Skocz do zawartości

Przygotowania kombajnów do żniw


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Sezon przedżniwny to czas, kiedy przede wszystkim powinniśmy rzetelnie przygotować kombajnu zbożowy do akcji, by zbiór przebiegał jak najsprawniej.Niestety, wielu właścicieli kombajnów czeka prawdopodobnie dużo pracy z przeglądem przedsezonowym. I nie ma co ukrywać, wiążą się z tym znaczne koszty. Przecież zależy nam na bezawaryjnej i jakościowo dobrej pracy podczas żniw.Wielu tych czynności można uniknąć, gdyby rzetelnie i odpowiednio wcześniej przeprowadzane były codzienne i cotygodniowe przeglądy

Opublikowano

przeczytalem pierwszy post i..... nie wiem po co ten temat. nie wiem o co w nim chodzi. ogolnie domyslam sie, ze o przygotowanie kombajnu/ow do zniw. ale jesli sie zaklada temat, to trzeba zawrzec jakis problem, pytanie lub cos w tym stylu, a tu nic takiego nie ma miejsca. moja propozycja: zawrzyj pytanie, problem w pierwszym poscie, bo tak to (przynajmniej dla mnie) ten topic kwalifikuje sie do zamkniecia. :(

 

P.S. poza tym, zly dzial. powinno byc w kombajnach zbozowych, a nie w ciagnikach.

Opublikowano

Wiadomo że jeżeli widać że jakiś podzespół nie chodzi jak należy, widoczny jest jakiś luz na przegubach czy coś w tym stylu, że coś puka i stuka, to zawsze sie ustarke usuwa na przed pracą, w warsztacie.

Opublikowano

zalezy w jakim stopniu puka i stuka... niektórzy zostawiają awarię do momentu zepsucia jeśli jest mozliwośc ze psując sie nic wiecej nie uszkodzi - licza wtedy koszty

Opublikowano

My i tak przeglądamy kombajn co roku bo przekałdamy go z kukurydzy na zboże :( ....mój sąsiad tak sobie ambarsu narobił przy kombajnie żę hej :) na zimę zapomniał spóścić wody z silnika i blok mu rozerwało , podobno pięść można w silnik włożyć :)

Opublikowano

ja bizonka już 2 tygodnie temu skończyłem przeglądać, wymieniłem 3 paski i kupiłem smar także koszty nie były zbyt wysokie Pozdro

Opublikowano

i mój Fortschritt gotowy do żniw;) w tym roku wymieniłem łożyska w podajniku pochyłym, ustawiłem odpowiednio bagnety, i wymiana palców oraz osi w ślimaku w hederze. Teraz tylko czekam aż zboże dojrzeje;):(:)

Opublikowano

ja właśnie skończyłem "walczyć" z moim rekordem - zrobiliśmy próbe w jęczmieniu ozimym i wszystkie usterki jakie wyszły w tzw praniu musiałem z ojcem usunąć a było tego troche

 

1. wał odrzutnika słomy

2. klepisko

3. cepy

 

rozbebeszone pół kombajnu ale za to na kilka lat spokuj - pół godziny temu przykręciłem ostatnie osłony i oby tam zostały do końca żniw :(

Opublikowano

Przegląd to oczywiście konieczność ! Ale pamietajcie o zakupie gaśnic lub sprawdzeniu czy te które macie są sprawne. Gaśnica kosztuje raptem 120 złotych a kombajn nawet stary trochę więcej.

Gaśnica powinna mieć conajmniej 6 kilogramów proszku a najlepiej jak będą dwie jedna w kabinie druga z tyłu!

Opublikowano

No a te co Bizony wszystkie miały?? Te duże śniegówki, stalowe z CO2 :P Ja słyszałam jak gdzieś w okolicy, koleś miał z tyłu przy bizonku taką gaśnicę i w kabinie proszek i zaczął się palić kombajn to proszkiem zgasił maszynę, a nawet nie wierzył, że zadziała, ale wziął tą śniegową i zaczął gasić słomę i... udało się. W kombajnie nic się nie stało i pole tez ocalało. Cud. :D

Opublikowano

Fajnie tak poczytać jak każdy może sobie sam przegląd zrobić :P W moim przypadku może dokonać tego tylko serwis z racji gwarancji na kombajn. Wymienilismy olej i sprawdzilismy cały kombajn. Jedyna usterka jaka wystąpiła to brak "kogutów". Ale wszystko już wróciło do normy.

Opublikowano

W tym roku planuje wymiane oleju filtrów i musze przeglądnąc łozyszk przy hederze w tamtym roku mialem więcej roboty bo wymienialm pome hudraulicznao lej hydruliczny dwa pasy napędowe i kilka lozyszk ale wyjade bizonam wlącze podzespoły i się dowiem co i jak

Opublikowano

Ja wymieniłem:

klepisko+cepy

podłoge podsiewacza

podajnik klosowy i ziarnowy

łancuch kłosowy i ziarnowy

slimaki w koszu podsiewacza

górny slimak w zbiorniku

wszystkie gumy uszczelniajace

kilkanascie łozysk

Miesiac wczesniej zrobiłem kapitalke silnika w moim ZO56 teraz czekam na zniwa :P

Opublikowano

Nasza Rakieta Tez juz gotowa

 

Wymnienione Klepisko

Nasmarowany

Heder równierz nasmarowany

chyba tyle

 

Chwała temu co wymyślił centralne samarowanie ;p

Opublikowano

U mnie musialem kosz wyregulowac bo pomiedzy dwiema stronami bylo az 9 mm roznicy, pospawac felge bo byla peknieta (oczywiscie w autoryzowanym zakladzie) i skleic przebita opone. Caly kombajn jest nasmarowany wraz z hederem i mozna ruszac w pole tylko kiedy to nastapi... ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez siwy10071
      Witam. Mam problem z licznikiem prędkości. Mianowicie świeci się napis CAL. I migają cztery 0. Nie pokazuje prędkości. Myslałem że czujnik padł. Po zmianie na nowy dalej to samo. Sygnał z czujnika do licznika dochodzi. Nie ma przerwy w instalacji. Może trzeba zrobić jakiś kalibrację. Tylko nie mam pojęcia jak

    • Przez Mlody_rolnik2107
      Witam,
      od niedawna interesuję się kwestią Krajowych Ośrodków Wsparcia Rolnictwa. Chciałbym poznać Wasze zdanie w tym zakresie, dlatego przygotowałem ankietę. Byłbym bardzo wdzięczny za jej uzupełnienie.

      Link: https://kowrklienci.webankieta.pl/

      A tymczasem, jeżeli macie jakieś przemyślenia w tym temacie, napiszcie proszę co myślicie o KOWR?
    • Przez Julia1999
      SZUKAM MAGIKA OD JD
      CHODZI O INSTALACJE ELEKTRYCZNA 
      MIĄCZYN, okolice Zamościa 
    • Przez salas89
      witam drodzy koledzy i koleżanki forum przeglądam od dość dawna ale dzis jest to dopiero moje pierwsze zapytanie .
      Mam do was pytanie w sprawie naprawy badz wymiany wału . Sprawa wyglada tak , parę lat temu padł silnik w naszym leciwym classie europa , wiec postanowilismy zrobic mu regeneracje , zostało zrobione :
      -nowe tuleje silnika z anglii
      -nowe tłoki i pierscieni również sciągnięte z Anglii
      -nowe zawory i regeneracja głowicy 
      -szlif wału niestety juz 3 i nowe panewki
      -regeneracja korbowodów
      niestety kombajn popracował moze 2 do 3 godzin i obróciła sie panewka na jednym tłoku . Szkoda mi go troche bo jestem sentymentalnym człowiekiem i sporo pieniazków zostało władowane w silnik  ale szukam alternatywnego rozwiazania , szukac inny wał czy moze dac ten do napawania tego jednego czopu ?
      Co sadzicie która opcja lepsze i jak wyglada cenowo taka naprawa napawania ??
       
      z góry dziekuje za pomoc i pozdrawiam
    • Gość Profil usunięty
      Przez Gość Profil usunięty
      Witam chciałbym ostrzec wszystkich przed sprzedającym z okolic Wandowa woj. wielkopolskie, który specjalizuje się w sprzedaży kombajnów marki claas dominator, maszyny są wyszykowane tylko powierzchownie często gęsto ściągane w beznadziejnym stanie, niestety ja złapałem się na jego haczyk. Zakupiłem u szanownego pana kombajn marki claas, który był w stanie wręcz idealnym, z racji szybkiego ukończenia żniw zdecydowałem się na szybki zakup i to był mój błąd, według zapewnień sprzedającego maszyna gotowa do pracy, w rzeczywistości po zakupie rozleciała się w drobny mak sieczkarnia, po przeanalizowaniu przez autoryzowany serwis Claasa okazało się, że wał był złożony z dwóch elementów, w obudowach były łożyska zużyte, po głębszej analizie okazało się, że brakuje w znacznej części czujników a dużo elementów dorobione były na wzór. Przestrzegam wszystkich forumowiczów przed szybkim i pochopnym kupowaniem maszyn rolniczych, naprawdę warto wydać te 200-500zł na serwisanta, która przejrzy sprzęt prze zakupem. Próbowałem sprawę załatwić osobiście ale sprzedający śmiał się ironicznie i powtarzał cytuje NIE JEST PAN PIERWSZYM I OSTATNIM.... skorzystałem z pomocy adwokata i dzięki jego pismom i groźbą skierowania sprawy do sądu udało mi się wymienić wadliwy element jakim była sieczkarnia, cały proces trwał od lipca 2013 do stycznia 2014. Także szanowni forumowicze uważajcie i sprawdzajcie bo dużo jest nieuczciwych handlarzy, którzy tylko czekają.Sprawa zakończyła się mam nadzieję pozytywnie chociaż ostateczna próba maszyny odbędzie się w te żniwa i to zadecyduje czy zostanie w moim gospodarstwie.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v