Skocz do zawartości

Wzrost obrotów na biegu jałowym


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. 

Mam kolejny problem z ciągnikiem. Na postoju wzrastają obroty silnika do ok 1500. Jeżdżę ze sprzętem jest wszystko ok. Ale tylko wyłączę bieg odrazu wzrastają obroty. Wystarczy małe zmulenie go. Hydrauliką wałkiem wom czy delikatnie ruszać to obroty spadaj. Wcześniej wolniej spadał z obrotów. Parę sekund minęło zanim zszedł do 900 obrotów. Ale były niskie obroty

Co może być przyczyną. Coś na pompie się przestawiło, zablokowało? 

Pompa paliwowa bosch mechaniczna. Case mxm 140. 2004 r

Opublikowano (edytowane)

Na fotce wyglada na zwykłą pompę  VE boscha.

Takie objawy ( przynajmniej w osobówkach) daje w niej: 

sporadycznie:

- nieszczelność ukladzie i zasysanie powietrza przez pompę 

- zacinający się korektor dawki paliwa od turbo (LDA)

Częściej:

-pęknięta sprężyna w regulatorze obrotów u góry pompy

- źle założona dzwignia gazu na pompę  i próba ustawienia ogranicznikami właściwych obrotów.

- rozregulowana pompa wtryskowa.

 

W wersji z elektrycznym nastawnikiem, przycina się nastawnik

 

Edit: 

Nie wiem, czy w tej wersji jest, ale część pomp ma "wzbogacacz dawki przy rozruchu"( dzwigenka z boku pompy) jak steruje ją elektryka, to może byc coś np. z czujnikiem temperatury, czy przewód od obrotów z alternatora.  Tylko nie wiem jak Case ma to rozwiązane?

Edytowane przez Alchemik
Opublikowano

Tak to jest zwykła pompa mechaniczna bosch ve. U mnie nie ma tej dźwigienki od dawki przy rozruchu. 

Popatrzę jeszcze dokładnie na dźwigienkę. Bo wydawała się być dobrze ustawiona. Na zimnym obroty są ok. Jak się rozgrzeje i włączam na luz to odrazu obroty na 1500. Czasem go zmule to wracają na 900 i tak stoi i jest ok. 

Na górze pompy jest właśnie taki grzybek. Może tam jest ta sprężyna od obrotów ? Bo nigdzie nie mogę znaleźć opisu tej pompy 

Opublikowano

U góry będzie tylko sprężyna, pin i memebrana. Bedzie widać  pręcik pracujący po pinie. Bardzo rzadko coś tam się zacina. 

Nic wiecej w pompie nie warto ruszać, żeby nie zepsuć czegoś. Lepiej oddać do sprawdzenia na stole.

Przyczyny w stylu, że coś innego rusza cięgnem/linką pompy oczywiście wykluczono?

 

Bosch-VE-Boost-Control-Exploded-Diagram.jpg

Opublikowano

Po szczegółowym obejrzeniu linki muszę stwierdzić że to na 90% jej wina. Wydaje się dobra ale jak nią ruszam to widać kal ciągnie pancesz. Prawdopodobnie ma jakiś zadzior na końcu i trzyma w pancerzu. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez kurzyn198
      Witam wszystkich
      Posiada ktoś z was schemat elektryczny do Case Mx 135. Padły mi kierunkowskazy, bezpiecznik jest ok, przerywacz jest sprawny (podmieniałem ze sprawnego ciągnika), awaryjne działają, a kierunków brak.
    • Przez zipo1
      Witam szukam wszelkich informacji na temat case mx 150 maxum,(na co uważać, czego pilnować), kupiłem taki ciągnik, super by było dostać instrukcję obsługi, zgóry dziękuję.
    • Przez roxor
      Witam panowie mam do was taka prośbę chce kupić case mx 135 to mój pierwszy case i nie wiem na co trzeba zwrócić uwagę w tym ciągniku jeżeli ktoś wie coś na temat tego ciągnika to proszę o wasze rady dzięki i pzdr.
    • Przez jacumi
      Witam,
      Dziś podczas talerzowania zapaliły się wszystkie kontrolki w moim Case MX100 (2000r).
      Ojciec jeździł i powiedział że wszystko się popodświetlało (akumulator, ciśnienia oleju, kontrolka od ręcznego itp itd)
      Pierwsza myśl była że mało oleju w silniku, poziom był minimum. Uzupełniono do 2/3 max. I nie pomogło.
      Jak wróciłem do domu (traktor stał 2-3 godziny) to sytuacja jest taka sytuacja jak na zdjęciu (traktor zgaszony, czyli ostygł).
      Kontrolki już się nie świecą wszystkie tylko te właściwe, traktor zapala (test tylko na chwile).
       
      ktoś przerabiał coś takiego ??
       
      pozdrawiam
      Jacek

    • Przez kada2k
      Witam, wyświetliło mi się ostrzeżenie w Case Farmall 85C w instrukcji znalazłem że odpowiada to za zbyt niskie ciśnienie w przekładni i układzie kierowniczym. Poziom oleju się zgadza, hydraulika działa jak wcześniej, wspomaganie tak samo, płynność rewersu i półbiegu również. Ktoś miał podobny przypadek lub ma jakiś pomysł co mogło się stać, jutro jeśli będzie dalej to samo dzwonie do serwisu ale z uwagi na godzinę chciałem się tutaj dopytać.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v