Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam okazję kupić od znajomego Ursusa 4512, stał z 10lat w garażu. Jest to Ursus z 95 roku, od nowości jeden właściciel, 3tys godzin. Do naprawy sprężarka i pompa podnośnika. Chciałem go doprowadzić do ładu i mieć go do opryskiwacza i rozsiewacza, które również muszę w najbliższym czasie kupić. Martwi mnie jedna kwestia. Jak ogarnąć tematy z hydrauliką zewnętrzna bo np jadąc w pole będę chciał otworzyć zasuwę rozsiewacza i będę musiał przełączać wajchą pod siedzeniem prawda? Czy ogarneliscie to w swoich ursusach w jakiś konkretny sposób? To samo tyczy się opryskiwacza. Jestem początkujący w rolnictwie, cały czas się uczę dlatego wybaczcie za moje błache pytania. Czytałem o pompie tandem ale nie wiem czy sam sobie z tym poradzę. Może jest tutaj ktos z okolic Włocławka kto jest w stanie polecić jakiegoś fachowca który ogarnie mi hydraulikę zewnętrzną oraz wymianę pompy?

Opublikowano (edytowane)

Jak ustawie żądaną wysokość i przełączę na hydraulikę zewnętrzną to nie będzie opuszczał? 

Chcąc wymienić pompę, trzeba ciągnik rozjeżdżać? Bo na forum czytałem że trzeba, a sąsiad mówił że sam ją naprawiał i mówi że nie trzeba

Edytowane przez lysonzi1
Opublikowano

Pompa hydrauliczna napędzana paskiem 13 mm - chyba coś Ci się pomyliło.

Może być pompa tandem napędzana z rozrządu jak w MF-ach, nie jest droga tylko wymaga dorobienia zasilania z filtracją. Można nawet połączyć wydatki - np do tura super sprawa. 

Opublikowano

Nic mi się nie pomyliło, można było cos takiego w agromie kupić, w zestawie była pompa, zbiornik na olej, rozdzielacz i gniazda. I oczywiście nowy dłuższy pasek, tyle że to do MF255 było, ale myślę, że do 4512 by to też dopasowal. 

Opublikowano (edytowane)
6 minut temu, Tomasz0611 napisał: