Skocz do zawartości

Silnik MWM grzeje się.


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano (edytowane)

Rozebrałem silnik bo grzeje się jak robię agregatem jak jest gorąco oraz są wycieki spod glowic od strony popychaczy zaworowych. Kolejna sprawa to duże ciśnienie w skrzyni korbowej  , i wydaje mi się że jest to powód grzania się silnika. Odma wraca do dolotu.  Kopci na niebiesko, pali na strzała,  ma siłę,  płynu nie ubywa a oleju może 0.2l miedzy wymiarami. Silnik ma 12tyś godzin. Silnik rozebralem i tuleje są prawie idealne, luz na zamkach pierścieni to od 2mm- 3mm. Wal bez rys i panewki też w dość dobrym stanie. Silnik mwm 226-4b z dziwaczną pompą  smarowania silnika. Czy oprócz prześwietlenia głowic na pęknięcie coś mogę sprawdzić? Zastanawiam się czy wtryski też mogą być przyczyną grzania się silnika. Prosil bym o wskazówki zanim wszystko poskręcam. 

Pierścienie i uszczelki dostanie nowe, zastanawiam się nad prześwietleniem głowic.

Edytowane przez Gość
Opublikowano

Jeśli duże ciśnienie w skrzyni korbowej to jakoś musi się tam przedostać z cylindra do silnika, poszukaj gdzieś jakie powinno być pasowanie tłoków i będzie kolejna rzecz wykluczona albo potwierdzona, ew. zmierz średnicówką cylindry i czy owalne się nie zrobiły no i tłoki i porównaj do oryginalnego wymiaru.

Opublikowano

Tak zmierz owal cylindrów i zadzwoń do np. Zakładu który zajmuje się remontem takich silników ile może być max owalu jak robiliśmy renault 95.14 to był owal 7 setek i gość mówił że nie jest taki duży a wtryski również polecam sprawdzić jak są niesprawne mogą podnosić temperaturę  spalania

Opublikowano

Zużytą pompę wody i zabitą chłodnicę wykluczyłeś zanim rozebrałeś silnik?

Opublikowano

Dziś zawiozłem wtryski, na 4  to 3 trupy a 4 w stanie agonii. Ciągnik pracuje na płynie więc wykluczam kamień w chłodnicy, pompa wody nowa, paski nowe. Zamówiłem kpl pierścieni, jutro będą więc sprawdzę spasowanie. Pompiarz powiedział że lejący wtrysk ma nikły wpływ na temperaturę silnika. Czy odmę z silnika można skierować gdzieś indziej niż w filtr powietrza? Jak puszczę w powietrze a zaślepię w dolocie dziurę to będzie to miało wpływ na pracę silnika?

Opublikowano

Można odmę skierować gdzie indziej . tylko po jakie licho skoro robisz pierścienie i tuleje? W tych silnikach grożny nie jest kamień tylko syf z korodującego bloku. Trzeba by dobrze przepłukać chłodnicę. lejąc przez nią wodę aż przestanie rude wypływać. Blok tez przepłucz,

Opublikowano (edytowane)

Płyn chłodzący jest czyściutki, rok temu zalewany i wczoraj zlałem to jest jak nówka, muszę kupić średnicówkę do tych tulei żeby pomierzyć jajowatość , progu po pierścieniach prawie nie ma, ledwo paznokciem idzie wyczuć.

Z tą odmą to chodzi mi o to że jak gorące gazy idą z miski na dolot to powietrze już jest podgrzane i stąd też może podnosić nieznacznie temperaturę, ale to tylko moje teorie i nie koniecznie musza być prawdziwe.

Edytowane przez gustaww
Opublikowano

Jak silnik jest ok to z odmy praktycznie nic nie idzie a już napewno nie tyle żeby jakoś znacząco wpłynąć na temp silnika inaczej nikt by tak nie zrobił. Jedz do jakiegoś ślusarza zagadaj albo w zakładzie co szlify robią to Ci to zmierzą, po co pchać się w koszty.

Opublikowano (edytowane)

Musiał bym traktor na plecy wziąć, koszt przyjazdu mechanika do pomiaru tulei będzie większy niż srednicówka :)

Mimo że płyn czysty spróbuje wyczyścić chłodnice jakimś środkiem, da się w jakiś sposób sprawdzić wiskozę poza próbą obrotu reka jak się silnik zagrzeje?

Jak by glowica była pęknietą to może iść ciśnienie w komorę silnika?

Edytowane przez gustaww
Opublikowano

właśnie a sprawdzałeś czy ci płynu nie wywalało? Bo jeśli np uszczelka pod głowicą była pęknięta to mogło walić spaliny w chłodnice i będzie się grzał, sam takie coś w lato robiłem na oko nie było widać, dopiero chemia wykazała spaliny a już się grzał.

Opublikowano

A co tu mierzyć średnicówką? Jak na tulejach nie ma śladów po honowaniu tylko gładka powierzchnia, to wymienić tuleje i szlus. I tak jak je wyjmie to musi dać nowe uszczelniacze. 

Opublikowano

Pierścienie nowe, wtryski nowe plus nowe wszystkie uszczelki. Silnik zapalił pięknie, z odmy lekko dmucha- całkiem inaczej niż wcześniej, mniej i to zdecydowanie.

Jednak pozostał problem lekkiego dymienia na niebiesko na  obrotach jałowych. Po dodaniu ostro gazu wali na czarno ale tylko w momencie dodawania gazu. Martwi mnie  tylko ten dymek niebieski, zastanawiam się na turbiną ale nie wiem jak ja sprawdzić na szczelność?

Czy się grzeje to nie jestem w stanie sprawdzić bo zimno jest i cięźko to zagrzać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez roxor
      Witam panowie mam do was taka prośbę chce kupić case mx 135 to mój pierwszy case i nie wiem na co trzeba zwrócić uwagę w tym ciągniku jeżeli ktoś wie coś na temat tego ciągnika to proszę o wasze rady dzięki i pzdr.
    • Przez marek_99
      Witam Mógłby mi ktoś powiedzieć Jak wejść w menu kalibracji skrzyni powershift Case Puma 140 z 2021r. Wiem że w NH trzeba wcisnąć dwa guziki na raz ale tu nie ma takiej możliwości. Z góry dziękuję za odpowiedź.
    • Przez marek_99
      Witam Mógłby mi ktoś powiedzieć Jak wejść w menu kalibracji skrzyni powershift Case Puma 140 z 2021r. Wiem że w NH trzeba wcisnąć dwa guziki na raz ale tu nie ma takiej możliwości. Z góry dziękuję za odpowiedź.
    • Przez marek_99
      Witam Mógłby mi ktoś powiedzieć Jak wejść w menu kalibracji skrzyni powershift Case Puma 140 z 2021r. Wiem że w NH trzeba wcisnąć dwa guziki na raz ale tu nie ma takiej możliwości. Z góry dziękuję za odpowiedź.
       
       

    • Przez kurzyn198
      Witam wszystkich
      Posiada ktoś z was schemat elektryczny do Case Mx 135. Padły mi kierunkowskazy, bezpiecznik jest ok, przerywacz jest sprawny (podmieniałem ze sprawnego ciągnika), awaryjne działają, a kierunków brak.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v