy można to kupić nie znam numeru w katalogu. Może ktoś miał z tym do czynienia i mógł mi pomóc byłbym wdzięczny. 


    • Przez Kuba1302
      Witam, potrzebuję założyć lampy ostrzegawcze w Zetorze Forterra 11741. Tak więc przychodzę z zapytaniem jak macie je zamontowane bo ja kupiłem go bez lamp i niewiem jak je założyć żeby niedziurawic kabiny.
      Ps. Będę wdzięczny za zdjęcia i porady 
    • Przez Tikuś
      Witam, 
      Poszukuję schematu do tego ciągnika jak skalibrować tą skrzynie i sprzęgła, podczas szukania dowiedziałem się, że istotny jest sterownik pod kierownicą jeśli chodzi o własnie kalibrację, numery tego sterownika to SW: 1.5.1.
      Liczę na pomoc, z góry dziękuję!
      Pozdrawiam, Tikuś
    • Przez ZF9641
      Chciałbym zamontować zestaw klimatyzacji https://inter-instal.com/zestawy-klimatyzacji/93-9502201-zestaw-klimatyzacji-klimatyzacja-do-ciagnika-traktora-zetor-proxima-forterra-major.html.Pytsnie czy ktoś taki zestaw montował,numer katalogowy podstawy pod sprężarkę i numer paska klinowego. Proszę o zdjęcia gdzie fabrycznie jest zamontowana sprężarka.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v