Skocz do zawartości

Renault 155.54 podnośnik nie opuszcza


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam podczas orki ciągnikiem Renault 155.54 tz wystąpił problem, że podnosnik nie chce się opuścić, nawet po zgaszeniu i ostygnieciu nie chce opaść. Gdzie szukać przyczyny?? 

Opublikowano

Pierwszy raz się to wydarzylo, podnosnik w pełni mechaniczny, zawsze pracowało wszytko dobrze czy rozgrzany czy zimny, to wydarzylo się po całym dniu pracy nagle nie opuścił i koniec, pług jest zaczepiony, ciągnik stoi zgaszony i nie opuszcza

Opublikowano

Zaciął się zawór/tłoczek w rozdzielaczu. Może wpadł jakiś opiłek, a może jest już tak zużyty/zarysowany, że bez regeneracji albo wymiany rozdzielacza się nie obędzie. To jest największa bolączka ciągników Renault. Spróbuj jeszcze poruszać dźwigniami od podnośnika, tą co podnosisz i tą co się ustawia głebokość pracy pługa ze skalą 1-10. Dodatkowo w podłodze ciągnika za siedzeniem powinienien być taki wyciągany guzik, nim też poruszaj on jest od regulacji szybkości działania płynnej orki.

  • Thanks 1
Opublikowano

Ok dzięki, jeszcze spróbuje ale pewnie bez rozebrania się nie obejdzie, a można do niej kupić części lub cały ten rozdzielacz by wymienić? I czy dużo z tym pracy? 

Opublikowano

2-4 godziny rozbierania+ z godzinę na rozebranie rozdzielacza, zależy czy ktoś już to robił i tyle samo składania. Czyli dobry dzień. Nowy rozdzielacz to kosztuje prawie 6 tys, używany chyba 1,5 tys, ale wiadomo, że ma już przepracowane 30 lat i w różnym stanie może być. Niektórzy oddają do Tucholi, czasem pare razy. Można też samemu przypolerować tłoczek, któy się zaciął ale nie zawsze się to udaje... Może też być tak, że masz brudny olej. Tzn jak sprawdzisz na bagnecie to będzie się wydawał czysty, ale jak nalejesz np do strzykawki i postoi z 5 godzin to się okaże że pojawi się warstwa osadu. Najlepiej przejechać z kilometr ciągnikiem, żeby rozruszać olej i jakimś wężem przez złaczkę puścić do butelki 20l olej i z tąd pobrać do strzykawki albo kieliszka. Gdyby było dużo syfu, a chciał byś  zmieniać olej na nowy, to koniecznie trzeba zajżeć, do hamulców, jęsli nie było tam dawno zaglądane tam potrafi się zębrać nawet z pół szklanki mułu. Po za tym są jeszcze okienka serwisowe pod skrzynią i na ich powierzchni też się zbiera syf. W siłowniakch też się zbiera syf, ale łatwo rozebrać i złożyć to można tylko te wspomagające tylny podnośnik. 

Spróbuj jeszcze udeżyć takim średniej wielkości młotkiem w pokrywę do której jest zamocowany rozdzielacz. Rozdzielacz jest zamocowany pod kabiną wewnątrz tylnego mostu. Jest tam bardzo mało miejsca ale spróbuj postukać: https://www.bima.pl/pl/p/UZYWANY-ROZDZIELACZ-HYDRAULICZNY-RENAULT-7700609387/3810

  • Thanks 1
  • Haha 1
Opublikowano

Jeszcze możesz spróbować ładowarką lub turem podnieść ciut wyżej pług. Może puścić i na spokojnie pług odepniesz.

Chyba że masz jeszcze możliwość dźwignią podnieść ciut wyżej.

@soltys48 tak farmtrak się zblokował w rozdzielaczu. Uniesienie pomaga.

Opublikowano

Dziś rano odpaliłem kawałek przejechałem, trochę poruszalem wajchami i obrotem pługa i zacząl powoli opuszczać i zaczął normalnie działać. Ciekawe zjawisko ale na razie warunki nie pozwalaja na dokończenie orki więc nie wiem czy przeszło czy będzie się powtarzać. Dziękuję serdecznie za waszą pomoc

Opublikowano (edytowane)

Koniecznie sprawdź olej, bo u mnie zaczęło się w skrzyni biegów rozwalać łożysko(jak przyłożyłem ucho do dźwigni zmiany biegów to na jednym biegu łożyska bardziej szumiały i wtedy poszedł rozdzielacz. Znajomy jak kupił MF-a, też mu się zaciął podnośnik, to mu się rozleciała skrzynia za miesiąc. Z tym że ja nie wiedziałem że to było łożysko, a znajomego ostrzegłem to jeździł dalej aż popękały obudowy łożysk i go kosztował remont 2 razy tyle co by go zrobił jak mówiłem.

Edytowane przez sylwek23111
edycja
  • Thanks 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
    • Przez grzesiekgie
      Witam pacjent Renault Ares 620rz problem z WOM po załączeniu walka pracuje za każdym
      razem około 20sekund po czym wałek się wyłącza na wyswietlaczu zaczyna mrugać pomarańczowa kontrolka od wom, następnie jeśli ponownie włącznikiem go wyłącze i włączę ponowny objaw. Dodam ze w ciągniku przełączniki na błotnikach od wom zmutowane na „krótko” sprawdzony elektrozawor oraz cewka (bez uwag). Jakieś pomysły? 
    • Przez lukasz51195
      Witam, Panowie mam taki dziwny problem z renault 461 a mianowicie po ok 3-4 godzinach postoju ten zbiorniczek na paliwo do świecy płomieniowej jest pusty. Świeca  nowa ok, brak wycieków założyłem też zaworek zwrotny na powrocie od wtryskiwaczy i też nic nie pomogło.Nie wiem od czego zacząć diagnozę i liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam 🙂🤚
       

    • Przez Aprilars125
      Witam.Mam problem z moim Renault 120.54 A mianowicie dziś przy pracy nagle nie mogłem cofać do tylu A do przodu mogę jechać tylko na 2 polbiegu A na pierwszym i trzecim ciągnik nie może ruszyć. Wie ktoś co może być przyczyną? Sprawa pilna
    • Przez Michałł
      Witam od nie dawna założyłem tu konto i jakoś nie mogę się tu odnaleźć i dużych tematów więc jak zaczynam nowy to sorry. 
      Mam problem taki że oddałem pompę do regeneracji bo ciekła a wcześniej przed pompą sprawdziłem wtryski w moje renault 103.54 z ciekawości bo coś za dużo dymiła jak się okazło każdy lał. Kupiłem drugie za 150zl sztuka  ustawione na 190 bar założyłem a ciągnik nie chce zapalić więc pompa poszła do roboty. Przed wyjęcie czytałem oglądałem co zrobić że nie da się przestawić zapłonu bo ten talerzyk pasuje tylko w jednej pozycji i konieć nie do końca wierzyłem i zaznaczyłem dodatkowo na trybach znaki. Po zrobieniu pompy przyszedł czas na montaż. Poskładałem co i jak trzeba opdpowierzyłem pompę filtr paliwa przewody do wtryskiwaczy itd. Kręcę a ciągnik nie pali jakiś dymek leci ale słabo to wygląda. Jeszcze raz odpowierzyłem a tu dalej nic. Na starych wytryskach palił i pompie również choć paliwo z niej się lało i to ostro był po prostu brak siły.  Dodam że wtryski kupiłem i ustawiał mi je znajomy a pompę oddzielnie dałem do firmy która się tym zajmóje, i może źle zrobiłem bo pompę ustawiają pod wtryski, chociaż jak oglądałem filmiki to wtryski sam chłopak w garażu ustawił a pompę oddał do regeneracji i gitara i niego ciągnik odpalił po drugiej próbie. A  umnie  teraz jest bieda proszę pomóżcie co robić 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v