Skocz do zawartości

Amortyzacja miękkiej osi mc cormick mtx 150 2007 rok


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam wszystkich serdecznie, przeszukałem różne fora i niestety nie znalazłem nic na temat.

mam problem z miękką osią, podnosi z przycisku, opuszcza, poziomuje ale niestety wogóle nie amortyzuje, ciągnik skacze jak na sztywnej osi, moje podejrzenie padło na hydroakumulatory przedniej osi.

pytanie do znawców: ma ktoś może informację jakim ciśnieniem powinny być one nabite azotem  i jakiej są pojemności??

pozdrawiam

Opublikowano

Poprawka, te od amortyzacji przedniej osi po odkręceniu zaworu pokazały olej więc są uszkodzone,  od amortyzacji kabiny i biegów pewnie też już nie działają bo wyglądają na oryginalne więc chciałbym wymienić wszystkie.

Jest może ktoś na forum kto byłby w stanie podać mi numery fabryczne bądź zamienników wszystkich hydroakumulatorów występujących w moim modelu abym mógł je gdzieś namierzyć, moje musiałbym zdemontować do odczytania a nie mogę uziemić traktora.

serwis niestety nie chciał mi udzielić takiej informacji a u nich koszt wszystkich 4 - rech to miliony monet

pozdrawiam

Opublikowano
Dnia 4.11.2022 o 07:45, Rowan napisał:

Standard to 35bar. Ale jeśli jest spore obciążenie na przodzie to trzeba większym nabić.

Dobrze wiedzieć, bo co jakiś czas trzeba je uzupełniać, wiesz może jakim ciśnieniem trzeba nabić hydroakumulator od amortyzacji kabiny?? 
pozdrawiam 

Opublikowano
3 minuty temu, Rowan napisał:

Kabina ma 11 albo 9bar, jest nabite na tym hydroakumulatorze ori. Ale najpierw sprawdź czy jest dobry, bo 99% tych hydroakumulatorów jest pękniętych.

Dzięki za odpowiedz, jeden sprzedawca chciał mi sprzedać taki hydroakumulator za 900zl i twierdził że tam jest nabite 50 bar, dobrze że nie wziąłem.

dzięki wielkie

Opublikowano
6 godzin temu, Rowan napisał:

Dokładnie. W granicach 150zł powinieneś kupić ze skraw metu.

I tak właśnie zrobię, muszę tylko sprawdzić jaki powinien być zamontowany (pojemność , średnica i skok gwintu) bo tu tez mogą być cyrki, kupiłem już zamiennik tego od skrzyni biegów i miałem problem ze znalezieniem redukcji 13/16 ORFS na 18x1,5 żeby go przykręcić, finalnie zakuto mi wąż z takimi końcówkami ale już mnie to drażni bo to już nie fabryka i nie wiem czy tak może być, zastanawia mnie tez ten od hamulców, skoro wszystkie siadają mniej więcej w tym samym czasie to ten zapewne też będzie walnięty a hamulce faktycznie mam bardzo ostre i to może świadczyć o jego uszkodzeniu.

Opublikowano
3 godziny temu, Rowan napisał:

Tak, ten będzie dobry. Przez uszkodzenie tego przy pompie hamulcowej, pękają właśnie pompy. Spotkałem się z kilkoma takimi przypadkami.

Wielkie dzięki, widzę że masz olbrzymią wiedzę w tych tematach, mógłbym Cię jeszcze prosić żebyś podrzucił jakiś link do tego od pompy hamulcowej?? albo jakieś parametry które musi spełniać, Zamówię odrazu oba.

jeszcze raz wielkie dzięki

Opublikowano

Jeszcze raz dzięki wielkie, dobrze że są jeszcze ludzie którzy dzielą się taką wiedzą, niestety jest ich już coraz mniej, kupię te hydroakumulatory i dam znać o efektach.

pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

Też słyszałem o tych pompach  hamulcowych.  Przy skrzyni może tak być, tam jest problem że ten oryginalny miał bardzo płytki gwint i nie dostaniesz zamiennika żeby idealnie pasował. 

Edytowane przez Bzyk333
Opublikowano

Mam takie pytanie wyjęte mam akumulatory od przedniej osi jakie ciśnienie w nie nabić oraz gdzie znajdę akumulator od kabiny i amortyzacji kabiny mam nad lewym tylnym kołem prawdopodobnie od kabiny a amortyzacja podnośnika gdzie. Pozdrawiam 

Opublikowano

Podnośnika niema. W osi powinno być 35, aczkolwiek wszystko zależy jaki masz ciężar zawieszony na przód. Kabina jest na zwolnicy zwykle prawej. Raczej pęknięta membrana będzie.

Opublikowano
17 godzin temu, Rowan napisał:

Podnośnika niema. W osi powinno być 35, aczkolwiek wszystko zależy jaki masz ciężar zawieszony na przód. Kabina jest na zwolnicy zwykle prawej. Raczej pęknięta membrana będzie.

Na lewej mam mam od kabiny znalazłem po przewodach zastanawiam się czy ma od podnośnika bo mam amortyzację i jak włączę amortyzację podnośnika to dopompowuje co chwilę i nie amortyzuje 

Opublikowano

Podnośnik niema  hydroakumulatora. Amortyzuje na podstawie sygnału ze sworzni tensometrycznych. Być może masz je uszkodzone i dlatego podrzuca podnośnik. Zdarza sie to dość często.

Opublikowano
1 godzinę temu, Rowan napisał:

Podnośnik niema  hydroakumulatora. Amortyzuje na podstawie sygnału ze sworzni tensometrycznych. Być może masz je uszkodzone i dlatego podrzuca podnośnik. Zdarza sie to dość często.

Dobra wielkie dzięki za informację od kabiny planuje 9bar a na tym na skrzyni powinno być napisane jak się nie mylę. Dzięki i pozdrawiam 

Opublikowano

Na wszystkich jest nabite ile być powinno. Tak jak pisałem sprawdź ten od kabiny bo pękają notorycznie.

Ten od skrzyni jest bez korka, trzeba nowy dać. Ja zakładam dwa zawsze.

Opublikowano
W dniu 19.12.2023 o 21:48, Rowan napisał(a):

Na wszystkich jest nabite ile być powinno. Tak jak pisałem sprawdź ten od kabiny bo pękają notorycznie.

Ten od skrzyni jest bez korka, trzeba nowy dać. Ja zakładam dwa zawsze.

Jak zakładasz dwa ? 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v