Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ok dzięki. 
A co może być przyczyna nie wzbudzania się alternatora ? Gdy go wzbudzę ręcznie to zapala się kontrolka ładowania i nie gaśnie i na przewodzie od ehr jest bardzo małe napięcie i pompa nie działa oraz radio. 

Dodam , że gdy go wzbudzę to napięcie na akumulatorze wzrasta z 12.5 do 14.6  

Opublikowano
2 godziny temu, Bartek23473 napisał:

Gdy go wzbudzę ręcznie to zapala się kontrolka ładowania i nie gaśnie i na przewodzie od ehr jest bardzo małe napięcie i pompa nie działa oraz radio. 

 

Daj go  do fachowca to bardzo prosty alternator , ale takimi zabawami bez wiedzy możesz narobić bigosu w elektronice ciągnika , a wtedy to już kasy pociągnie 

Opublikowano
15 minut temu, Bartek23473 napisał:

Rozumiem , tylko teraz wszyscy fachowcy w mojej okolicy zajęci. Myślałem że , z waszą pomocą dam radę to ogarnąć 😁

Każdy kto grzebie w auto elektryce oceni czy jest sprawny , a w razie co powie co go boli 

Opublikowano (edytowane)
32 minuty temu, Bartek23473 napisał:

 Myślałem że , z waszą pomocą dam radę to ogarnąć 😁

A działa w traktorze obrotomierz ?? Może daj cała fotkę tyłu alternatora oraz okablowania 

Edytowane przez V12
Opublikowano (edytowane)

I ten cienki gdzie jest podpiety ??

Edytowane przez V12
Opublikowano

Żarówkę podpinam jeden kabel do plusa do akumulatora a drugi do tego niebieskiego w alternatorze i wtedy żarówka się zapala i kontrolka ładowania na desce. I zwiększa się napięcie na akumulatorze 

1 minutę temu, V12 napisał:

I ten cienki był podpięty do zacisku W ?? 

Nie troszkę niżej ten W był wolny 

Opublikowano (edytowane)
5 minut temu, Bartek23473 napisał:

Żarówkę podpinam jeden kabel do plusa do akumulatora a drugi do tego niebieskiego w alternatorze i wtedy żarówka się zapala i kontrolka ładowania na desce. I zwiększa się napięcie na akumulatorze 

Nie troszkę niżej ten W był wolny 

To zostaw ten W i nie podawaj tam żadnego plusa , ani masy może to uszkodzić altenator.

A czy jak przekręcisz zapłon to świeci kontrolka ładowania na zgaszonym silniku ??

Jesli sie nie zapala kontrolka  , to sprawdz dokładnie wszystkie bezpieczniki 

Edytowane przez V12
Opublikowano
1 minutę temu, V12 napisał:

To zostaw ten W i nie podawaj tam żadnego plusa , ani masy może to uszkodzić altenator.

A czy jak przekręcisz zapłon to świeci kontrolka ładowania na zgaszonym silniku ??

Jesli sie nie zapala , to sprawdz dokładnie wszystkie bezpieczniki 

Nie zapala się dopiero zapala się jak podłączę żarówkę na chwile i po odłączeniu żarówki swieci się już cały czas gdy jest zapalony traktor. I wtedy pojawia się prąd w niebieskim kablu na alternatorze.  

4 minuty temu, peugeot napisał:

Wygląda to tak jakbyś miał kontrolkę ładowania z drugiej strony podpiętą do masy a nie do plusa .

 

To ten niebieski kabel mam zapiać razem z tym czerwonym ? 

Opublikowano (edytowane)
7 minut temu, Bartek23473 napisał:

Nie zapala się dopiero zapala się jak podłączę żarówkę na chwile i po odłączeniu żarówki swieci się już cały czas gdy jest zapalony traktor. I wtedy pojawia się prąd w niebieskim kablu na alternatorze.  

Czyli na żarówkę kontroli ładowania  najpewniej nie podaje z jakiegoś powodu prądu , sprawdz dokładnie bezpieczniki , czy wszystkie odbiorniki elektryczne w ciągniku działaja poprawnie ?? 

Zarówka kontrolki pełni , tez funkcje wzbudzenia w tego typu altku , po Twoim opisie wnioskuje  że na 90 % alternator jest sprawny , problem jest w obwodzie zasilania kontrolki ładowania , która nie świeci w momencie przekręcenia zapłonu na zgaszonym silniku 

 

 

Edytowane przez V12
Opublikowano
3 minuty temu, V12 napisał:

Czyli na żarówkę kontroli ładowania   , najpewniej nie podaje z jakiegoś powodu prądu , sprawdz dokładnie bezpieczniki , czy wszystkie odbiorniki elektryczne w ciągniku działaja poprawnie ?? 

 

 

Bezpieczniki oraz przekaźniki sprawdzałem na radiu i na kostce  od podnośnika pojawia się prąd ale bardzo słaby ale pojawia się tylko wtedy gdy zapali się kontrolka od ładowania. 

Opublikowano (edytowane)
4 minuty temu, Bartek23473 napisał:

Bezpieczniki oraz przekaźniki sprawdzałem na radiu i na kostce  od podnośnika pojawia się prąd ale bardzo słaby ale pojawia się tylko wtedy gdy zapali się kontrolka od ładowania. 

A tak jak przekręcisz kluczyk , to nie działa podnosnik i radio ?? 

Edytowane przez V12
Opublikowano (edytowane)
1 minutę temu, Bartek23473 napisał:

Podnośnik działa tylko ręcznie gdy przekręcę śrubkę na takim zaworku. A czy może to być przez złą masę w traktorze ? 

Ale EHR i radio nie działa ??

Wygląda na to że na tym obwodzie jest tez wpięte zasilanie kontrolki ładowania dlatego nie świeci po przekręceniu kluczyka , a dalej w następstwie nie wzbudza alternatora 

Edytowane przez V12
Opublikowano (edytowane)
4 minuty temu, Bartek23473 napisał:

Tak ehr , radio i niektóre kontrolki na liczniku 

Czyli grubsza , sprawa w wiązkach , posprawdzaj , połaczenia kostki , oraz tak sumiennie , bezpiecznki , bo czasem na widok , jest dobry a nie przewodzi , odłącz tez radio może ono powoduje jakies zwarcia 

Przekaźnik tez może byc o ile jest po drodze na tym obwodzie , da sie go sprawdzic jest dobry ale to juz nie jest takie łatwe 

Z mojej strony wiecej nie pomogę , trzeba szukać , dleczego te urządzenia nie działaja szczególnie EHR 

Edytowane przez V12

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez SzymonJD
      Witam John deere 6330 przestały działać światła po przekątnej, tzn lewa tylna i prawa przednia ta połączona z kierunkowskazem. Czy ma ktoś może opis bezpieczników w tym modelu? 
       
      Pozdrawiam
    • Przez Pawel121185
      Witam. John deere 6230 stracił po części moc. Na kompie nie ma błędów. Filtry nowe.. Co może być przyczyną? 
    • Przez KrzysiekGbicki
      Witam, mam problem z john deere 6210, po odpaleniu przez chwilkę półbiegi działają,  i zaraz przestają,  miga pomarańczowy trybik na zegarach i niebieska literka I , sprawdziłem bezpieczniki,  sa ok. Co moze miec winę,  co sprawdzać?  Z gory dzięki za wszystkie rady
    • Przez Tomek1337
      Witam mam problem z moim JD6170m 2015r. Po dłuższym przestoju od prac polowych ciągnik się zapowietrzył. Ostatnio przejrzałem cały układ plus wymieniłem filtry to traktor znów odpalał elegancko i nie falował na obrotach ale po przepracowaniu kilku mth problem powrócił. Traktor nie chce odpalać jakby paliwo z układu cofało się do zbiornika i znów trzeba go odpowietrzyć. Pompka paliwowa ta na przodzie ciągnika w pełni sprawna. Jedyne co nie daje mi spokoju to z odpowietrznika od filtra z odstojnikiem ciągle leci mi tylko same powietrze a z drugiego normalnie po odpowietrzeniu leci paliwo. Czy może to być wina uszkodzonego korka wlewu paliwa przez, który robi się podciśnienie w zbiorniku i po zgaszeniu ciągnika paliwo z układu się cofa? 
    • Przez GracjanChumikowski
      Witam, planujemy pierwszy raz zacząć kosić kukurydze w tym sezonie. Kupiliśmy przystawkę 6 rzędową New Hollanda. Doszły nas słuchy że napęd który jest tam na jeden pasek na przystawkę nie wytrzyma i trzeba to rozwiązanie jakoś zmienić najlepiej na łańcuch. Czy ktoś jest w stanie pomóc jak to rozwiązać?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v