Skocz do zawartości

CX 6080 - Silnik IVECO SZUKAM SPECJALISTY


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

Poszukuję namiar na konkretnego specjalistę od silników IVECO. W NH CX6080 wyskoczył podczas pracy błąd A2111 "Niskie ciśnienie oleju w silniku". Maszyna została wyłączona. Po wejściu na tył kombajnu zlokalizowano wyciek, ponieważ okolice silnika i chłodnice były obryzgane olejem hydraulicznym. Okazało się, że jest pęknięta dolna rurka od chłodnicy oleju hydraulicznego. Uszkodzony element został wymieniony, jednak problem z za niskimi ciśnieniem oleju pozostał, chociaż nie do końca wiem, jaki związek ma jedno z drugim, może to po prostu taki zbieg okoliczności, że dwie awarie na raz.
W każdym bądź razie, szukając rozwiązania, zaczęliśmy od wymiany filtra oleju. Niestety, znalezione zostały tam opiłki metalu. Kombajn był uruchamiany kilka razy po wyskoczeniu błędu i natychmiast gaszony po jego ponownym wyświetleniu, czyli jakieś ~30 sekund od startu. Przy próbach kontaktu z różnymi mechanikami była między innymi sugestia, że mogła obrócić się panewka. Brzmi dość nieciekawie i kosztownie, a przede wszystkim szykuje się gruba akcja z demontażem silnika. 
I tutaj właśnie przydałaby się nam jakaś porządna firma, co się takimi tematami zajmuje. Przyjedzie, wymontuje silnik, zabierze, zdiagnozuje i oczywiście problem usunie :)

Czy jest na sali ktoś, kto miał doświadczenia z kimś takim i podzieliłby się kontaktem?

Z góry dziękuję.

Opublikowano

Jak nie znamy źródła opiłków, to jakie ciśnienie nie jest i tak czeka nas szukanie ich źródła. Jak opiłków jest sporo i są twarde to tylko powiększanie zniszczeń uruchamiajac silnik.

 

Jak wyglądają opiłki? Dużo ich? Przyciąga je magnes? Widać złotowe opiłki miedzy innymi?

 

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, przybyslawice5211 napisał:

A próbowałeś zmierzyć manometrem faktycznie jakie jest ciśnienie w silniku może się czujnik zepsuł      

Był taki plan, dopóki nie znalezione zostały opiłki. To już nadało inne priorytety tej awarii. Ale był założony drugi taki sam czujnik tak czy siak i pokazywał te same wartości.
 

42 minuty temu, Alchemik napisał:

Jak nie znamy źródła opiłków, to jakie ciśnienie nie jest i tak czeka nas szukanie ich źródła. Jak opiłków jest sporo i są twarde to tylko powiększanie zniszczeń uruchamiajac silnik.

 

Jak wyglądają opiłki? Dużo ich? Przyciąga je magnes? Widać złotowe opiłki miedzy innymi?

 


Opiłki są takie bym powiedział płatkowe, ale jest sporo takich bardzo drobnych punktowych, jak się rozetrze na dłoni. Wszystkie są raczej koloru srebrnego. Jeszcze sprawdzimy te, co wylaliśmy z filtra, zanim go rozcięliśmy.

O czym świadczyłyby złotowe opiłki, gdybyśmy takie znaleźli? I pisząc twarde, masz na myśli takie nie do przełamania? Jak to ocenić?

Edytowane przez Maniaks
Opublikowano

Złotawe - materiał z panewki z pod warstwy "ślizgowej"

Srebrzyste, nie przyciągnie przez magnes - aluminium, może z tłoka, lub innego elementu.

Twarde, przyciąga magnes- żelazo, stal ( material z wnętrza pompy, kół zebatych, korbowodu, bloku)

  • Thanks 1
Opublikowano

Za taki demontaż to serwis policzy sobie prawie tyle samo co za kapitalny remont silnika. My w tam tym  roku sami zdemontowaliśmy silnik, co prawda w Dominatorze 98, ale w NH dostęp powinien być o niebo lepszy. Wyjęcie i włożenie silnika, we dwie osoby to prawie tydzień zeszło. 

Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, sylwek23111 napisał:

Za taki demontaż to serwis policzy sobie prawie tyle samo co za kapitalny remont silnika. My w tam tym  roku sami zdemontowaliśmy silnik, co prawda w Dominatorze 98, ale w NH dostęp powinien być o niebo lepszy. Wyjęcie i włożenie silnika, we dwie osoby to prawie tydzień zeszło. 

Tanio nie będzie, zdaję sobie z tego sprawę, ale co mamy zostawić zasiewy ozimin i uprawki pożniwne, żeby zająć się demontowaniem silnika? Obawiam się, że może być ciężko znaleźć teraz na to czas, ale jeszcze poprzymierzamy się i zobaczymy, czy da radę jakoś "w międzyczasie" samemu to zdemontować.

3 godziny temu, bizonekzo56 napisał:

Napisz skąd jesteś to coś ogarniemy

Gospodarstwo pod Wrocławiem.

6 godzin temu, Alchemik napisał:

Złotawe - materiał z panewki z pod warstwy "ślizgowej"

Srebrzyste, nie przyciągnie przez magnes - aluminium, może z tłoka, lub innego elementu.

Twarde, przyciąga magnes- żelazo, stal ( material z wnętrza pompy, kół zebatych, korbowodu, bloku)

Dzięki za cenne uwagi!

Edytowane przez Maniaks

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Kamilost
      Witam może ktoś coś o new Holland seria Tf czy Deutz Topliner głównie zboże i qq
    • Przez ramzesss
      prosił bym o wskazanie róznic miedzy tymi modelami ( są one 5 klawiszowe na dwóch bębnach) czym się różnią te modele bo nie ma informacji. Proszę o pomoc
      może ktoś posiada taką maszynę to niech się wypowie czy to warte uwagi względem tx64
    • Przez renovoltage
      Czy podczas pracy silnika bez włączonej sieczkarni powinien grzać się ten wałek od elektrosprzęgła  przez co i łożysko na zdjęciu, łożysko świeżo wymienione, temperatura jest wysoka że nie można złapać, najcieplejszy jest wałek z tej strony, od strony drugiego łożyska jest normalnie


    • Przez nojsze
      Witam wszystkich, 
      mam problem z NH TX 64 po załączeniu młocarni przestaje działać podnoszenie opuszczanie hedera, bez włączonego zespołu omłotowego wszystko działa .
      - oddałem alternator do naprawy - ładuje 13,8-14,5
      Proszę o pomoc.
    • Przez mate2132
      Witam mam taki problem z kombajnem Nh tx66  że prędkość  jazdy na 4 biegu pełnym gazie mam 18,5 km/h a gdy włączę młocarnie kombajn jedzie dużo szybciej bo 27km/h czy miał ktoś taki przypadek ? Czy da się to zmienić żeby jechać te 27 ale bez załączonej młocarni ? Kombajn z 1995r .
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v