Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam. Mam problem z działaniem amortyzacji przedniej osi w ciągniku Deutz Fahr Agrotron 135 MK3.  Problem pierwszy polega na tym, że po załączeniu przyciskiem amortyzacji (podniesienie osi w górę) oś unosi się, a po uzyskaniu gornego położenia zaczyna od razu spadać do położenia dolnego (pozycja-amortyzacja wyłączona) natomiast drugi problem polega na tym, że ciągle pompa jakby próbuje dobijać ciśnienie do układu amortyzacji i powoduje wydbywanie się dosyć głośnego dźwięku jakby jakiegoś zaciętego zaworu (nie jestem pewien czy to zawór czy coś innego). Ciekawą rzeczą jest to że przyciskając lekko pedal hamulca odgłos ustaje, a zwalniając hamulec po chwili wraca. Objaw ten znacznie wpływa na obciążenie silnika. Wyłączając amortyzację przyciskiem oś prawidłowo pozostaje w dolnym położeniu i nie wydobywają się żadne odgłosy świadczące o uzupelnianu ciśnienia w układzie.  Dodam, że czujnik położenia osi był sprawdzany elektronicznie i jest sprawny. Regulacją czujnika pod różny położeniem równie nie przynosi efektów. Z góry dziękuję za pomocne odpowiedzi 

Opublikowano

Wygląda jakby zawór od opuszczania był zacięty albo dostawał cały czas napięcie. Wciśnięcie hamulca rozłącza działanie amortyzacji więc spróbuj podnieść do góry i wcisnąć hamulec. Jeśli przestanie opadać to jest jakiś problem w instalacji. Jeśli nic się nie zmieni to zawór....

  • Thanks 1
Opublikowano

Właśnie sprawdziłem. Wygląda to tak, że faktycznie wciśnięcie pedału hamulca powoduje,  że oska nie spada całkowicie na dół ale kilka centymetrów opada (z tym że to może ustawienie czujnika ma teraz znaczenie).  Natomiast jak pościłem pedal hamulca spadło całkowicie. Teraz mam problem gdzie może tkwić awaria. Czy to mogą być hydroakumlatory? Czy raczej gdzieś indziej jest problem? Dziękuję bardzo za mądre słowo 

Opublikowano

Sporo wskazuje że to usterka elektryczna, więc albo gdzieś coś dobrze nie łączy, albo przełącznik, może jakiś przekaźnik... U mnie kiedyś był problem z czujnikiem stopu, był cały czas załączony i stąd pamiętam że ma to związek z amortyzacja. Jak dobrze pamiętam to nawet spalona żarówka w przełączniku powodowała problem z podnoszeniem przodu... Możesz spróbować podmienić cewki na zaworach....

Opublikowano

Rozumiem. Będę patrzył pod kontem elektroniki i może czegoś dojdę bo brak amortyzacji jest problematyczny. Zwłaszcza, że ciągnik rozpędza się do 55 km/h. Notabene z prędkością tez jest mały problem ponieważ jadąc na 6 biegu i na polowce S ciągnik powinien jechać 55 km/h, a czasem jest tak że jedzie 43 km/h i koniec a czasem  znów taki efekt jest że rozpędza sie do 55 nagle zwalnia spowrotem do 43 i tak w kolo. Innym razem znów jedzie normalnie 55 i nic się nie dzieje. Tez nie mogę dojść jaka to przyczyną. Dziękuję kolego za fachową pomoc 

Opublikowano

Z tą prędkością może być tak że nie przełącza podbiegów zgodnie z wyświetlaczem. Albo sam sobie przełącza z S na H i z powrotem. Gdzieś się tu chyba przewijał temat półbiegow w deutzu... Mam instrukcje do agrotrona więc jak coś mogę Ci mailem podesłać. Jest tam schemat przedniego zawieszenia więc może być pomocne. Ja w swoim większość problemów rozwiązuje za pomocą preparatu do usuwania korozji konektorowej. Ten ciągnik ma tak wrażliwa elektronikę że jak tylko gdzieś coś nie styka to zaraz błąd wyskakuje i nie działa....

Opublikowano

No ciekawe właśnie co boli te półbiegi. Jest tak że fizycznie odczuwalne jest czy jadę np 6 biegiem i mam polbieg h czy s, ponieważ na h ma wyższe obroty jadąc 43km/h niż jeżeli jadę na s 43km/h. Na bieg 6s 43km/h osiąga na stosunkowo niskich obrotach. Jest też wyczuwalne zmienienie polbiegu z h na s. Jak możesz na maila podesłać instrukcje będę bardzo wdzięczny ponieważ moja Jest w języku francuskim i ciężko się z nią pracuje. pawelo2a@interia.pl bardzo Ci dziękuję za pomoc. Bardzo mi to pomaga

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez daizor
      Tak jak w temacie kompletna serwisów-ka w języku angielskim.
       
      Instrukcja do pobrania :
      http://www.wrzucaj.com/518069
       
      Proszę o wciśnięcie "głosuj na post do góry"
      W sprawie hasła do archiwum pisać na PW
    • Przez arty
      Jak prawidłowo używać tzw sprzęgło pięciominutowe WOM w ciągniku Deutz/Same/lamborghini?

      Mam z lewej strony dźwignie z pozycjami - Wałek WOM zależny od prędkości jazdy/luz/wałek zależny od obrotów silnika.
      Aby przełączyć dźwignię z luzu na zależne od prędkości jazdy mogę to zrobić przy pracującym silniku - nic nie zgrzyta - aby przełączyć z luzu na zależne od obrotów murze zgasić silnik bo w przeciwnym razie jest zgrzyt.... (sprzegło pieciominutowe cały czas wyłączone). Aby wałek zaczął się obracać muszę jeszcze przekręcić elektryczny przełącznik....  -nie znam sie na tym ale to chyba to sprzęgło pięciominutowe.... - tym też wyłanczam WOM np na nawrotach...
      Gdzieś słyszałem ze  aby nie zużywało się jakieś tam łożysko powinno sie po skończonej pracy z WOM wyłączyć sprzegło pieciominutowe - właczyć luz na dzwigni i następnie sprzegło pieciominutowe znow przelaczyc na pozycję załączone tak jak w trakcie pracy WOM. Nie wiem czy ta instrukcja dotyczy konkretnej marki czy w ciagnikach SDF też powinno sie tak robić???
    • Przez tomek3105
      witam mam problem z ciagnikiem lamborghini premium 1060 
      mianowicie problem polega na tym że ciezko wrzucic bieg roboczy szybkie wolne każdą serię jak przerzucę na jadę do przodu to jest troszkę ciszej tak samo do tyłu na luzie na rozłączonej skrzyni jest najciszej jest to wersja bez połbiegów
      pompa hydrauliczna nowa
      nie wiem już czego się złapać
      kalibracja zrobiona 
      tarczki sprzęglowe zrobione 
      brak błędów na komputerze
      jest taki objaw e stuka po lewej stronie skrzyni przy silniku na wysokości jak kończy się kosz sprzęgłowy ale w samym koszu nie  było nic uszkodzone poszły nowe uszczelniacze  nie wiem co jest 
      już dużo kasy włożone i nie wiadomo o co chodzi 
      proszę o pomoc 
    • Przez radek8817
      Witam posiadam deutz agrotron mk3 135 swieci mo się kontrolka emc ładnie zapala wszystko niby działa ma moc tempomat dziala od czego ona może byc. Kolejna kontrolka  to zolw cały czas swieci zokw Skrzynia 6biegow 4 polbiegi ciagnik jezdzi normalnie szybko jak ja wyłączyć?. Kolejna sprawa pokazuje mi włączony Przedni wom i obroty przedniego womu ciagnik nie posiada przedniego womu nawet włącznika do niego ktoś cos moze podpowie o co tu chodzi 
    • Przez Wojtas3c
      Posiadam Same Silver 100.6 i potrzebuję zrobić hamulec ręczny. Od dołu skrzyni jest okienko z dojściem do hamulca postojowego. Spuściłem olej ze skrzyni i tylnego mostu około 60l i mam wgląd na klocki hamulcowe, które znajdują się na wale, tylko nie mam pojęcia jak je zdemontować ponieważ są już zjechane. Klocki te są przełożone poprzez okrągłe tarcze hamulcowe tzn. zasada jest taka że jeżeli zaciągam ręczny to wtedy zaciskają klocki tarcze hamulcowe na wale skrzyni. Tarcze hamulcowe są frezem osadzone na wale i moje pytanie czy one są osadzone na stałe czy na frezie powinny się przesuwać. Oczywiście wszystko pracuje w oleju.
      Poglądowy schemat https://sklep-agroland.pl/CZESCI-DO-CIAGNIKOW/Sektor-klocek-hamulca-recznego-jednostronny-0.171.5451.2
       
      Proszę o podpowiedź w jaki sposób zdemontować klocki i czy tarcze hamulcowe są przesuwne czy stałe na wałku.
       
      Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v