Sadownikx2

Żarzy się kontrolka ładowania

Polecane posty

Sadownikx2    6

Mam problem w Ursusie 2812 mianowicie jak trochę pojeździe się w nocy to zaczyna żarzyć się kontrolka ładowania, ten piorun, nie świeci się tak jak przy przekręconym kluczyku, tylko się żarzy.

Czym więcej gazu tym mocniej się żarzy.

W dzień się nie żarzy.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    8522
42 minuty temu, Sadownikx2 napisał:

W dzień się nie żarzy.

😆dobrze się przyjrzyj

Edytowano przez witejus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Robs    4

Tak jak koledzy napisali, zacznij od napięcia paska klinowego jak nie pomoże, to diody wzbudzenia padły w alternatorze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marecki2922    517

Sprawdź napięcie ładowania , jeżeli jest poprawne to możesz normalnie jeździć 

Taki efekt jest wtedy gdy padnie przynajmniej jedna z djód wzbudzenia , gdy padną wszystkie to najczęściej do wymiany cały alternator bo remont  jest nie opłacalny 


Kupię rozsiewacz do wapna o ładowności 5 ton i więcej 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
19 godzin temu, sylwek23111 napisał:

Może tak być jak akumulator jest nabity do "pełna"

Przychylam sie do tej tezy , sprawdzone wiele razy , alternator prześwietlony i wsio z nim ok .

Proste ciagniki w których nie ma elektryki i jedynym obciazeniem jest akumulator , ktory po naładowaniu pobiera znikomy prad , 

Wystarczy zrobic prosty test , właczyć światła pozycyjnie jesli kontrolka przestanie żarzyć to , wsio ok , polecam pomiar napięcia DOBRYM multimetrem , najlepiej jak jest 14.2- 14.5V  po kilku godzinach pracy bez swiateł , wyzsze napiecia ładowania wygotuje akumulator 

Edytowano przez V12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadownikx2    6

W nocy to raczej na światłach się jeździ nie ?

Światła długie włączone, tylne halogeny też włączone i się żarzy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

nie doczytałem że na swiatłach , sprawdz jeszcze , czy przewód prądowy od alterantora ma dobry styk oraz sam przewód czy nie jest gdzies uszkodzony (spadki napięcia ) 

Jesli wszystkei połaczenia ok , to daj na stól probierczy do sprawdzenia 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
9 minut temu, Sadownikx2 napisał:

Przewód od alternatora do akumulatora?

 

Od alternatora , nie wiem czy idzie bezposrednio od aku najczesciej do plusa elektromagnesu rozrusznika jest podpiety . 

Obadaj do czego jest podlaczny najgrubszy przewod alternatora i sprawdz go oraz pewnosc jego polaczen 

Edytowano przez V12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez krzys111
      Witam wszystkich. Potrzebuję schemat, opis lub zdjęcie podłączenia skrzynki bezpieczników tej przy kierownicy. W necie znalazłem jeden schemat ale jest nie czytelny. Wymieniałem całą skrzynkę i coś pokręciłem bo nie mam klaksonu tylko przy na ciśnięciu na pokrętło zapalajà się światła drogowe i nie działa wycieraczka. Mogę podesłać numer do mmsa lub maila. Dzięki
    • Przez szymon134
      Witam chcem zamonotwać radio w MF 6170 1997 r . Jest otwór na radio lecz nie ma kabli poprowadzonych do radia są tylko ucięte kable od głośników . Czy ma ktoś rozpiskę od bezpieczników ? Z góry dziękuję za odpowiedzi 
    • Przez 45142007
      Jak podłączyć radio do ursusa 4514 kabina komfort ?
    • Przez Soundkilla
      Witam! Mam problem z kierunkami w ursusie od czasu kupienia ciągnika kierunków nie było (z tego co pamiętam) nie było też świateł pozycyjnych z przodu i z tyłu palił sie ciągle stop 
      postanowiłem najpierw naprawić instalację,sprawdzić gdzie leży problem.I tu zaczynają się schody,o ile ze światłami stop i pozycjami jakoś sobie poradziłem o tyle z kierunkowskazami jest problem.Przełącznik kierunkowskazów (na trzy piny,2 mają prąd jeden nie) cały czas działa i nie ważne w którą stronę przekręce i tak migają wszystkie kierunki tak jakby na awaryjnych stał.dodam że przełącznika awaryjnych nie mam w tym modelu,próbowałem zamieniać kable ale nic to nie daje,Kupiłem drugi przełącznik i na nowym jest taka sama sytuacja.Miał ktoś taki problem i jest w stanie mi podpowiedzieć? 
       
    • Przez thesykacz
      Witam. Pewnie temat byl przerabiany że sto razy ale nie czaje bardzo tematu a więc tak : w Ursusie 3512 mam alternator z samochodu z ciągnika wychodzą 3 kable czerwony czarny i na wsowke fioletowy w i to połączone do alternatora . Dziś kupiłem podobny tylko ma dwa piny na wsowke w starym miałem jeden pin. Nie wiem jak to podłączyć wsowke wkładam w jeden pin kontrolka świeci i nie gaśnie jak włożę w drugi pin kontrolka nie sieci na zgaszonym jak odpalę to się zaswieca. Tak i tak nie ładuje jak sprawdzam multimetrem. Tak to uruchomić żeby ladowalo i było ok? (Na foto stary alternator) nowy alternator drugie foto. 


×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj