Skocz do zawartości

Renault Celtis


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, ciągnik jak w tytule, pompa stanadyne sterowana elektronicznie. Odpala zawsze ok, zaraz po odpaleniu jeżeli damy mu ok 2 tys. obrotów przerywa jakby mu brakowało paliwa, pochodzi na wolnych obrotach kilka minut i jest ok. Druga sprawa to po rozgrzaniu w trakcie pracy potrafi czasem sam sobie dodać gazu, nie tracąc przy tym mocy, tylko wtedy silnik ma taki twardszy warkot ( jest trochę głośniejszy). Jakieś sugestie?
Opublikowano

Znaleźć drugiego Celtisa i podmienić sterownik silnika żeby wykluczyć, albo potwierdzić jego winę.

Miałem też kiedyś tak, że po dodaniu gazu schodził z obrotów i tracił moc, a bez gazu chodził normalnie, ale wtedy działo się tak cały czas, a nie sporadycznie. Był pęknięty jakiś zawór czy dławik w pompie. Podobno typowa usterka w tych pompach. Wymienili to bez demontażu pompy. 

Czy ktoś z okolic Płocka ma komputer diagnostyczny Metadiag?

Teraz mam taki problem, że gdy temperatura spadnie poniżej 10 C to nie chce odpalać. Kręci szybko, ale nie próbuje nawet załapać, dymu żadnego nie daje. Jak jest ciepło odpala bez problemu. Po pierwszym uruchomieniu odpala już dobrze. Poza ty chodzi dobrze, nie dymi, moc ma normalnie. 

Sterownik silnika podmieniałem i nic to nie zmienia. Podejrzewam, że któryś z 3 czujników temperatury może oszukiwać i nie daje wystarczającej dawki startowej paliwa.

Czy Metadiagem da się sprawdzić te czujniki? Ma ktoś jakiś inny pomysł. 

 

 

Opublikowano

Uszkodzone czujniki temp. nie mogą powodować braku odpalenia są bardziej dla ochrony silnika przed przegrzaniem można je sprawdzić zwykłym miernikiem tabele są w manualu albo jak jest dostępny metadiag. Częstą przyczyną jest za małe napięcie na akumulatorze jak będzie za małe to też nie odpali bo sterownik nie poda paliwa przed próbą odpalenia podłącz na chwilę prostownik i zobacz czy będzie różnica

Dnia 12.10.2021 o 20:00, grzeskw75 napisał:

Witam, ciągnik jak w tytule, pompa stanadyne sterowana elektronicznie. Odpala zawsze ok, zaraz po odpaleniu jeżeli damy mu ok 2 tys. obrotów przerywa jakby mu brakowało paliwa, pochodzi na wolnych obrotach kilka minut i jest ok. Druga sprawa to po rozgrzaniu w trakcie pracy potrafi czasem sam sobie dodać gazu, nie tracąc przy tym mocy, tylko wtedy silnik ma taki twardszy warkot ( jest trochę głośniejszy). Jakieś sugestie?

Słaba jakość paliwa wpływa strasznie na pompy orbitalne możliwe że w środku zaczyna się coś przycinać warto odkręcić korek od blokowania pompy i zobaczyć czy rdza w środku nie postępuje już za bardzo czasem dolewają oleju do ropy trochę przedłuża żywotność

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez grzesiekgie
      Witam pacjent Renault Ares 620rz problem z WOM po załączeniu walka pracuje za każdym
      razem około 20sekund po czym wałek się wyłącza na wyswietlaczu zaczyna mrugać pomarańczowa kontrolka od wom, następnie jeśli ponownie włącznikiem go wyłącze i włączę ponowny objaw. Dodam ze w ciągniku przełączniki na błotnikach od wom zmutowane na „krótko” sprawdzony elektrozawor oraz cewka (bez uwag). Jakieś pomysły? 
    • Przez lukasz51195
      Witam, Panowie mam taki dziwny problem z renault 461 a mianowicie po ok 3-4 godzinach postoju ten zbiorniczek na paliwo do świecy płomieniowej jest pusty. Świeca  nowa ok, brak wycieków założyłem też zaworek zwrotny na powrocie od wtryskiwaczy i też nic nie pomogło.Nie wiem od czego zacząć diagnozę i liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam 🙂🤚
       

    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
    • Przez Aprilars125
      Witam.Mam problem z moim Renault 120.54 A mianowicie dziś przy pracy nagle nie mogłem cofać do tylu A do przodu mogę jechać tylko na 2 polbiegu A na pierwszym i trzecim ciągnik nie może ruszyć. Wie ktoś co może być przyczyną? Sprawa pilna
    • Przez Michałł
      Witam od nie dawna założyłem tu konto i jakoś nie mogę się tu odnaleźć i dużych tematów więc jak zaczynam nowy to sorry. 
      Mam problem taki że oddałem pompę do regeneracji bo ciekła a wcześniej przed pompą sprawdziłem wtryski w moje renault 103.54 z ciekawości bo coś za dużo dymiła jak się okazło każdy lał. Kupiłem drugie za 150zl sztuka  ustawione na 190 bar założyłem a ciągnik nie chce zapalić więc pompa poszła do roboty. Przed wyjęcie czytałem oglądałem co zrobić że nie da się przestawić zapłonu bo ten talerzyk pasuje tylko w jednej pozycji i konieć nie do końca wierzyłem i zaznaczyłem dodatkowo na trybach znaki. Po zrobieniu pompy przyszedł czas na montaż. Poskładałem co i jak trzeba opdpowierzyłem pompę filtr paliwa przewody do wtryskiwaczy itd. Kręcę a ciągnik nie pali jakiś dymek leci ale słabo to wygląda. Jeszcze raz odpowierzyłem a tu dalej nic. Na starych wytryskach palił i pompie również choć paliwo z niej się lało i to ostro był po prostu brak siły.  Dodam że wtryski kupiłem i ustawiał mi je znajomy a pompę oddzielnie dałem do firmy która się tym zajmóje, i może źle zrobiłem bo pompę ustawiają pod wtryski, chociaż jak oglądałem filmiki to wtryski sam chłopak w garażu ustawił a pompę oddał do regeneracji i gitara i niego ciągnik odpalił po drugiej próbie. A  umnie  teraz jest bieda proszę pomóżcie co robić 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v