Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, niedawno nabyłem Ursusa 4011 i jest w nim jeszcze oryginalny układ kierowniczy. Niestety jak w większości starych ciągników posiada około pół obrotu luzu. Pierwszym moim pomysłem było wymiana na układ z c360 ale gdy zgłębiłem temat to okazało się że wymaga to sporych przeróbek (wymiana baku, pedału sprzęgła itp) i teraz pytanie do użytkowników czy jest jakieś inne rozwiązanie? Czytałem trochę o wspomaganiu z Lublina, czy da się to założyć do 4011? A może wspomaganie od wózka widłowego bo też w granicach 1000zl można takie znaleźć. Z góry dzięki za jakiekolwiek podpowiedzi.
Opublikowano

Do montażu wspomagania od lublina potrzeba rownież troche rzeżbić obudowę skrzyni. Najłatwiej byłoby  zamontować wspomaganie na orbitrolu, można je zamontować bez większej modyfikacji skrzyni.  Używana kolumna od c360 to 400-500pln.  Lepiej od razu zmienić na wspomaganie na orbitrolu.

Opublikowano

Kiedyś chyba na retrotraktor, było opisane gdzie w Czechach, czy Słowacji można dostać części do naprawy przekładni kierowniczej, ewentualnie zestaw zastępczy chyba z kulkami pasujący do obudowy mechanizmu kierowniczego zintegrowanego z pokrywą skrzyni. 

Pamiętam, że o jednym były pozytywne opinie, a o drugim negatywne. Ja znajdę coś więcej to napiszę.

Opublikowano
23 minuty temu, Alchemik napisał:

Kiedyś chyba na retrotraktor, było opisane gdzie w Czechach, czy Słowacji można dostać części do naprawy przekładni kierowniczej, ewentualnie zestaw zastępczy chyba z kulkami pasujący do obudowy mechanizmu kierowniczego zintegrowanego z pokrywą skrzyni. 

Pamiętam, że o jednym były pozytywne opinie, a o drugim negatywne. Ja znajdę coś więcej to napiszę.

Jak nie robisz Ursus 4011 na oryginał do stania na wystawie a do pracy to nawet nie ma co nawet myśleć nad tym.

Opublikowano

starsza seria typu 5711, 6911 czy 5011 z tego co pamiętam
być może jeszcze kierownica do wymiany, nie wiem jak to wygląda
ja mam prawdopodobnie coś takiego wsadzone w fetorku 4011, bo kierownica wysoka zetor i kręci się porównywalnie do 360, a podobno na kamieniach padaka gorsza niż w 330

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez pronarek
      Mam prośbę chcę przerobic w swojes sześćdziesiątce układ kierowniczy
      na orbitol albo inny , byle by się lekko kręciło jak ktos ma pomysł albo jakieś fotki
      takiej przerobki prosze wyslijcie.
    • Przez MFargo
      Czy jest sens założenia nawigacji jak stacja jest odemnie 40km. Dodam że ciemny jestem w tym temacie.
       
    • Przez tomekxx1
      Witam. Ostatnio postanowiłem założyć do swojego ciągnika wspomaganie złożone własnoręcznie. Wspomaganie zostało skompletowane z orbitrola i siłownika od bizona oraz pompy hydraulicznej od C-330. Podczas gdy kręcę kierownicą kompletnie nie idzie ukręcić. Kręci się tak jakby coś w środku blokowało, czuć lekkie przeskakiwanie. Podczas kręcenia w prawo słychać również z pompy dźwięki jakby coś tarło, chrympało czy jak by to nazwać. Co może być winne w takiej sytuacji?
    • Przez PaweLisowicz
      Witam. Chciałbym dać do remontu kolumnę kierowniczą od c-360. Potrzebuję informacji jaki mniej więcej jest koszt części. Zauważyłem że kierownica ma luz przód-tył, luz  1/5 obrotu i ta obudowa kierownicy ( połączona gumową osłoną na zdj) lata sobie góra dół. Daje kilka zdjęć.



    • Przez Mateusz320
      Witam już dwa razy uszczelniam śrubę likwidującą luz kolumny jest tam oring w sklepie z częściami dał mi oring założyłem nowy i dalej wyciek może ktoś zna odpowiedni rozmiar oringu lub inny sposób na uszczelnienie?

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v